اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنترل داعش بر فرودگاه سرت در شمال لیبی


با عقب‌نشینی شبه نظامیان فجر لیبی از مواضع خود در شمال لیبی، تروریست‌های داعش، کنترل فرودگاه شهر سرت را به دست گرفتند.

خبرگزاری ایسنا: با عقب‌نشینی شبه نظامیان فجر لیبی از مواضع خود در شمال لیبی، تروریست‌های داعش، کنترل فرودگاه شهر سرت را به دست گرفتند.

با عقب‌نشینی شبه نظامیان فجر لیبی از مواضع خود در سرت، اعضای داعش فرودگاه و برخی مناطق پیرامونی این شهر ساحلی لیبی را به اشغال خود درآوردند.

تروریست‌های داعش از آشوب و نبود امنیت در لیبی سوءاستفاده کرده و چهار سال پس از سقوط رژیم معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی، نفوذ خود را در چندین شهر گسترش داده‌اند.

ابتدای سال جاری، داعش دست به قتل ده‌ها مسیحی مصری و اتیوپیایی زد و حملاتی را به هتل کورنتیای طرابلس، سفارتخانه‌ها و مناطق نفتی انجام داد و تلاش دارد دایره نفوذ خود را در غیاب یک دولت منسجم، در این کشور بحران زده ثروتمند افزایش دهد.

از اوت گذشته که شبه نظامیان فجر لیبی کنترل شهر طرابلس، پایتخت و بخش غربی کشور را به دست گرفتند و دولت لیبی که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته می‌شود در شرق این کشور مستقر شد.

داعش نیز در برخی شهرهای ساحلی از جمله سرت، حومه بنغازی و درنه فعالیت می‌کند.


ویدیو مرتبط :
جولان تروریست های داعش در شهر سرت لیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنترل داعش بر مناطقی از شهر سرت لیبی


شاهدان عینی و منابع لیبیایی اعلام کردند که تروریست‌های داعش کنترل چند ساختمان از جمله مقر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در شهر سرت را به دست گرفته‌اند.

ایسنا: شاهدان عینی و منابع لیبیایی اعلام کردند که تروریست‌های داعش کنترل چند ساختمان از جمله مقر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در شهر سرت را به دست گرفته‌اند.

این منابع اعلام کردند که داعش کنترل رادیوی شهر سرت، شبکه "مکمداس" و دفتر شبکه ملی لیبی وابسته به دولت را در دست دارد.

رادیوی سرت سخنان ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش و شبکه مکمداس، سرودهای ویژه تروریست‌ها را پخش می‌کند. شبکه مکمداس شبکه‌ای بود که سرودهای قدیمی هنرمندان لیبیایی را پخش می‌کرد.

نیروهای مسلح داعش روز پنجشنبه از کارمندان اداره صدور پروانه کار و روادید خواسته بودند تا محل فعالیت خود را ترک کرده و در مقابل رهبران داعش "توبه" کنند.

داعش همچنین کنترل مجتمع کلینیک‌های شهر سرت را در دست گرفته و از طریق رادیوی محلی سرت به شبه‌نظامیان افراطی فجر لیبی تا روز یکشنبه آتی فرصت داده تا شهر را ترک کنند.

منابع لیبیایی اعلام کرده‌اند که اعدام شهروندان مسیحی مصری به دست داعش در همین شهر انجام شده است. بخش‌های از سرت در کنترل گروه تندرو فجر لیبی است.