اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کمک ۲۰ درصدی توافق هسته‌ای به اقتصاد


نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با اعلام اینکه توافق هسته‌ای با کشورهای 1+5 تنها ۲۰ درصد به اقتصاد ایران کمک می‌کند، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در صورت زیاده‌خواهی طرف مقابل، با شجاعت میز مذاکره را ترک کنند.

خبرگزاری فارس: احمدعلی مقیمی در جمع مردم شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس بهشهر، با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی، اظهار کرد: امسال در شرایطی مراسم روز قدس را برگزار می‌کنیم که امت اسلامی و منطقه خاورمیانه زیر فشارهای سختی قرار دارد، اما در این شرایط ملت ما با حضور گسترده حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین به تصویر کشید.

وی ادعای مدافع حقوق بشر بودن سازمان‌های غربی را پوچ و بی‌اساس خواند و افزود: ظلمی بالاتر از این وجود ندارد که همین سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری برای حمایت از حیوانات قانون وضع می‌کنند، اما جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین را نمی‌بینند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام خمینی (ره) سرزمین فلسطین را متعلق به همه مسلمانان دانستند و نخستین اثر پیام تاریخی ایشان مبنی بر اعلام روز قدس این بود که نور امید در دل مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی روشن شد.

مقیمی ادامه داد: در شرایط کنونی راهی جز مبارزه مسلحانه با رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل وجود ندارد و این رژیم جعلی به‌عنوان پایگاه اصلی آمریکا در منطقه برای همه شناخته شده است.

وی خیانت کشورهای عربی منطقه به سرکردگی آل سعود را یکی دلایل جنایت‌های اسرائیل و داعش عنوان کرد و ادامه داد: با وجود تلاش‌های مبارزان فلسطینی و حزب‌الله در راه مبارزه با اشغالگران قدس شریف، اما می‌بینیم که حکام سرسپرده آمریکا با کمک‌های مالی خود به رژیم صهیونیستی و داعش موجب ناکام ماندن مبارزه جهادگران می‌شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اقدامات خیانت‌بار سران آل سعود را سبب امن شدن اسرائیل دانست و اضافه کرد: باوجود همه این جنایت‌ها روز قدس ابعاد جهانی پیدا کرده است و خودباوری نیروهای مبارز فلسطینی که حاصل اندیشه امام خمینی (ره) و رهنمودهای امام خامنه‌ای است باعث شد تا ارتش  پنجم دنیا در مقابل گروه کوچک حزب‌الله ناتوان و مغلوب ظاهر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: ما به‌دنبال مذاکره‌ای هستیم که عزت ملت ایران را حفظ کند، خطوط قرمزی که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، رعایت شود و حمایت مجلس از تیم مذاکره‎کننده هسته‌ای نیز مطالبه همه نمایندگان است.

مقیمی بالاترین کمک توافق هسته‌ای به اقتصاد ایران را 20 درصد اعلام کرد و گفت: از مسئولان می‌خواهم تا همه چیز را به مذاکرات گره نزنند و از تیم مذاکره‎کننده هسته‌ای تقاضا دارم هرجا که دیدند طرف مذاکره‎کننده غربی زیاده‌خواهی می‌کند و  زور و تهدید وجود دارد، با شجاعت میز مذاکره را ترک کرده و صحنه را به‎دست بسیجیان بسپارند.

* مذاکره‎کنندگان غربی به‎دنبال تأمین امنیت اسرائیل هستند

امام جمعه شهرستان بهشهر نیز ضمن گرامی‌داشت روز جهانی قدس، از مردمی که با وجود هوای بسیار گرم در صحنه حاضر شدند و به ندای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حمایت از قدس شریف لبیک گفتند تشکر کرد و گفت: استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا گفتن را مدیون حدیثی از امام علی (ع) هستیم که فرمودند: «کونوا لظالمِ خصماً و للمظلوم عَونا» دشمن ستمگر و یاور ستم‌دیده باشید.

حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری بیان کرد: ناسازگاری با ظلم و ظالم از شیوه‌های تربیتی دین اسلام است و ائمه هدی به ما چنین آموخته‌اند که با یاری کردن مظلومان، در مقابل ستمگران بایستیم، لذا یکپارچه در مقابل  استکبار و عوامل مزدور آن فریاد مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زنیم.

امام جمعه بهشهر علت به درازا کشیده شدن مذاکرات هسته‌ای از سوی مقامات غربی را امنیت اسرائیل دانست و گفت: مهم‎ترین بحث مذاکره‎کنندگان غربی این است که امنیت اسرائیل به خطر نیفتد و درصدد این هستند تا ایران را تسلیم کرده و یا نظام سیاسی آن را سرنگون کنند.

جباری در پایان سخنان خود، بار دیگر با اشاره به وجود گرمای فراوان، شعارهای مردم روزه‌دار در حمایت از امام خامنه‌ای را اوج بصیرت مردم انقلابی بهشهر عنوان کرد و گفت: آنها که تسلیم خدا هستند زیبایی‌ها را خلق می‌کنند و بالاترین هنر مردان خدا شهادت است که شما در شعارهای‌ خود، فریاد شهادت‌طلبی و فدا شدن در راه ولایت را سر دادید.


ویدیو مرتبط :
توافق هسته ای توافق ترکمنچای بود یا توافق قرن؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی: در صورت عدم توافق هسته‌ای ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی برمی‌گردد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عراقچی


 اخبار سیاست خارجی - عراقچی: در صورت عدم توافق هسته‌ای ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی برمی‌گردد

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفته نگارش متن توافق جامع هسته‌ای از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال، سید عباس عراقچی گفته نگارش متن توافق جامع هسته‌ای از هفته آینده آغاز می‌شود، اما هنوز تردیدهایی در این باره وجود دارد.
 
آقای عراقچی روز پنجشنبه همچنین گفت که توافق جامع هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 در دسترس است اما دو طرف هنوز اختلافات گسترده‌ای در برخی از موضوعات دارند.
 
وی که در نشست شورای اروپایی در روابط خارجی در شهر رم صحبت می‌کرد گفت: «مذاکرات اکنون در مرحله بسیار حساسی هستند.»
 
آقای عراقچی با بیان اینکه «هنوز اختلافات وجود دارند.» افزود « ما به تلاش سخت، خردورزی و خلاقیت برای از بین بردن اختلافات نیاز داریم.»
 
وی علی‌رغم اشاره به اختلافات گفت که «توافق در دسترس است.»
 
در صورتی که ایران و 6 کشور مذاکره‌کننده نتوانند تا موعد 20 جولای (29 تیرماه) به توافق برسند می‌توانند مدت زمان لازم برای توافق را تا 6 ماه تمدید کنند.
 
معاون وزیر خارجه ایران و دیپلمات ارشد هسته‌ای ایران گفت: «همه ما می‌خواهیم این کار را تا 20 جولای به انجام برسانیم.»
 
این دیپلمات ایرانی عدم موفقیت دو طرف در رسیدن به توافق هسته‌ای را موضوعی «فاجعه‌بار برای همه» توصیف کرد و گفت ایران در صورت توقف مذاکرات هسته‌ای به غنی‌سازی 20 درصدی برمی‌گردد.
 
ایران در راستای پایبندی به توافق موقت هسته‌ای که در سوم آذرماه سال گذشته در ژنو حاصل شد با تعلیق غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم موافقت کرده است.
 
آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی کامل ایران به تمامی مفاد این توافقنامه تأکید می‌کنند. 
 
دیپلمات‌های ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت، معاون کاترین اشتون در هفته جاری رایزنی‌های سه جانبه را در ژنو برگزار کردند. این رایزنی‌ها  که در آستانه پنجمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 برگزار می‌شد گامی در راستای حل اختلافات پیش از این مذاکرات بود.
 
عراقچی از اظهارنظر درباره این رایزنی‌ها خودداری کرد اما ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین با پیشرفت همراه باشد.
 
مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت: «انتظار داشتیم در دور قبلی این مذاکرات در وین نگارش متن توافق را آغاز کنیم، اما این اتفاق نیفتاد. امیدواریم هفته آینده نگارش پیش‌نویس را آغاز کنیم، اما هنوز تردیدهایی در این باره وجود دارند.
 
کشورهای غربی به رهبری آمریکا ایران را به پیگیری اهداف نظامی در لفافه برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را رد کرده است. 

اخبار سیاست خارجی - فارس