اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلیات لایحه کاهش کار زنان شاغل تصویب شد


نائب رئیس کمیسیون اجتماعی از تصویب کلیات لایحه کاهش کار زنان شاغل که دارای همسر یا فرزند معلول هستند، خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: نائب رئیس کمیسیون اجتماعی از تصویب کلیات لایحه کاهش کار زنان شاغل که دارای همسر یا فرزند معلول هستند، خبر داد.

فرج‌الله عارفی در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه کاهش کار زنان شاغل که دارای همسر یا فرزند معلول هستند مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تصویب کلیات این لایحه در کیمیسیون اجتماعی اظهار داشت:‌ بر اساس این لایحه ساعت کار زنان شاغل دارای همسر یا فرزند معلول از 44 ساعت در هفته به 36 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح، طرح الزام دستگاه‌های اجرایی باری تنقیح قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون، طرح الزام دستگاه‌های اجرایی باری تنقیح قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و کلیات این طرح نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان یادآور شد: بر اساس این طرح دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا طی سه ماهه آینده قوانین مزاحم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی را در حوزه کاری خود شناسایی کرده و طی سه ماه آینده به مجلس ارائه کنند تا اقدامات قانونی لازم در این زمینه از سوی مجلس انجام شود.


ویدیو مرتبط :
تصویب کلیات لایحه رفع موانع تولید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل بررسی می‌شود



لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل

لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل بررسی می‌شود

لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل در کارگروه خانواده، ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفته آینده اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و ادامه بررسی طرح جامع اداره صدا و سیما را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

اعضای کارگروه هنر، رسانه و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس نیز برنامه‌های معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را استماع می‌کنند.

ادامه بحث و بررسی پیرامون راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولین ذی‌ربط در کارگروه ارشاد و تبلیغات انجام می‌شود. /ایسنا