اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلید سلامت شما در سیب سبز است


نکته های بسیاری در مورد سلامت و بهداشت است که نمی دانید ،دانستن هر کدام از آن ها ممکن است شما را از ابتلا به یک بیماری دور نگه دارد یا حتی جان تان را نجات دهد.
مجله سیب سبز: نکته های بسیاری در مورد سلامت و بهداشت است که نمی دانید ،دانستن هر کدام از آن ها ممکن است شما را از ابتلا به یک بیماری دور نگه دارد یا حتی جان تان را نجات دهد.




مجله سیب سبز دریچه ای است به سوی آگاهی در حیطه سلامت،در این شماره مجله سیب سبز می توانید مطالب زیر را بخوانید :

•    شایع ترین بیماری های آمیزشی در ایران کدام ها هستند
•    کدام قرص ها شما را معتاد می کند
•    چطور کرم های سفید کننده تقلبی را تشخیص بدهید
•    این مرد رکورد کاهش وزن در ایران را شکست

این شماره مجله سیب سبز را بخرید تا طول عمرتان را افزایش دهید و از بیماری ها دور بمانید.


ویدیو مرتبط :
بررسی سلامت زنان با حضور دکتر نجدی در برنامه سیب سلامت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک ماده داروئی مفید در سیب، پیاز و چای سبز!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک ماده داروئی مفید در سیب، پیاز و چای سبز!

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

به گزارش جام نیوز، دانشمندان ادعا می‌کنند، یک نوع مواد داروئی در سیب‌، پرتقال و پیاز وجود دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

آنها معتقدند که rutin که در چای سیاه و سبز نیز وجود دارد، در آینده می‌تواند برای درمان و جلوگیری از حملات قلبی و سکته‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان دانشگاه هاروارد (Harvard)، دریافتند که این ماده در مسدود کردن آنزیم خطرناکی که باعث شکل‌گیری لخته خون می‌شود (PDI)، کمک می‌کند. این آنزیم هنگام شکل‌گیری لخته خون در شریان‌ها و رگ‌ها، به سرعت رها می‌شود.

محققان در این تحقیق، قابلیت 500 ماده مختلف را در مسدود کردن این آنزیم بررسی کردند و دریافتند که rutin از همه آنها موثرتر می‌باشد. آنها دریافتند که این ماده باعث جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک از این ماده برای درمان بیماران در معرض حملات قلبی و سکته، استفاده کنند.

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

اگر لخته شدن در یکی از شریان‌های اصلی که به قلب منجر می‌شود رخ دهد، باعث حمله قلبی می‌شود. همچنین لخته شدن خون در شریان‌های مغزی نیز منجر به سکته می‌شود./جام نیوز