اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنایه اینترنتی وزیر ارتباطات


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشکل اینترنت، اعلام کرده که بخش خصوصی باید اینترنت ما را درست کند، نه اینکه خارجی‌ها بیایند و اینترنت ما را بسازند.

zoomit.ir - حامد قاسمی نراقی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشکل اینترنت، اعلام کرده که بخش خصوصی باید اینترنت ما را درست کند، نه اینکه خارجی‌ها بیایند و اینترنت ما را بسازند.

وزیر ارتباطات: بخش خصوصی باید اینترنت ما را درست کند، نه خارجی‌ها

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پستی در مورد استقبال از رئیس‌جمهوری روسیه منتشر کرد که با واکنش جالب یکی از کاربران مواجه شد.

ایران و روسیه در حاشیه سفر ولادیمیر پوتین به تهران، با هم هفت سند همکاری امضا کردند که بیشتر در مورد تسهیل شرایط رفت و آمد اتباع دو کشور بود. کاربری با اطلاع از این موضوع در کامنتی برای پست وزیر نوشت:

ای کاش در کنار آن هفت سند همکاری که با روس‌ها امضاء کردید، یک سند هم امضا می‌کردید تا آنها بیایند و اینترنت ما را درست کنند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به این کاربر اعلام کرد:

اعتقاد بنده بر آن است که کسی نباید از خارج بیاید و اینترنت ما را بسازد. ما باید خودمان با حضور بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی و فعالیت بیشتر دولتی این حوزه را توسعه دهیم. دولت در همه جای دنیا روی زیرساخت‌ها که دیربازده، زمانبر و هزینه‌بر است سرمایه‌گذاری کرده و در بخش محتوا و فناوری حضور بخش خصوصی و مردمی موثر است. البته باید سایر دستگاه‌ها نیز با قرار دادن اطلاعات خود در شبکه ملی یا دولت الکترونیک به این روند سرعت بیشتری بخشند.
محمود واعظی از سال ۹۲ به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا کنون بارها بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرده است. حمایت از اپراتورهای خصوصی موبایل و اینترنت و شرکت در مراسم شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی، بخشی از توجه واعظی به بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


ویدیو مرتبط :
جوان‌ترین وزیر دولت روحانی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار وزیر ارتباطات به تلگرام / توضیحات وزیر درباره علت نارضایتی کاربران از اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر ارتباطات در مورد نارضایتی کاربران از اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی گفت: به دلیل آنکه سرعت استفاده از خدمات نسل سوم موبایل (۳G) بالا است بسیاری از کاربران فکر می کنند بسته های اینترنتی زود به اتمام می رسد اما نباید استفاده از اینترنت موبایل را با ADCL مقایسه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صورتی که موضوع دسترسی به کانال های مستهجن و غیراخلاقی شبکه پیام رسان تلگرام حل نشود ما هم به عنوان دولت راضی به فیلتر این شبکه هستیم.

به گزارش مهر محمد واعظی عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از موتور جستجوی ملی در مورد تصمیم کارگروه فیلترینگ برای بررسی طرح مسدود کردن شبکه اجتماعی تلگرام گفت: ممکن است دلیل این کار گروه برای بررسی فیلترینگ تلگرام مسدود نشدن کانال های غیراخلاقی و مستهجن این شبکه باشد.

وی گفت: چنانچه این مشکل برطرف نشود خود ما نیز به عنوان دولت راضی نیستیم تلگرام در دسترس کاربران باشد.

وی با بیان اینکه شب گذشته از عراق برگشته ام گفت: باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهم.

وی در مورد حاضر نشدن نمایندگان دولت در جلسه روز چهارشنبه کارگره تعیین مصادیق فیلترینگ نیز گفت: از این موضوع خبر ندارم اما ممکن است زمان این جلسه موقعی بوده است که این آقایان نتوانستند حضور پیدا کنند.

ارتباطات تلفنی ایران و عراق برای اربعین تسهیل شد

وزیر ارتباطات در مورد سفر خود به عراق برای بررسی وضعیت شبکه ارتباطی در ایام اربعین حسینی گفت: با همراه اعضای کمیته تسهیلات ارتباطی اربعین به عراق سفر داشتیم که در این راستا سند توافق همکاری میان ایران و عراق در راستای کیفیت ارتباطات دو کشور به امضا رسید.

وی با اشاره به اینکه در این سفر به دلیل بازار مناسب عراق برای شرکت های فناوری اطلاعات ایرانی، موضوع افزایش همکاری ها مورد بررسی قرار گرفت،‌گفت: همچنین به دلیل مسیر نجف به کربلا و کاظمین برای پیاده روی زائران ایرانی همزمان با اربعین حسینی هماهنگی هایی در جهت ایجاد تسهیل ارتباطی و تقویت ارتباطات مخابراتی مد نظر قرار گرفت و همچنین وضعیت ارتباطات مرزی ایران با عراق تقویت شد.

واعظی با اشاره به اینکه تاکنون ارتباطات ایران به عراق از طریق سیگنال های بین المللی تامین می شد افزود: با مذاکرات صورت گرفته ارتباط بین ایران و عراق به صورت مستقیم انجام می شود. همچنین با سه اپراتور عراقی برای فراهم کردن مقدمات اربعین مذاکراتی صورت گرفت.

اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی مربوط به تخلف اپراتورها نیست

وزیر ارتباطات در مورد نارضایتی کاربران از اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی گفت: به دلیل آنکه سرعت استفاده از خدمات نسل سوم موبایل (۳G) بالا است بسیاری از کاربران فکر می کنند بسته های اینترنتی زود به اتمام می رسد اما نباید استفاده از اینترنت موبایل را با ADCL مقایسه کرد.

وی گفت: بررسی سازمان تنظیم مقررات از ارائه خدمات اپراتورهای اینترنت و موبایل نشان می دهد که نمونه هایی از کم فروشی از سوی این شرکت ها وجود ندارد برای این شرکت ها نیز ارزشی ندارد که بخواهند از حجم اینترنت مصرفی مشترکان کم کند.

واعظی گفت: کاربران با دانلود یک نرم افزار به راحتی می توانند حجم و سرعت اینترنت موبایل وADCL خود را ارزیابی کنند.

نمی خواهیم طرح رجیستری موبایل برای سومین بار شکست بخورد

وزیر ارتباطات در پاسخ به مهر در مورد طرح ثبت گوشی های وارداتی قبل از استفاده مشترک گفت: کمیته ای متشکل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سازمان تنظیم مقررات برای موضوع اجرای طرح رجیستری گوشی در شبکه های تلفن همراه قبل از استفاده مشترکان تشکیل شده است اما آنچه که مورد بحث وزارت ارتباطات است این است که این طرح باید مدل مشخصی داشته باشد چرا که در گذشته دو بار این پروژه به اجرا رسیده اما در عمل شکست خورده است و ما نمی خواهیم برای سومین بار این طرح به شکست بیانجامد.

وی گفت: در صورتی که مدل مشخصی از این طرح ارائه شود وزارت ارتباطات برای رجیستری گوشی همکاری خواهد کرد.

ادعا نداریم «پارسی جو» با گوگل رقابت کند

وزیر ارتباطات در مورد راه اندازی موتور جستجوی پارسی جو با اشاره به ۱۵ خدمتی که این سرویس در مرحله تجاری سازی می دهد، گفت: یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات راه اندازی موتور جستجوی بومی است که در این زمینه موتورهای جستجوی بومی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ سال است که شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اما در عمل خبری از آن نیست گفت: برای اینکه این پروژه پیش رود باید بتوانیم علاوه بر زیرساخت، محتوای داخلی را نیز گسترش دهیم.

واعظی با اشاره به موتورهای جستجوی اینترنتی در دنیا که در دو نوع بومی و بین المللی است، گفت: امروز هیچ ادعایی نداریم که موتورهای جستجوی ما بخواهند با گوگل رقابت کنند. این موتورها بدنبال این نیستند که کارکرد بین المللی از نوع گوگل و یاهو داشته باشند اما قرار است موتورهای جستجوی بومی در کشور مرجع خط و زبان فارسی باشند.

وی تاکید کرد: نباید با رونمایی از پروژه های بومی ماند موتور جستجو، نگرانی در بین مردم ایجاد کنیم که شبکه های خارجی بسته می شوند بلکه می گوییم اینها مکمل یکدیگر هستند و موتور جستجو می تواند خدمات داخل کشور را با سرعت بیشتری در دسترس مردم قرار دهد.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که با استفاده از موتورهای جستجوی بومی، اطلاعات کاربر در داخل کشور باقی می ماند و حریم خصوصی وی حفظ خواهد شد اما موتورهای جستجوی خارجی رفتار مردم کشورها را مانیتور می کنند و این نقض حریم خصوصی به حساب می آید.

 

اخبار اجتماعی - مهر