اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمک 50 هزار دلاری هدایتی به کشتی


حسین هدایتی با حضور در خانه کشتی 50 هزار دلار به تیم ملی کشتی اهدا کرد.

باشگاه خبرنگاران: حسین هدایتی با حضور در خانه کشتی 50 هزار دلار به تیم ملی کشتی اهدا کرد.

 حسین هدایتی مالک سابق باشگاه ملوان، در خانه کشتی حضور پیدا کرد.
 
گفتنی است؛ هدایتی با پرداخت مبلغ 50 هزار دلار به تیم ملی کشتی کمک مالی کرد.
 
در پایان خاطرنشان می شود مبلغ 25 هزار دلار از این هدیه به تیم ملی کشتی فرنگی و مابقی هم به تیم ملی کشتی آزاد اهدا شد.


ویدیو مرتبط :
تبدیل 1 دلاری به 50 دلاری - ترفند تبدیل پول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک 50 هزار دلاری زلاتان به معلولان سوئدی


خبری که روز گذشته بر روی خروجی رسانه‎ها قرار گرفت، جالب توجه و البته عبرت آموز بود. "زلاتان ابراهیموویچ" به تیم فوتبال معلولان ذهنی سوئد کمک کرده تا به رقابتهای جام جهانی سفر کنند.

خبرگزاری مهر: زلاتان ابراهیموویچ بازیکن تیم ملی فوتبال سوئد و باشگاه پاریسن‌ ژرمن فرانسه خودش نتوانست در رقابتهای جام جهانی برزیل شرکت کند اما به تیم معلولان ذهنی کشورش کمک کرد تا در رقابتهای جام جهانی معلولان که در برزیل برگزار می‎شود، شرکت کنند.

تیم فوتبال معلولان ذهنی سوئد جواز حضور در این رقابتها را کسب کرده بود اما توان مالی شرکت در این مسابقات را نداشت که با کمک 50 هزار دلاری مهاجم بلندقامت پاریسن ژرمن این امر تحقق می‎یابد.

"استفان جانسون"، کمک مربی تیم معلولان سوئد، گفت: من با زلاتان صحبت کردم و گفتم اگر امکان دارد پیراهن خود را به ما اهدا کند تا از این طریق بتوانیم بخشی از هزینه حضور در برزیل را مهیا کنیم. زلاتان گفت "با این پیراهن چه غلطی می‎خواین بکنین؟ هزینه سفر به برزیل چقدر می‎شه؟ " وقتی به او گفتیم که هزینه ما برای حضور در این رقابتها 350 هزار کرون می شود، او از ما شماره حساب گرفت و آن را واریز کرد. این باورکردنی نیست. فوق العاده است. من هنوز خودم را نیشگون می گیرم که ببینم آیا این موضوع واقعیت دارد یا نه. سپاس از زلاتان که رویای بلندمدت تیم ما را جامه عمل پوشاند.

کمک 50 هزار دلاری زلاتان به معلولان سوئدی/ فرق ستاره آنها با ستاره ما!
زلاتان و عکس یادگاری با تیم معلولان سوئد

خود زلاتان در این خصوص به سایت اتحادیه فوتبال سوئد گفت: "فوتبال باید فارغ از جنسیت، ناتوانی و توانمندی بازیکنان فوتبال، در همه جا برگزار شود. وقتی ما جام جهانی را از دست دادیم، واقعا اندوهگین شدم اما وقتی در مورد تیم معلولان شنیدم، به خودم گفتم هر کاری از دستم بربیاید انجام می‎دهم تا این تیم، جام جهانی را تجربه کند. اصلا جای فکر کردن نبود. اکنون من با آنها جام جهانی را تجربه می کنم."

اکنون باید نگاهی به ستاره‎های فوتبال خودمان بیندازیم. آنهایی که این روزها حتی شنیده شده برای دور زدن قانون سقف قرارداد، تراکم ساختمانی می پذیرند و از وام بانک‎های خارجی استفاده می‎کنند.

زلاتان به بداخلاقی و یاغیگری شهره است اما همین بازیکن شرور، به راحتی آب خوردن چک 50 هزار دلای می‎کشد. این ستاره ها داعیه مردم دوستی ندارند اما اینچنین رویای معلولان را به واقعیت تبدیل می‎کنند.

این در حالی است که در حال حاضر 10 تا 12 درصد جمعیت ایران را معلولان تشکیل می دهند که 5 درصد آنها معلولان ذهنی هستند و نمی‎توانند به دلیل مشکلات مالی در رقابتهای داخلی و برون مرزی شرکت کنند اما باید دید که آیا هرگز هیچ ستاره ای برای کمک به این جامعه میلیونی پیشقدم می‎شود. البته شاید ستاره‌های فوتبال ما کمتر در اندیشه اینگونه کارهای خیرخواهانه باشند و این در حالی است که جایگاه حرفه ای این بازیکنان با آن ستارگان اصلا قابل قیاس نیست.

باشد که بازیکنان ما مردم دوستی پیشه کنند. البته روی صحبت با آنهایی نیست که آوازه خیرخواهی آنها در همه جا پیچیده است.