اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلیه زن مرگ مغزی به بردارش پیوند زده شد


اعضای بدن زنی که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند پیوند از جمله برادر این زن پیوند زده شد.

خبرگزاری مهر: اعضای بدن زنی که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند پیوند از جمله برادر این زن پیوند زده شد.

مرحومه خانم زهرا ساعدی که بر اثر تصادف با خودرو در خیابان مقابل منزلشان به مرگ مغزی دچار شده بود با رضایت خانواده به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام و اعضای کبد، کلیه ها، قلب و تعدادی نسوج به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

 پس از انتقال جسد مرحومه برای اهداء اعضاء به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران همزمان برادرش در بیمارستان لبافی نژاد تهران بستری و یک کلیه از خواهر مرحومه اش دریافت کردند و در حال حاضر وضعیت بیمار خوب است.

برادر این بیمار پیش از پیوند کلیه را پس زده بود و دیالیز می شد.


ویدیو مرتبط :
مرگ مغزی - پیوند اعضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران رکورددار پیوند اعضا از مرگ مغزی


رئیس قطب ارولوژی کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر ایران رکورددار پیوند اعضا از مرگ در مغزی منطقه است.

خبرگزاری ایرنا: ناصر سیم فروش با حضور در جشن گلریزان انجمن بیماران کلیوی افزود: خوشبختانه با توجه به افزایش میزان رضایت خانواده های افراد مبتلا به مرگ مغزی و در سایه تلاش های صورت گرفته همه جانبه مسولان و دست اندرکاران مربوطه در حال حاضر ایران از نظر پیوند مرگ مغزی در منطقه اول است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که تا چندی قبل کشور ترکیه در این زمینه پیشگام تر از ایران بود.

چهره ماندگار پزشکی کشور با بیان اینکه پزشکان حوزه پیوند همواره از خیرین واقعی بوده و هستند، ادامه داد: هر پیوند کلیه از مرگ مغز حدود چهار ساعت به طول می انجامد که بسیار حساس و پر استرس است.

سیم فروش تصریح کرد: برای هر پیوند کلیه از مرگ مغزی هم اکنون حدود 400 هزار تومان دستمزد به تیم پزشکی و درمانی پرداخت می شود، حال آن که این رقم در سایر کشورها حدود پنج هزار دلار است.

به گفته وی با این وجود پزشکان و متخصصین مربوطه همچنان با تمام توان در خدمت مردم و بیماران هستند.

سیم فروش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هزینه های بسیار سنگین بیماران دیالیزی به نقش مهم و حائز اهمیت انجمن بیماران کلیوی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این انجمن در 30 سال گذشته خدمات ارزشمند فراوانی به بیماران کلیوی کشور ارایه داده و همواره بازوی توانمندی برای دولت نیز بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به اینکه این انجمن از هیچ بودجه دولتی برخوردار نیست از این رو خیرین و نیکوکاران نباید این انجمن و بیمارانش را در برهه های سخت تنها بگذارند.

سیم فروش با اشاره به انتصاب افراد و مدیران لایق در وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون دست اندرکاران حوزه پیوند و بیماری های صعب العلاج وزارت بهداشت افراد دلسوز و متخصص و درد آشنا هستندکه در عمل ثابت کرده اند معتقد به حل مشکلات بیماران صعب العلاج به خصوص بیماران نیازمند پیوند هستند که نکته بسیار حائز اهمیتی است.