اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کم جرم ترین استان کشور


نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: یزد کم جرم ترین استان کشور به شمار می آید.

ایرنا: نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: یزد کم جرم ترین استان کشور به شمار می آید.

محمدرضا تابش این مطلب را در واکنش به برخی اظهار نظر ها مبنی بر قرار داشتن استان یزد در زمره سه استان جرم خیز کشور عنوان کرد و گفت: تغییر در نحوه ثبت شکایات که مبنای اظهار نظر قرار گرفته است صحیح نیست.

وی افزود: دلیل اعلام یزد به عنوان یکی از سه استان جرم خیز کشور توسط برخی از مقامات قضایی، صرفا آمار شکایات ثبت شده در دادسراهای استان است که نمی تواند ملاک صحیحی برای طرح این ادعا باشد و باعث نگرانی و جریحه دار شدن احساسات مردم یزد شود.

نماینده مردم اردکان در توضیح چگونگی ثبت آمار شکایت سال 1393 در استان یزد اظهارداشت: از سال های گذشته، شکایات وارده به دادسراها ثبت نمی شد و پس از مهر ارجاع به کلانتری ها برای تحقیقات مقدماتی ارسال می شد. سپس گزارش کلانتری به بازپرس ارایه و ثبت شکایت، پس از رفع نقص احتمالی نهایی می شد.

وی ادامه داد: در بازرسی چند سال پیش از دادسرای مرکز استان، تذکر داده می شود که باید تمام شکایات وارده به محض وصول، ثبت شود و شکایات ثبت نشده چند سال قبل هم باید به ثبت برسد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت تصریح کرد: این دستورالعمل ملاک عمل قرار می گیرد و ثبت تمام شکایات سال 93 به همراه شکایات سال های قبل از آن، حجم شکایات وارده را سه برابر می کند که اگر آمار حدود هفت هزار پرونده مجموع آماری سال 93 و سه سال قبل از آن را به نسبت چهار سال ثبت شکایات تقسیم کنیم، به عددی کمتر از 2 هزار پرونده می رسیم که این رقم یزد را در زمره کم جرم ترین استان های کشور قرار می دهد.

وی با تاکید براینکه باید در اعلام این موضوع به نوع جرایم نیز توجه می شد، گفت: در استان یزد جرایمی از قبیل قتل، سرقت و تجاوز به عنف در مقایسه با سایر استان ها پایین تر است.

تابش ،نوع جرایم و شمار مراجعه به محاکم قضایی را نشات گرفته از احترام یزدی ها به قانون و قانون گرایی دانست و اظهارداشت: روحیه مسالمت جویی مرم یزد سبب می شود که به جای مشاجره و دعوا، کار را به قانون و محاکم قضایی ارجاع دهند.

وی تصریح کرد: البته باید اذعان داشت که با توجه به پیشینه فرهنگی و مذهبی ممتاز یزدی ها که آنان را در صداقت و امانت داری شهره ساخته است، همین حجم از جرایم، زیبنده و قابل قبول نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که به رغم حضور اتباع بیگانه و مهاجرین در استان یزد با برنامه ریزی و جدیت از سوی دست اندرکاران، نسبت به کاهش زمینه های جرم اقدام مناسب صورت گیرد و مردم و مسوولان نیز بیش از پیش به آموزه های دینی و فرهنگ غنی استان توجه کنند.

تابش تاکید کرد: مردم استان یزد بر مبنای آمار و شواهد در خوشنامی، تعهد و درستکاری، سابقه دیرینه دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ، ابراز امیدواری کرد که همچنان نام یزد اعتمادآفرین و آرامش بخش این مرز و بوم باشد.


ویدیو مرتبط :
: یک مدل مینیمال برای ماده تاریک کم جرم/چند مولفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم جرم‌ ترین استان کشور


رئیس دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان مذهبی به شمار می‌رود کم جرم‌ترین استان کشوراست.

خبرگزاری میزان: رئیس دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان مذهبی به شمار می‌رود کم جرم‌ترین استان کشوراست.

محمدرضا حبیبی اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی در یزد فعالیت چشمگیر دارند و همین موضوع سبب شده تا جرائم خشن به شدت در این استان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه جرائمی از جمله مواد مخدر و سرقت‌های خرد در این استان به چشم می‌خورد، افزود: در بررسی انجام شده نشان داد که بیشترین آمار جرائم در حوزه مواد مخدر، ترانزیت آن و سرقت‌های خرد مربوط به افراد غیر بومی است.

رئیس دادگستری استان یزد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زمینه اشتغال در یزد مناسب است علاوه بر اتباع بیگانه از استان‌های دیگر کشور نیز به این استان مهاجرت صورت می‌گیرد و همین امر زمینه ایجاد جرائم را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در گذشته پرونده‌ها کمتر ثبت می‌شده اما در حال حاضر تمامی پرونده‌های قضایی ثبت می‌شوند تا کار‌ها با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

دادستان سابق عمومی و انقلاب استان اصفهان تاکید کرد: جذب نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان یزد در راستای تحقق منویات و اهداف رهبری و تامین امنیت و سلامت جامعه از اقدامات در حال انجام است.

حبیبی در پایان گفت: تعداد قضات زن در استان یزد نسبت به قضات مرد و همچنین قضات سایر استان‌ها بیشتر است و دادگستری این استان برای کاهش جرائم تمام توان خود را بکار گرفته است.