اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کم آبی از مسائل پراهمیت کشور


اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر روز دوشنبه در سیزدهمین جلسه شورای عالی آب تصریح کرد موضوع کمبود آب یکی از مسائل پراهمیت کشور است .

خبرگزاری ایرنا: به نقل از خبر شامگاه دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به محدودیت منابع آب در کشور گفت: موضوع کمبود آب یکی از مسائل پراهمیت کشور است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: برخی استان های کشور با بحران و محدودیت های بیشتری در بخش آب روبرو هستند که باید ضمن در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، برنامه ریزی لازم را برای رفع این مشکلات انجام داد.

در این جلسه که به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد، حمید چیت چیان وزیر نیرو گزارشی از مصوبات پیشین شورای عالی آب و اقدامات انجام شده برای تحقق و اجرای این مصوبات ارائه کرد.

وی با اشاره به جلسات شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود، به ارائه گزارشی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات پرداخت.

در این نشست وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، کرمان، خوزستان و یزد نیز حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
غار آبی سهولان دومین غار آبی کشور در غرب ایران مقصد گردشگری مسافران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کم آبی گریبان 520 شهر کشور را گرفت


رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر 520 شهر پرجمعیت و 13 مرکز استان با مشکلات شدید کم‌آبی روبرو هستند.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر 520 شهر پرجمعیت و 13 مرکز استان با مشکلات شدید کم‌آبی روبرو هستند.

مهندس اسماعیل نجار اظهار کرد: مسئولان محلی باید از روش‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای رفع مشکل کم آبی استفاده کنند و مطمئناً با فرهنگ‌سازی در این خصوص شاهد کاهش قابل‌توجه خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یک‌ میلیون و 700 هزار واحد مسکونی مقاوم در کشور احداث‌ شده است، ادامه داد: تا پایان امسال تعداد 250 هزار واحد مسکونی دیگر در کشور بازسازی و بهینه‌سازی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار نظارت بیشتر بر ساخت‌وسازها و فرهنگ‌سازی در خصوص ایمن و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شد و گفت: منابع آبی کشور به نزولات جوی وابسته است و به همین دلیل باید نهایت بهره‌برداری از این منابع به عمل آید.

وی افزود: 56 هزار مدرسه کشور بازسازی و 18 هزار مدرسه نیز مقاوم‌سازی شده است و عزم دولت تدبیر و امید بر این است که کلیه بافت‌های فرسوده شهرها و اماکن غیر مقاوم روستایی در سراسر کشور بر اساس استانداردهای فنی و مهندسی مقاوم‌سازی شوند تا کشور در آینده شاهد بحرانی به نام تلفات و خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه نباشد.