اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنایه معنادار ایران به دولت بزرگ جیبوتی!


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران به اقدام جیبوتی در قطع رابطه با ایران و حمایت این کشور از عربستان واکنش نشان داد.

صبح بخیر: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران به اقدام جیبوتی در قطع رابطه با ایران و حمایت این کشور از عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش صبح بخیر به نقل از ایسنا؛ نوبخت با بیان اینکه از نظر شرعی و آموزه های اسلامی تعرض به ساختمان سفارت عربستان قابل توجیه نیست، تصریح کرد: تعرض به ساختمان سفارت عربستان از نظر مدنی و قوانین بین‌المللی در شان ملت ایران نیست و دستگاه های قضایی پیگیر هستند تا پشت صحنه این ماجرا را پیدا کنند و به نظر می‌رسد که عده ای با این اقدام می خواستند بازتاب حرکت نامناسب دولت عربستان را تحت شعاع قرار دهند.

نوبخت در رابطه با اقدامات اخیر عربستان مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با ایران توضیح داد: طی سی و چند سال بعد از انقلاب اسلامی خیلی از قدرت ها قطع رابطه با ایران را تجربه کردند و در حال حاضر کشور عربستان دارای سیاست های ناپخته و کم تجربه ای است که با این اقدامات باعث متضرر شدن آن‌ها می‌شود. هرچند دولت بزرگ جیبوتی نیز در کنارشان باشد.


ویدیو مرتبط :
کنایه های رشید پور به دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه سوییسی: موفقیت بزرگ برای دولت روحانی/ موافقت غرب با حق غنی سازی ایران



اخبار,وافقت غرب با حق غنی سازی ایران

 روزنامه سوییسی همزمان با مذاكرات ژنو مطرح كرد:
موفقیت بزرگ برای دولت روحانی/ موافقت غرب با حق غنی سازی ایران

یك روزنامه سوییسی همزمان با نخستین روز برگزاری مذاكرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو تصریح كرد: غرب با اصل غنی سازی ایران موافق و این موضوع یك موفقیت بسیار بزرگ برای دولت روحانی است.

به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی ۲۰ مینوتن در گزارشی با اشاره به فضای مثبت مذاكرات ژنو، نوشت: علت وجود این جو خوب را باید مدیون انتخاب حسن روحانی -فردی بسیار معتدل و میانه رو- به ریاست جمهوری در ژوئن گذشته دانست.


این روزنامه تصریح كرد: هیچ زمانی شانس موفقیت مذاكرات هسته ای مانند امروز تا این حد خوب نبوده است.


روزنامه سوییسی یادآور شد: از زمان انتخاب روحانی به ریاست جمهوری در ایران، حركات بسیار مثبتی رخ داده است. از جمله تماس تلفنی باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا و روحانی كه یخ سی و چهارساله سیاسی بین ایران و آمریكا را تا حدودی آب كرد.


۲۰ مینوتن همچنین خاطرنشان كرد، در راس هیات ایرانی نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار دارد كه یكی از برجسته ترین دیپلمات های ایران است و در سال ۱۹۸۸ در برقراری آتش بس بین كشورش و عراق در جنگ هشت ساله نقش بسزایی داشت.


این روزنامه با اشاره به اینكه غرب با اصل غنی سازی از سوی ایران تحت كنترل نهادهای مربوطه موافق است، خاطرنشان كرد: تاكنون خواسته غرب این بود كه ایران اصلا اورانیوم غنی سازی نكند و گروه پنج به علاوه یك نیز ۱۰ سال پیش با همین هدف وارد مذاكره با ایران شد، ولی مارك فیتس پاتریك از موسسه بین المللی تحقیقات راهبردی در لندن بر این عقیده است كه این موضوع امروز دیگر از روی میز برداشته شده است.

/ایرنا