اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنایه جنتی در نماز جمعه: رئیس جمهور باید ساده زیست باشد نه کسی که بنز سوار می شود



جنتی در نماز جمعه,جنتی,نماز جمعه تهران

کنایه جنتی در نماز جمعه: رئیس جمهور باید ساده زیست باشد نه کسی که بنز سوار می شود

کسی که می خواهد بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند باید موضعش را نسبت به فتنه 88 مشخص کنند. اگر آن را قبول دارند پس آن فرد هم فتنه گر است و اگر مخالف فتنه بوده است باید آن را محکوم کند.

جنتی با تاکید بر اینکه انتخابات باید آزادانه باشد و تاکنون نیز انتخابات ایران به صورت آزادانه برگزار شده و تمام سلیقه های مختلف نیز باید در انتخابات شرکت کنند، گفت: اما در بررسی صلاحیت ها سلیقه ها ارزیابی نمی شود بلکه شرایط مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از مهر، آیت الله احمد جنتی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله انتخابات گفت: مقام معظم رهبری در اوایل سال حماسه سیاسی و اقتصادی را بیان کردند و حماسه نیز بار مفهومی خودش را دارد. بنابراین یک کار معمولی و متعارف اسمش حماسه نیست. حماسه در میدان جنگ انجام می دهند یعنی سینه سپر می کنند و با ایثار کردن و آمادگی در مقابل هر خطری دشمن را به عقب می راند که حماسه سیاسی امسال نیست انتخابات است.

وی با بیان اینکه دو انتخابات مهم و حساس پیش رو داریم گفت: اگر افراد صالح انتخاب شوند خیرشان به مردم می رسد و اگر افراد ناصالح انتخاب شوند شرشان به مردم می رسد.

نظارت بر صلاحیت داوطلبان شوراها صفر است / مگر مجلس می تواند صلاحیت ها را بررسی کند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با انتقاد از روند بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات شوراها گفت: متأسفانه مسئله نظارت بر صلاحیت نامزدهای شورای شهر و روستا نزدیک به صفر است. مگر مجلس می تواند صلاحیت ها را بررسی کند.

وی با اشاره به درخواست ها از شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها افزود: شورای نگهبان که سی و چند سال است کار بررسی صلاحیت ها را با اطلاعات سپاه، ناجا و جاهای دیگر انجام می دهد در تایید صلاحیت این 686 نفر نیز مانده است چه برسد به تایید صلاحیت چند صد هزار نفر.

آیت الله جنتی تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب فردی است که آبروی مردم، زندگی و معاش و رفاه آنان در اختیار آن فرد سپرده می شود بنابراین باید دارای صفاتی باشد که شایستگی این مقام را داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به صفاتی که در اصل 115 قانون اساسی برای رئیس جمهور آمده است گفت: صفات اصل 115 صفات خوبی است که باید رئیس جمهور جزء رجل سیاسی و مذهبی باشد مدیر و مدبر باشد اما اگر بخواهیم این صفات را در حد بالا بخواهیم باید از خدا بخواهیم که از آسمان چند نفر را بفرستد.

وی با بیان اینکه مجبوریم از میان همین کاندیداهای موجود چند نفر را انتخاب کنیم گفت: اکثر این کاندیداها را شما می شناسید و بعضی از آنها حرف هایی می زنند که در حد جوک است. ما حداقل ها رابررسی می کنیم اگر حداکثر را بخواهیم در نظر بگیریم باید سفارش دهیم چند نفر را برایمان بسازند.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه باید برای بعضی از صفات ها بیشتر تمرکز کنیم گفت: ایمان و تقوا دو شرطی است که کاندیداها باید بیشتر از دیگر صفات داشته باشند. مثلاً اگر کاندیدایی مدیر و مدبر باشد اما ایمان و تقوا نداشته باشد قدرتش در مسیر دیگری مانند معادلات، رانتخواری و به بده و بستان ها خرج می شود. پس شرط اول یک رئیس جمهور اصلح این است که ایمان و تقوا داشته باشد و مسئله دوم مدیر و مدبر است.

آیت الله جنتی افزود: خوب است که رئیس جمهور مومن و متقی باشد اما می خواهد یک کشور را اداره کند و با انواع مشکلات اقتصادی، سیاسی و تحریم ها مواجع است که باید برای حل هر یک از این مشکلات راه حل هایی را پیدا کند. بنابراین مدیر و مدبر بودن هم در کنار ایمان و تقوا ملاکی است که باید مد نظر قرار گرفته شود. و رئیس جمهور باید یک قدرت مدیریت نسبی داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما فرصت آن را نداریم به همه داوطلبان بگوییم برای حل مشکلات می خواهید چه کاری انجام دهید گفت: بعضی از این داوطلبان حرف هایی می زنند که شبیه جوک است مثلاً می گوییم با تحریم ها می خواهید چه کار کنید؟ یکی می گوید رابطه مان را با آمریکا درست می کنیم مگر کشورهایی که سال های سال زیر چنته آمریکا بودند مشکلی ندارند. گرسنه ندارند مگر آمریکا به نفع کسی کاری می کند و خیر کسی را می خواهد.

وی با بیان اینکه تسلیم شدن در برابر آمریکا یعنی سپردن منافع و مسائل کشور به دست بیگانگان تاکید کرد: اگر کسی این طرز تفکر را داشته باشد می توان آن را تایید کرد؟ کسانی که به دنبال قدرت و ثروت هستند می شود آنان را تایید کرد؟

خطیب نمازجمعه تهران خطاب به مردم برای انتخاب انتخاب کاندیدای اصلح گفت: اگر اهل تشخیص نیستید صفات کاندیدای اصلح را از اهل تشخیص بپرسید. و اگر کسی این صفات مورد نظر نداشت به آن رای ندهند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه کاندیداها باید موضع خود در مقابل فتنه 88 مشخص کنند گفت: در فتنه 88 عده ای می خواستند با واژه تقلب نظام را مانند دیگر کشورها ساقط کنند بنابراین کسی که می خواهد بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند باید موضعش را نسبت به فتنه 88 مشخص کنند. اگر آن را قبول دارند پس آن فرد هم فتنه گر است و اگر مخالف فتنه بوده است باید آن را محکوم کند.

در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه تهران دبیر شورای نگهبان با اشاره به صفاتی مقام معظم رهبری برای یک رئیس جمهور اصلح فرمودند تصریح کرد: ایمان به خدا، انقلاب، مردم، مقاومت کردن و نترسیدن در برابر دشمنان، فسادستیزی و عدالت خواهی و مبارزه با تبعید از ویژگی هایی است که یک رئیس جمهور باید داشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید اهل مقاومت باشد و مانند شیوخ عرب با یک توپ و تشر آمریکا عقب نشیند و مقاومت کند.

خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: رئیس جمهور باید ساده زیست باشد و ساده زیستی را هم باید از خودش شروع کند یعنی اینکه خانه، وسایل زندگی اش، و ماشینی که سوار می شود ساده باشد کسی که شعار ساده زیستی می دهد اما ماشین بنز سوار شود درد مردم را نمی فهمد و نمی فهمد که می گویند گرسنه ام یعنی چه دلش به حال طبقه محروم نمی سوزد. بنابراین رئیس جمهور باید مثل یک مادر باشد نه دایه برای مردم.

آیت الله جنتی قانونگرایی را از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور اصلح برشمرد و گفت: رئیس جمهور باید به قانون عمل کند هر چند که آن قانون، قانون بدی باشد. اما اگر قانون نصب شود قانون شکنی باب می شوند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید به اهل جمعی و مشورت احترام بگذارد و مستبدانه و دیکتاتوری فکر نکند و نیروهای صالح را به کار گیرد.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه انتخابات باید آزادانه باشد تاکنون نیز انتخابات ایران به صورت آزادانه برگزار شده و تمام سلیقه های مختلف نیز باید در انتخابات شرکت کنند. همچنان که شاهد حضور همه سلیقه ها در انتخابات بودیم. اما در بررسی صلاحیت ها سلیقه ها ارزیابی نمی شود بلکه شرایط مورد ارزیابی قرار می گیرد.

خطیب نمازجمعه تهران ولایت پذیری را یکی از مهم ترین صفات رئیس جمهور برشمرد و گفت: اگر فردی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد ایمان و تقوا هم نخواهد داشت. رئیس جمهور باید بداند که این مملکت شخصی به نام رهبری هم دارد و حکمش را باید تنفیذ کند و اگر رهبری حکمش را تنفیذ نکند آن رئیس جمهور مشروعیت پیدا نمی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هر جا اگر اختلاف نظری با رهبری پیدا کرد باید بداند که تابع رهبری باشد نه اینکه رهبری تابع آن باشد./عصرایران

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور باید ساده زیست باشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله به رئیس‌جمهور از تریبون نماز جمعه بر سر بهشت و جهنم



اخبار,حمله به رئیس‌جمهور از تریبون نماز جمعه


اخبار سیاسی - از پس‌گرفتن رای مردم تا دفاع از فرستادن اجباری به بهشت
حمله به رئیس‌جمهور از تریبون نماز جمعه بر سر بهشت و جهنم

سخنان رئیس‌جمهور به مذاق برخی افراد و چهره‌های سیاسی که در مخالفت و انتقادهای تند و تیز و در برخی مواقع توهین‌آمیز و غرض‌ورزانه نسبت به دولت تدبیر و امید شهره هستند، خوش نیامده و واکنش تهدیدآمیز آنها را نسبت به دولت برانگیخته است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور چندی پیش بدون اینکه به فرد و گروه خاصی اشاره یا کسی را متهم کند، گفته بود: «مردم را سر مسایل جزیی و بی‌خودی و بی‌جهت و با بهانه‌های واهی اذیت نکنیم و بگذاریم مردم راحت بوده و در سلامت روحی باشند، اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به‌خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد! پیامبر(ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر(ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم. همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد.»
 
به گزارش خرداد، همان‌طور که انتظار می‌رفت این سخنان رئیس‌جمهور به مذاق برخی افراد و چهره‌های سیاسی که در مخالفت و انتقادهای تند و تیز و در برخی مواقع توهین‌آمیز و غرض‌ورزانه نسبت به دولت تدبیر و امید شهره هستند، خوش نیامده و واکنش تهدیدآمیز آنها را نسبت به دولت اعتدال برانگیخته است.

صبر حزب‌الله مدت دارد
 آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی از این افراد بود که در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور، گفته بود: «حرفی نزنید که اهل گناه جریحه‌دار شوند زیرا قرار نیست با زور کسی را بهشت ببریم. آمدند گفتند از اول تیر چنین و چنان می‌کنیم... آنان بدانند صبر حزب‌الله مدت دارد و وقتی صبر حزب‌الله تمام شود و اگر حضرت آقا اشاره‌ای کنند خواهند دید نشانی از فساد نخواهد ماند. می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند و به‌زور به بهشت نبرید، چشم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش. نمی‌خواهیم کسی را به‌زور به بهشت بفرستیم ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید.»

روزنامه «کیهان» نیز با انتشار گزارشی نسبت به این سخنان رئیس‌جمهور واکنش نشان داده بود و نوشت: «البته رییس‌جمهور در سخنان قابل‌تامل خود اشاره نکرد که چه کسانی در پی بردن مردم به بهشت با شلاق هستند و اساسا طرح چنین مباحث حاشیه‌سازی از سوی رییس قوه‌مجریه کشور، آن هم در همایش بیمه سلامت چه ضرورتی دارد؟»
 
همچنین سایت اصولگرای «مشرق‌نیوز» با طرح پرسش‌هایی از رئیس‌جمهور مبنی بر «اینکه مردم باید بهشت را انتخاب کنند حرف درستی است ولی شما چه راهی را برای رسیدن به بهشت موعود بنا کرده‌اید؟ آیا بهشت شما از رهگذر ماهواره و فیس‌بوک به دست می‌آید؟» خطاب به روحانی نوشته بود: «خود بهتر می‌دانید که افزایش پهنای باند عملا کار چندروز است اما زیرسازی استفاده صحیح از آن، آموزش سواد دیجیتال و بهره‌مندی از سبک زندگی مجازی کارهایی است که هم زمان می‌خواهد و هم تخصص و با وجود آنکه وظیفه شماست ظاهرا از آن عدول کرده‌اید.»

در کنار این واکنش‌ها، برخی رسانه‌‌ها نیز ضمن استقبال از اظهارات رئیس‌جمهور به انتقاد از مخالفان دولت پرداختند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ناجا نیز با بیان اینکه «اگر امروز به دلیل کوتاهی ما، یک جوان به راه بد بیفتد باید در آن دنیا پاسخگو باشیم»، گفته بود: «نمی‌توانیم با این تفکر که به ما چه ربطی دارد، بی‌تفاوت باشیم اما مجدداً تاکید می‌کنم که پلیس در حوزه خصوصی مردم، خانه آنها و... وارد نشده و حق ورود ندارد.»

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت هم در واکنش به انتقادهای احمد خاتمی، طی سخنانی که بیشتر نشان‌دهنده تلاش دولت برای کاستن از اختلافات در كشور بود، گفت: «نظر رئیس‌جمهوری بسیار شفاف و روشن است، پیامبر اکرم(ص) که بشیر و نذیر است کسی را به ضرب شمشیر به سمت بهشت نبرده است، بلکه با ارائه منطق افراد به اسلام گرویدند و اساساً پیامبر از راه قلوب اسلام را گسترش داد.» سخنگوی دولت در ادامه گفت که «نظر رئیس‌جمهوری همین است و آن بیانی که خطیب محترم جمعه بیان کردند، قصدشان به صحبت‌های آقای رئیس‌جمهوری نبوده است.» اما انتقادات جدید سیداحمد خاتمی از تریبون نماز جمعه تهران، خلاف تصور سخنگوی دولت را نشان می‌دهد.

با گذشت چند روز، انتقاد چهره‌های مشهور به مخالفت با دولت از اظهارات رئیس‌جمهور همچنان ادامه دارد و این‌بار از تریبون‌های نماز جمعه با لحنی هشدارآمیز به انتقاد از روحانی پرداخته‌اند. انتقادهایی که در برخی موارد با لحنی تند و توهین‌آمیز بیان شد.

برای راضی‌کردن هوس‌بازان حرف می‌زنید!
به گزارش خرداد، «امام جمعه مشهد با انتقاد از این جمله که "نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم" گفت: شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد.»
 
آیت‌الله احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس در جوار ملکوتی ثامن الائمه(ع) با اشاره به اینکه «بنده با حمله، مسخره و استهزا جا نمی‌زنم و همچنان سر جایم ایستاده‌ام و می‌گویم شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بایستی کنترل و یا ممنوع شوند»، افزود: این درست نیست حرف‌هایی که زمانی ادبیات کسانی بود که قصدشان این بود یک عده بی دین را دور هم جمع کنند و پشت سرشان راه بیاندازند و جریان فتنه را بوجود بیاورند و شعار نه غزه نه لبنان سر بدهند را به زبان بیاوریم.
 
علم‌الهدی ادامه داد: «اینکه می‌گوییم نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم درست نیست چرا که اصلا مسیر فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسیر فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پیغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگیری از رفتن مردم به بهشت را داشتند. شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند خواهیم ایستاد».
 
آیتالله علم الهدی افزود: «اینکه برخی می گویند زمان رسانه های تک صدایی گذشته باید به آنها گفت این حرف را برای چه کسانی می‌زنید مگر بی‌بی‌سی و تایمز تک صدا نیستند و آیا تایمز تک صدا یک صهیونیست نیست و این تک صدایی که می‌گویید این برای این نیست که از شما راضی باشند. آیا این حرف‌ها را برای یک عده غربی تک صدا می‌زنید و ما اگر در نماز جمعه نهی از منکر می کنیم می گویید وقت تک صدایی گذشته است و فکر می‌کنید با این حرف‌هایی که می‌زنید چه کسانی به دنبال شما راه می‌فتند، جز یک عده هوس باز که می‌خواهند به اوج لذت مستانی اشان برسند، اینها که جز ضرر چیزی نگذاشته‌اند.»

حکومت باید جاده صاف کن بهشت باشد
همچنین آیت‌الله سیداحمد خاتمی که جزء اولین کسانی بود که در برابر اظهارات رئیس‌جمهور موضع گرفت، این بار نیز از تریبون نماز جمعه تهران در واکنش به سخنان رئیس جمهور گفت: «مسئول محترمی گفته است به زور شلاق نمی توان مردم را راهی بهشت کرد، این جمله سه معنا دارد که ما یک معنی برداشت از آن را قبول داریم ولی دو معنی دیگر اشتباه است.»
 
 آیت الله خاتمی که قبلا نیز گفته بود «این کنسرت‌های موسیقی غلط و قهر با خدا و اقدامی ضدفرهنگی است و با بعثت میانه ندارد»، این بار هم تاکید کرد: «به صراحت می گویم که مجلس گناه، کار ضدفرهنگی است، چه این مجلس گناه تحت عنوان کنسرت موسیقی باشد و چه تحت عنوان دیگر، این که جوان‌ها را جمع کنیم، دخترها و پسرها را جمع کنیم و دخترها بزک کرده باشند یا حجاب بسیار بد داشته و پول بیت المال را خرج کنیم این گونه مراسم درست نیست.»

وی در ادامه سخنان خود افزود: «مسئول محترمی گفته است به‌زور شلاق نمی توان مردم را راهی بهشت کرد. این جمله سه معنا را دارد؛ یک معنایش هم ما قبول داریم و آن معنا این است که مکتب ما مکتب منطق و استدلال است و مکتب شلاق نیست، سیره پیامبر(ص) هم همین بوده... اما این که آن را این طور معنی کنیم که مردم را آزاد بگذاریم هر کاری خواستند بکنند...  به صراحت می گویم این معنی مورد تایید هیچکس نیست. اگر معنای این حرف این باشد که ما حتی موظف نیستیم جاده بهشت را صاف کنیم این معنی هم درست نیست. حکومت وظیفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی‌شدن مردم.»

پس‌گرفتن «رای مردم» از روحانی
 در قزوین نیز خطیب نماز جمعه گفت: «اصرار نکنید مردم را به جهنم ببرید، همکار شیاطین نشوید و از آسیب رساندن به افکار قرآنی پرهیز کنید. در غیر این صورت مردم آراء خود را از کسانی که لیاقت ندارند پس می‌گیرند.»
 
جمله «مردم خود انتخاب کنند» را قبول ندارم
 علاوه‌بر این، محمد تقی رهبر، امام جمعه اصفهان نیز در لحنی هشدرآمیز خطاب به رییس‌جمهور و وزیران با بیان اینکه «من از مسئولان فرهنگی کشور ناراحت هستم»، افزود: «روزنامه‌ای غلط می‌کند در خصوص غدیر بخواهد مطلبی کذب بنویسید. بعد آن روزنامه توقیف می‌شود و مسئول فرهنگی کشور از توقیف آن ابراز نارحتی می‌کند، مسئول دیگری در خصوص آزادی بیان و قلم و... صحبت می‌کند. اینها مارهای زخم خورده‌ای هستند که امروز از لانه سر برآورده‌اند.»

رهبر ادامه داد: «من جمله "مردم خود انتخاب کنند" را اصلا قبول ندارم حتی اگر رییس جمهور کشور گفته باشد من به آقای روحانی هشدار می‌دهم و توصیه می‌کنم برای رضای لیبرال‌ها کاری نکنید که جامعه و بسیجیان فکر کنند که نظام اسلامی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.»

 

وی به وزرای دولت یازدهم هشدار داد و گفت: «آقایان وزرا و مسئولان دولت برخی مواضع را برای دلخوشی جریان‌های اصلاح‌طلبی می‌گیرند که مطمئن باشید چنین موضع‌گیری‌هایی برای خودتان ضرر دارد چراکه باید پاسخگوی جامعه و خدا باشید. ما به فرموده مقام معظم رهبری به مذاکرات خوش‌بین نیستیم اما از تیم هسته‌ای دفاع می‌کنیم. از دلواپسان نیز ممنونیم که جلسه می‌گیرند و نقد می‌کنند. ما نمی‌گوییم با شلاق کسی را به بهشت ببرند، اما می‌گوییم مسئولان عزیز بهتر است در این خصوص برنامه‌ریزی کنید.»
 
امام جمعه شهرستان بندر گز هم گفت: امام(ره) در فرانسه گفتند حکومت اسلامی وظیفه دارد همه را به بهشت هدایت کند، آیت‌الله مکارم شیرازی سخن رئیس جمهور را نسنجیده دانستند و باید گفت درهای جهنم را برای مردم باز نکنیم.

تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز بعد از نماز جمعه در جمع نمازگزاران کرمان، گفت: همانگونه که آیت الله جعفری در خطبه‌ها اشاره فرمودند، به کسب مکارم و محاسن اخلاق در جامعه نیاز داریم. اگر اخلاق نباشد، جامعه به جهنم تبدیل می‌شود و اخلاق است که رایحه بهشتی را به مشام انسان‌ها می‌رساند و خشونت‌های زندگی را به نرمی تبدیل می‌کند.

به گزارش خرداد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز شنبه سوم خرداد در همایش بیمه همگانی گفته بود: «این قدر در زندگی مردم مداخله نکنید ولو به خاطر دلسوزی. بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند. نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.»

در حالی که رئیس‌جمهور در راستای همان شعارها و وعده‌هایی سخن گفته است که در ایام تبلیغات انتخاباتی به مردم داده بود و با استقبال و رای مردم نیز مواجه شد اما تلاش دولت تدبیر و امید برای تحقق وعده‌هایش با واکنش برخی افراد و گروه‌های محافظه‌کاری مواجه شده است که بر کنترل و تشدید محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی و فضای بسته سیاسی اصرار دارند و در مقابل تلاش دولت اعتدال برای گشایش فضای کشور و خروج از فضای امنیتی جنجال ایجاد می‌کنند. 

اخبار سیاسی - خردادنیوز