اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمین پلیس فتا برای دستگیری راننده 50 میلیونی



اخبار,اخبار حوادث,سرقت اینترنتی


اخبار حوادث - کمین پلیس فتا برای دستگیری راننده 50 میلیونی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری راننده‌ای خبر داد که نسبت به سرقت اینترنتی وجوه شرکت اقدام می‌کرد.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان در گفت‌وگو با  ایسنا ، در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش زنی به نام «افسانه» با مراجعه به فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که مبلغ 51 میلیون تومان از حسابش سرقت شده است.

وی با بیان اینکه این زن صاحب شرکت پیمانکاری بود که با شهرداری تهران فعالیت می‌کرد، گفت: ماموران پلیس در رصد پایانه‌های برداشت این حساب متوجه شدند که سارق یا سارقان احتمالی نسبت به خرید ارز و سکه اقدام کردند، اما سرنخی از ردپای این فرد یا افراد کشف نشد.

کاکوان با بیان اینکه ماموران در بازرسی سیستم رایانه این مدیر شرکت خدماتی دریافتند که تمامی مبالغ در یک ساعت خاص از داخل شرکت برداشت شده است، گفت: بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ماموران دریافتند هنگامی که پول زیادی به حساب شرکت واریز می‌شود، سارق تنها ساعتی بعد اقدام به خالی کردن حساب می‌کند که بر همین اساس تحقیقات برای دستگیری این فرد آغاز شد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه پس از واریز وجه به حساب شرکت، ماموران پلیس با کمین در اطراف محل، نسبت به شناسایی سارق یا سارقان احتمالی اقدام کردند، گفت: سرانجام پس از گذشت ساعتی، راننده شرکت در ساعت پایان کاری وارد شرکت شد و نسبت به سرقت وجوه اقدام کرد که ماموران این فرد 53 ساله را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی از این راننده 53 ساله که «حسین» نام دارد، مشخص شد که وی با در دست داشتن کلید شرکت و آشنایی با شیوه انتقال وجه و همچنین اطلاع از موجودی حساب شرکت، اقدام به سرقت می‌کرده است گفت: به روسای شرکت‌ها توصیه می‌شود تا تمامی جوانب احتیاط را رعایت کرده، چرا که لزومی ندارد راننده شرکت اطلاعی از موجودی و روش‌های دسترسی به حساب شرکت را داشته باشد.
اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستگیری جناب خان توسط پلیس فتا ☺☺

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری ماساژور اینترنتی توسط پلیس فتا



دستگیری ماساژور اینترنتی توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی كرمان گفت: فردی كه با طراحی و دایر كردن وبلاگ در قالب ماساژ درمانی، قصد فعالیت غیر اخلاقی را داشت، روز گذشته دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ كامبیز اسماعیلی افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط كارشناسان دایره مبارزه با جرایم پلیس فتا كرمان، وبلاگی رویت شد كه دایر كننده آن مطالب مستهجن را درآن درج كرده بود.

وی بیان كرد: مطالب این وبلاگ بیانگر این بود كه صاحب آن در قالب ماساژ درمانی، بدنبال فعالیت غیر اخلاقی است كه شناسایی و دستگیری وی در دستور كار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا كرمان خاطر نشان كرد: پس از انجام یكسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، دایر كننده این وبلاگ شناسایی و طی عملیاتی در یكی از هتلهای شهر كرمان دستگیر شد.

وی تصریح كرد: در تحقیقات تكمیلی، این متهم به جرم خود اعتراف و هدف از راه‌اندازی این وبلاگ را كسب درآمد و برقراری رابطه نامشروع با مشتریان خود عنوان كرد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینكه متهم در طول بازجویی اقرار كرد كه به هیچ وجه فكر نمی‌كرد دستگیر شود، بیان كرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد كه خوشبختانه هیچ ارباب رجوعی به این فرد مراجعه نكرده است و پرونده وی جهت پیگیری تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا در پایان خاطر نشان کرد: كاربران فضای سایبری بایستی مراقب سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف باشند و فریب تبلیغات آنها را نخورند، چه بسا افراد سودجویی هستند كه با عناوین مختلف قصد دارند به نیت شوم و پلید خود برسند./ایسنا