اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمیسیون اصل 90 قیمت‌گذاری خودرو را بررسی می کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کمیسیون اصل 90 قیمت‌گذاری خودرو را بررسی می کند

کمیسیون اصل 90 مجلس این هفته در جلسه‌ای با مسوولان مرتبط با قیمت‌گذاری خودرو،‌ نوسان‌های اخیر بازار خودرو را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون اصل 90 مجلس هفته آینده دو نفر از اعضای این کمیسیون را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 92 انتخاب خواهد کرد.

ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس که بررسی بندهای مربوط به شرایط حضور خبرنگاران در مجلس در جلسات قبلی صحن علنی حاشیه‌هایی به دنبال داشت، هم در دستور کار این هفته‌ی کمیسیون اصل 90 خواهد بود.

همچنین کمیسیون اصل 90 برای بررسی وضعیت حقوقی اتباع ایرانی خارج از کشور با رییس مرکز امور حقوق بین المللی نهاد ریاست جمهوری و مسوولان دیگر مربوطه جلسه‌ای خواهد داشت.

کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس هم بررسی اصلاحات جدید این آیین‌نامه را ادامه خواهد داد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
بررسی پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس کمیسیون اصل 90 مطرح کرد: خودرو باید 30 درصد ارزان شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس کمیسیون اصل 90 مطرح کرد: خودرو باید 30 درصد ارزان شود/ وظیفه شورای رقابت تعیین قیمت نیست

رئیس کمیسیون اصل 90 می گوید وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو نیست و این شورا باید دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تهیه کند.

به گزارش نامه، سرانجام پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، اعضای شورای رقابت امروز در نشستی به ابهامات باقی مانده خواهند پرداخت و دستورالعمل قطعی قیمت خودرو را تصویب خواهند کرد.

این در شرایطی است که احتمال می رود با دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها به طور متوسط 10 درصد دیگر کاهش یابد اما رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس می گوید قیمت خودرو باید حدود 25 تا 30 درصد کاهش یابد.

محمدعلی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با نامه گفت: شورای رقابت در سال 91 به موضوع خودرو ورود کرد و در نهایت فرمول قیمت گذاری خودرو را بر مبنای نرخ تورم شش ماه دوم ۹۱ و در دو رنج ارز مبادله ای و ارز آزاد قیمت اعلام کرد که به دلیل کامل نبودن ،مبنای نرخ گذاری خودرو قرار نگرفت.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت نیست و تهیه دستورالعمل تعیین قیمت بر عهده شورای رقابت است و این شورا باید بر اساس معیارهای مختلفی همچون نرخ تورم فرمول قیمت گذاری برای خودرو را تعیین کند.

پورمختار تاکید کرد: تعیین قیمت خودرو برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و شورای رقابت تنها می‌تواند فرمولی برای تعیین قیمت خودرو ارائه کند.

پور مختار ادامه داد: ضروری است که شورای رقابت دستور العمل تعیین قیمت خودرو را به سازمان حمایت ارائه دهد و سازمان حمایت نیز بر مبنای آن فرمول، قیمت گذاری کند.

وی با بیان این که در روزهای پایانی سال جلسه ای با سازمان حمایت و معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، گفت: در آن جلسه مقرر شد علاوه بر شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم فرمول پیشنهادی خود برای قیمت گذاری خودرو را ارائه دهد.

پورمختار تاکید کرد: در شرایطی که شورای رقابت وظیفه خود را برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به خوبی انجام دهد در روزهای آینده قیمت قطعی خودروهای داخلی مشخص می شوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: پس از بررسی ها به این نتیجه رسیده ایم که قیمت خودروهای داخلی باید حدود 25 تا 30 درصد کاهش یابد و اگر خودروسازان بر اساس قیمت های جدید محصولات خود را به فروش نرسانند با آنها با ابزارهای قانونی برخورد خواهیم کرد./نامه نیوز