اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنترل اقلام پرمصرف در طرح ویژه رمضان


براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، اقلام پر مصرف در طرحی با عنوان طرح ویژه رمضان کنترل می شود.

خبرگزاری مهر: براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، اقلام پر مصرف در طرحی با عنوان طرح ویژه رمضان کنترل می شود.

سازمان ملی استاندارد ایران در اطلاعیه‌ای از طرح ویژه کمترل بازار اقلام پرمصرف خبرداد و اعلام کرد: در این طرح که از ابتدای خردادماه جاری آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی از جمله شیر، پنیر و کشک، قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه‌برداری انجام می‌شود.

در همین راستا، در صورت مشاهده کالای بی‌کیفیت و یا فاقد علامت استاندارد، کالا توقیف و با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد. همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود تا هنگام خرید، به علامت استاندارد بر روی کالا توجه کنند.


ویدیو مرتبط :
توزیع اقلام طرح ضیافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح تشدید کنترل بهداشت اماکن در ماه رمضان آغاز شد



اخبار,اخباراجتماعی  ,طرح تشدید کنترل بهداشت اماکن

طرح تشدید کنترل بهداشت اماکنی مانند رستوران‌ها، مراکز عرضه غذا، مراکز تفریحی و پارک‌ها ویژه ماه مبارک رمضان از چهارشنبه ٢٧ خرداد آغاز شد.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: این طرح به مدت یک ماه تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و به‌طور میانگین ٢‌هزار تیم سیار برای بازرسی و کنترل این اماکن فعالیت دارند.


او با یادآوری این‌که اجرای این طرح به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت:  بازرسان بهداشت در ساعات قبل و بعد از افطار بهداشت رستوران‌ها و مراکز تفریحی را کنترل می‌کنند و از سوی دیگر نیز افزایش نمونه‌برداری‌های مواد غذایی مانند آش و حلیم در دستورکار فعالیت این بازرسان قرار گرفته است.


او اظهار داشت:  در اجرای این طرح، کنترل ویژه‌ای روی قنادی‌ها می‌شود تا محصولات آنها به‌ویژه زولبیا و بامیه دارای شرایط بهداشتی لازم باشند و به‌طورمثال استفاده روغن در این محصول با رعایت اصول بهداشتی صورت گرفته باشد.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:  همچنین بازرسی‌های بهداشتی بر مراکز تفریحی آبی و استخرها بعد از افطار در دستور کار قرار گرفته است و پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز از نظر بهداشت آب شرب، بهداشت مواد غذایی رستوران و بوفه‌های داخل آنها و مدیریت پسماند و زباله کنترل می‌شوند. فرهادی افزود:  بازرسان بر رستوران‌هایی که فعالیت آنها تا سحر ادامه داشته باشد نیز نظارت خواهند داشت و به‌طور کلی پوشش‌های نظارتی این اماکن در ماه رمضان افزایش یافته است. او گفت: کنترل‌های بهداشتی به‌ویژه بر غذاهای محلی و خاص مانند رشته خشکار، زولبیا و بامیه، آش و حلیم تشدید می‌شود.


او با اشاره به وجود حدود ٥‌هزار و ٩٠٠ بازرس بهداشتی در سراسر کشور گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی اماکن در ماه رمضان می‌توانند با سامانه پاسخگوی ١٤٩٠ تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند.

 

 اخبار  اجتماعی  -  شهروند