اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنایه ظریف به عربستان: این ما نیستیم که کارخانه ها و پل ها را در یمن بمباران می کنیم!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمدجواد ظریف

ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد پیشنهادی که ایران برای حل بحران یمن به پاکستان آورده است، گفت: در رابطه با یمن، انچه ما روز گذشته به برادران ترک در تهران، امروز در مسقط گفتیم و فردا با نخست وزیر پاکستان در میان خواهیم گذاشت، این است «اتش بس، اجازه انجام کمک بشردوستانه، گفنگوی داخلی در یمن، تشکیل دولت فراگیر».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی در پاکستان، خواستار توقف بمباران یمن شد.

به گزارش انتخاب ، ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد پیشنهادی که ایران برای حل بحران یمن به پاکستان آورده است، گفت: در رابطه با یمن، انچه ما روز گذشته به برادران ترک در تهران، امروز در مسقط گفتیم و فردا با نخست وزیر پاکستان در میان خواهیم گذاشت، این است «اتش بس، اجازه انجام کمک بشردوستانه، گفنگوی داخلی در یمن، تشکیل دولت فراگیر».

وی افزود: البته این موارد بستگی به خود یمنی ها دارد تا ان ها را انجام دهند، ما ما تنها می توانیم به عنوان همسایه و کشوری د منطقه نقشی تسهیل کننده داشته باشیم.

ظریف در پاسخ به سئوالی که عربستان ایران را متهم به کمک تسلیحاتی به حوثی ها می کند، گفت: این مسائل حقیقت ندارد، این ما نیستیم که در حال بمباران یمن هستیم، و این هواپیماهای ما نیستند که پل ها، بیمارستان و کارخانه ها را مورد هدف قرار می دهند.

وی افزود: ما می خواهیم این بمباران ها و بحران پیش آمده متوقف شود، کشورهای باید از نفوذ خود استفاده کنند تا گفتگویی در داخل یمن برای حل این بحران شکل گیرد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: کشورهای منطقه باید با هم همکاری کنند تا به بحران یمن پایان دهند.

ظریف تصریح کرد: باید راه حلی سیاسی برای بحران یمن یافت شود که منجر به تشکیل دولتی جامع در این کشور شود.

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به افراط گرایی در منطقه اظهار داشت: ما از تلاش ها برای افزایش همکاری برای ایجاد صلح در منطقه با همکاری افغانسان حمایت می کنیم.

ظریف اضافه کرد: افغانستان، پاکستان و ایران با چالش های مشترکی مانند تروریسم مواجه هستند.

وی ادامه داد: نفوذ گروه های افراط گرا به افغانستان مانند القاعده و بویژه داعش تهدیدی جدی برای همه به حساب می آیند. ما باید با یکدیگر همکاری کرده تا با آنها مقابله کنیم.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
شدیدترین بمباران عربستان سعودی به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ظریف به عملیات‌نظامی عربستان در یمن



اخبار,اخبارسیاست خارجی,محمد جواد ظریف

وزیر خارجه کشورمان خواستار توقف فوری عملیات نظامی عربستان در یمن شد.

به گزارش مهر از لوزان، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث یمن اظهار کرد: ما خواستار توقف اقدامات فوری عملیات نظامی عربستان در یمن هستیم و این اقدامات را نقض کننده حاکمیت یمن می دانیم.

وی گفت: این عملیات نتیجه ای جز خونریزی نخواهد داشت و برای مهار بحران در یمن همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

ظریف، با تاکید بر این که عملیات نظامی عربستان ضد یمن، برای هیچ کشوری فایده نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: این عملیات، منطقه را گرفتار تنش هر چه بیشتر خواهد کرد.


  اخبار سیاست  خارجی  -  مهر