اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنسرت متفاوت شهرام ناظری در اردبیل


آهنگساز گروه موسیقی "فردوسی" با اشاره به ویژگی های کنسرت شهرام ناطری در اردبیل گفت: در این کنسرت برای اولین بار با ترکیب فردوسی، مولانا و قطعات کردی اجرا داریم.

خبرگزاری مهر: آهنگساز گروه موسیقی "فردوسی" با اشاره به ویژگی های کنسرت شهرام ناطری در اردبیل گفت: در این کنسرت برای اولین بار با ترکیب فردوسی، مولانا و قطعات کردی اجرا داریم.

فرید الهامی آهنگساز گروه موسیقی "فردوسی" در ادامه اضافه کرد: استاد شهرام ناظری برای اولین بار در این استان به اجرای برنامه می پردازد.

وی با بیان اینکه این کنسرت شامل سه بخش خواهد بود، ادامه داد: یک بخش مولانا است که با آهنگسازی خودم و آواز استاد ناظری آماده شده که شامل یک کار جدید به اسم "جنون عشق" است که برای اولین در ایران اجرا می شود.

آهنگساز گروه موسیقی "فردوسی" تصریح کرد: علاوه بر این قطعه خاطره انگیز استاد ناظری است که در بخش مولانا اجرا خواهد شد.

الهامی با بیان اینکه برخی قطعات نیز برای این کنسرت آماده شده که توسط استاد برای اولین بار اجرا می شود، در پاسخ به اینکه آیا استاد ناظری به زبان ترکی نیز اجرا خواهد داشت یا نه، احتمال اجرای قطعه ترکی توسط استاد ناظری را برای ترک زبانان اردبیل رد نکرد.

وی اجرای این کنسرت را در همبستگی موسیقی محلی موثر دانست و افزود: ریشه موسیقی محلی ما یکی است و شباهت های زیادی به هم دارند، براین اساس موسیقی کردی، لری، آذری و همه قومیتها خیلی به هم نزدیک هستند تا موسیقی سنتی و مقامی.

این آهنگساز با بیان اینکه فضاهای موسیقی محلی و مقامی ما البته نه در بحث نوع ملودی شباهت های زیادی به هم دارند و یک حس و حال دارند و دقیقا بکر و دست نخورده است، بیان داشت: شناسایی و اجرای اینها موجب همبستگی موسیقی محلی می شوند.

وی تاکید کرد که این همبستگی اول بین موزیسین ها و نوازندگان محلی و بعد بین نوازندگان محلی و قومیت ها ایجاد شده و موجب پویایی آن خواهد شد.

الهامی همچنین از برگزاری تور کنسرت استاد ناظری در سطح کشور طی آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: بعد از اردبیل کنسرت استاد شهرام ناظری در شهرهای کرمان، تبریز، بجنورد و شیراز برگزار خواهد شد.

کنسرت استاد شهرام ناظری طی روزهای 9 و 10 مردادماه ساعت 21:30 در سالن بزرگ رضازاده برگزار می شود و بلیت این کنسرت در مراکز فروش استودیو ملت و فروشگاه پاپیون در اردبیل به فروش می رسد.


ویدیو مرتبط :
کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری 8 مارچ 2014 تورنتو HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسلحه‌کشی در کنسرت شهرام ناظری صحت دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ماجرای اسلحه کشی در کنسرت شهرام ناظری صحت دارد و موضوع برای پیگیری به مسئولان گزارش شده است.

مجتبی جوهری در گفتگو با مهر با تایید اسلحه کشی در کنسرت شهرام ناظری اظهار داشت: این اتفاق بدین شرح بوده که ظاهرا فردی در خارج از محوطه سالن اقدام به دست فروشی و از توجه به تذکرات خودداری کرده است که ماجرای اسلحه کشی پیش می آید.

وی با اظهار بی اطلاعی از عنوان و نام فرد خاطی در جریان اسلحه کشی گفت: امیدواریم دستگاه های مسئول با فرد خاطی برخورد کنند.

جوهری ادامه داد: حراست سالن با دیدن مشاجره و اسلحه موضوع را اطلاع داد و ما همان روز گزارش این اتفاق را مکاتبه کردیم.

وی افزود: ما فقط سالن همگانی را در اختیار آنها قرار دادیم و حراست سالن موضوع را گزارش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبری در رسانه های غیر رسمی مبنی بر اسلحه کشی در کنسرت شهرام ناظری منتشر شد که بلا فاصله از سوی مسئولان مختلف تکذیب شد اما اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی محل اجرای کنسرت این خبر را تایید می کند.

اخبار فرهنگی - مهر