اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمک 4 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به کوبانی


کمیسیون اروپایی 9 .3 میلیون یورو (4.9 میلیون دلار) را در اختیار گروه‌های بشردوستانه قرار می‌دهد تا به پناهجویانی که از شهر کوبانی در شمال سوریه گریخته‌اند، کمک کند

ایسنا: کمیسیون اروپایی 9 .3 میلیون یورو (4.9 میلیون دلار) را در اختیار گروه‌های بشردوستانه قرار می‌دهد تا به پناهجویانی که از شهر کوبانی در شمال سوریه گریخته‌اند، کمک کند.

کریستالینا جورجیوا، کمیسیونر همکاری بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران کمیسیون اروپایی اعلام کرد: بیش از 180 هزار سوری در اثر تشدید درگیری‌ها در کوبانی به ترکیه گریخته‌اند و این مساله به تاثیر آنچه که بزرگترین بحران انسانی دوران ما است، می‌افزاید.

این هزینه که بخشی از 150 میلیون یوروی کمک‌های بشردوستانه کمیسیون اروپایی برای سوریه در سال 2014 است برای تامین آب، دارو و پناهگاه برای پناهندگان استفاده خواهد شد.

شهر کوبانی که در مرز ترکیه قرار دارد طی سه هفته گذشته هدف تروریست‌های داعش بوده است. حدود 300 هزار تن از ساکنان این شهر در پی تشدید درگیری‌ها مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
ورود کردها به ساختمان اتحادیه اروپا در حمایت از کوبانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا و اتحادیه‌اروپا به مخالفان سوریه کمک مستقیم ارائه می‌کنند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نشست رم تصویب شد؛

آمریکا و اتحادیه‌اروپا به مخالفان سوریه کمک مستقیم ارائه می‌کنند

در پایان نشست به اصطلاح "دوستان سوریه" در رم، آمریکا و اتحادیه اروپا وعده دادند که به مخالفان سوری علاوه بر کمک‌های مالی، "کمک‌های تجهیزاتی غیرجنگی" نیز ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در پایان نشست کشورهای حامی مخالفان سوری که در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد، اتحادیه اروپا قانون منع صادرات سلاح به سوریه را اصلاح کرد و وعده داد به مخالفان زره‌پوش‌های غیرتهاجمی و تجهیزات نظامی غیرکشنده و کمک‌های فنی نظامی ارائه خواهد کرد و به مخالفان کمک می‌کند تا به طرق غیرکشنده از غیر نظامیان حمایت کنند.

در این نشست همچنین مقرر شد کشورهای شرکت کننده به هر طریقی که ممکن است مانع از کمک تسلیحاتی به بشار اسد شوند و از گلوله باران مناطق غیر نظامی در سوریه ممانعت شود.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست دوستان سوریه گفت: واشنگتن 60 میلیون دلار کمک به مخالفان سوریه اختصاص داده است. اما این کمک‌ها شامل سلاح‌های کشنده نخواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکا حمایت‌های خود از مخالفان را گسترش می‌دهد اما سلاح جنگی در اختیار آنها قرار نمی‌دهد و تصمیم دارد کمک‌های مستقیم خود را به عناصر ارتش آزاد سوریه از جمله کمک‌های پزشکی و غذایی آغاز کند.

این میزان کمک اتحادیه اروپا و آمریکا به مخالفان ظاهرا رضایت مخالفان مسلح سوری را برآورده نکرده و به همین دلیل معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در پایان نشست و در کنفرانس مطبوعاتی با جولیو ترزی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت، "شرکت کنندگان بیشتر به طول ریش مخالفان مسلح سوری نگاه می‌کنند تا خون کودکانی که در کشور ریخته می‌شود" که منظور وی از این سخن حضور القاعده در بین مخالفان سوری مسلح است.

وی همچنین خواستار کمک رسانی بیشتر به شهروندان سوری در داخل خاک این کشور شد و از جامعه جهانی خواست گذرگاه‌های امنی برای کمک رسانی به غیرنظامیان ایجاد کنند تا خروج و یا امدادرسانی به شهروندان غیر نظامی سوریه فراهم شود.

رئیس مخالفان سوریه همچنین تاکید کرد: تنها راه برای آغاز مذاکرات مستقیم با نمایندگان دولت این است که این مذاکرات براساس شروط مخالفان برگزار شود و در آن کناره‌گیری نظام و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گنجانده شود.

بیش از 50 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای در رم گرد هم آمده بودند و در نشستی تحت عنوان "دوستان سوریه" سعی در گسترش کمک ها به مخالفان سوری داشتند که این نشست روز پنجشنبه پایان یافت./ایسنا