اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنایه رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد



 

 

 

کنایه رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد

 

کنایه رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد:وعده هایی بدهید كه صلاحیت قانونی آن مشخص است!

پس از اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر اعطای "هزار متر زمین برای هر خانوار"، رئیس دیوان عدالت اداری كشور، به این اظهارات واکنش نشان داد.

با انتقاد از وعده برخی از مسئولان مبنی بر اهدای یك هزار متر ویلا به هر ایرانی، گفت: باید دید قانون اجازه می دهد كه این میزان زمین در اختیار مردم قرار گیرد یا خیر.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش ساماندهی ساخت و ساز چشم انداز 20 ساله سیمای شهری مازندران افزود: اگر این موضوع خلاف قانون باشد، دیوان حتما آن را مغایر قانون اعلام می كنند.

وی با تاكید بر این كه متاسفانه التزام به اجرای قانون با ملاحظه كاری مسئولان نادیده گرفته می شود، گفت: این در حالی است كه در ایران اسلامی پی قانون نیستیم و قانون كاملی هست كه می تواند مشكلات را رفع كند.

وی با اشاره به این كه بیش از 99 درصد آسیب های وارده در حیطه ساخت و سازها در اراضی ناشی از خود دستگاه های اجرایی است، افزود: دستگاه ها در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل نمی كنند.

منتظری گفت: دستگاه ها باید برای هر شهری طرح جامعی داشته باشند و اگر چه این طرح ها در تمام شهرها وجود دارد اما كامل نیست.

وی خاطرنشان كرد: باید سرمایه های ملی را حفظ كنیم و تلاش شود كه به هر ایرانی یك مسكن بدهیم نه این كه وعده زمین هایی داده شود كه صلاحیت قانونی آن مشخص نیست.
رئیس دیوان عدالت اداری در پایان افزود: آنچه همه مسئولان در قوای سه گانه باید بدانند التزام به قانون است و باید خود را مقید به قانون بدانیم كه اگر اینگونه شود بیش از 90 درصد مشكلات فعلی رفع می شود.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
تقدیر رئیس دیوان عدالت اداری از سازمان تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید رئیس دیوان عدالت اداری از احمدی نژاد



داعیه تبعیت از ولایت دارند اما به کسی حکم می‌دهند که رهبری انتخاب او را نهی کرده بودند

رئیس دیوان عدالت اداری طی سخنانی ضمن نقد حکم انتصاب اخیر رئیس جمهور برای کسی که رهبری انتخاب او را نهی کرده‌ بود، گفت: چگونه داعیه تبعیت از رهبری و ولایت فقیه را دارید در حالی که بر خلاف مسیر آن حرکت می‌کنید؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش نامه به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی، با انتقاد شدید از این اقدام رئیس جمهوری و اظهارات اخیر وی، گفت: ملت ایران شهید نداده است که زمینه تاخت و تاز برای عده‌ای فراهم شود که به هر ترتیب که می‌خواهند، عمل کنند.

بالاخره کشور ضابطه و قواعدی دارد و انتظار داریم همه مسوولان بویژه آنانکه مناصب مهم‌تری دارند به این قواعد و اصول پیایبند و ملتزم باشند.

وی افزود: فردی را در جایگاهی که به دلایلی واجد شرایط این انتصاب نیست، قرار می‌دهید و رهبری نیز این کار را نهی و تصریح می‌کنند که فلان شخص را در فلان پست نگذارید، اینکه بیایید همان فرد را روز به روز اوج دهید و بعد کلماتی درباره‌اش بگویید که گویی از اولیاء الله است. چه معنایی دارد.

چرا او را در جایگاهی نصب ‌می‌کنید که از آنچه که مورد نهی رهبری بوده با اهمیت‌تر است و به عبارتی سمتی برایش تعریف ‌می‌کنید که با بسط ید بیشتری هر کاری را انجام دهد؟ سوالمان از آقایان این است که شما چه حجتی در پیشگاه خداوند دارید؟

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اینها دردهای دل ماست، ادامه داد: وقتی رهبری که امروز حجت ما هستند، امری را نهی کردند، آیا انجام آن امر بر ما حرام نیست؟

وی با تاکید بر اینکه فقها و مجتهدان به نص صریح امام زمان ارواحنا له الفداء که امروز حجت واحده الهی است، برای ما حجت‌اند، گفت: علی فرض اینکه یک مجتهد جامع‌الشرایط در نظری خطایی بکند، قول، نظر، فتوا و حکم او بر ما حجت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: ما که داعیه تبعیت از حضرت مهدی(عج) را داریم و خود را مهدوی می‌دانیم اگر در عملکرد خود مرور کنیم، خود را چگونه می‌یابیم؟ چرا که گاهی چیزهایی شنیده می‌شود و از کسانی که داعیه تبعیت از امام زمان(عج)، ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط را دارند، موضع‌گیری‌هایی را می‌بینیم که نشان می‌دهد، در عمل خیلی اینگونه نیستند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه شرایط جامعه، کشور، اوضاع بین‌المللی و منطقه به گونه‌ای است که بسیاری از حرف‌ها را نمی‌توان مطرح کرد، به اظهارات اخیر رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: این منیت‌ها برای چیست؟ اینکه کنفرانسی تشکیل می‌دهیم و بعد در آن لفاظی می‌کنیم و حقوق متصوره دولت و ملت را به عنوان قانون اساسی مطرح می‌کنیم درحالی که 24 ساعت قبل از آن حرکتی کرده‌ایم، برخلاف آنچه که شعارش را می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: چرا از مسیری که شرع مقدس، قانون و قانون اساسی و اکثریت ملت و پیشاپیش همه رهبری برایمان ترسیم کرده‌اند، خارج می‌شویم؟

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که آنچه از سوی ائمه اطهار برای ما تکلیف شده، تنها در زمان ظهور و حضور امام نیست بلکه در زمان غیبت نیز تکالیف شیعه تغییر پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: امروز یعنی در زمان غیبت تجلی ولایت در فقها و مجتهدانی است که ائمه معصومین(ع) به ما معرفی کرده‌اند. بر اساس مبانی‌ای که از ایشان به ما رسیده است در زمان غیبت، ائمه معصومین و اولیای الهی شیعیان خود را رها نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه به نقل فرمایش امیرالمومنین حضرت علی(ع) از کتاب شرح غررالحکم درباره ویژگی‌های شیعیان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرمایند، «خداوند متعال توجه ویژه و نظر خاصی به زمین فرمودند و گروهی را برای ما برگزیدند کسانی که همیشه در نصرت و یاری ما هستند، از خوشحالی ما خوشحال می‌شوند و هرگاه ببینند به دلیلی محزونیم، حزن و اندوه دل آنان را نیز فرامی‌گیرد، در راه ما جان خود را بذل و مال خود را هزینه می‌کنند، این گروه از ما هستند و به سوی ما حرکت می‌کنند».

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان اظهار امیدواری کرد که خداوند همه را به وظایفمان آشنا کند و آنگونه که امیرالمومنین فرمودند از شیعیان خاندان عصمت و طهارت و امامان و به سوی آنان باشیم که این نیز صرفا با عمل نشان داده می‌شود./نامه نیوز