اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبردار ​30 میلیارد تومانی به دام افتاد



اخبار حوادث - کلاهبردار ​30 میلیارد تومانی به دام افتاد

مردی که با جلب اعتماد مردم به عنوان خریدار ملک، آنها را در اصفهان و تهران فریب داده و 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، در شهرستان نوشهر استان مازندران نیز قصد کلاهبرداری داشت که دستگیر شد.

سرهنگ محمد عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره گفت: چند روز پیش ماموران اداره آگاهی شهرستان نوشهر اطلاع یافتند، مردی با مراجعه به بنگاه های ملکی این شهر، درصدد خرید چند ملک با قیمتی بیش از بهای واقعی املاک است. به این ترتیب رفت و آمد او کنترل و با به دست آوردن مشخصاتی از وی، معلوم شد تصویر این مرد با یک کلاهبردار فراری که تحت تعقیب پلیس دو استان دیگر است، مطابقت دارد.

 

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران متوجه شدند متهم مخفیگاه خود را تغییر داده که کار آگاهان در قالب چند گروه عملیاتی، برای یافتن کلاهبردار فراری وارد عمل شدند تا سرانجام او را در روستایی در شرق نوشهر دستگیر کردند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران یادآور شد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی پس از اظهارات ضد و نقیض به کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

 

اعتراف متهم حرفه ای

عظیمی خاطرنشان کرد، متهم درباره شیوه کلاهبرداری هایش گفت: با پوشش آراسته و خودروهای مدل بالا به بنگاه های املاک شهرهای تهران و اصفهان می رفتم و با جلب اعتماد بنگاهداران، با افرادی که قصد فروش املاکشان را داشتند، آشنا می شدم و پس از معامله، با به دست آوردن سندهایشان به بهانه این که چند روز دیگر برای پرداخت پول و انتقال سند اقدام می کنم، فریبشان داده و چند روز بعد با انتقال سند ملکشان به نام خودم ، املاک را به افراد دیگری می فروختم.

 

وی افزود: در ادامه مشخص شد متهم تاکنون در دوشهر تهران و اصفهان 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و در شهرستان نوشهر نیز با هویت جعلی قصد داشته کلاهبرداری کند که با هوشیاری پلیس در اجرای نقشه اش ناکام مانده است.

 

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای این متهم، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبردار 10 میلیارد تومانی به دام افتاد


از روز 27 دی ماه سال گذشته وقتی گروهی زن و مرد ناراحت و خشمگین در برابر یک ساختمان تجاری در میدان جمهوری تجمع کردند تیمی از مأموران کلانتری 108 نواب وارد عمل شدند تا علت‌یابی کنند.

روزنامه ایران: از روز 27 دی ماه سال گذشته وقتی گروهی زن و مرد ناراحت و خشمگین در برابر یک ساختمان تجاری در میدان جمهوری تجمع کردند تیمی از مأموران کلانتری 108 نواب وارد عمل شدند تا علت‌یابی کنند.

در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد تجمع‌کنندگان، فریب‌خوردگان یک شرکت لیزینگی خودرو به نام «یاس خودرو مطمئن» هستند که آگهی آن را در روزنامه‌ها دیده و در دام مردی که مدیر شرکت بود، افتاده‌اند.این بررسی‌ها نشان داد مدیرعامل شرکت لیزینگی خودرو بعد از کلاهبرداری میلیاردی شرکت کاغذی را تعطیل کرده و گریخته است.

وقتی ماجرای این کلاهبرداری پیش روی بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 10 تهران قرار گرفت، وی دستور داد تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی وارد عمل شوند و پرده از راز مرد شیاد بردارند.در تجسس‌های پلیسی مشخص شد شرکت «یاس خودرو مطمئن» با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در سطح جراید بویژه در روزنامه‌ها اقدام به اطلاع‌رسانی در خصوص فروش اقساطی خودرو با شرایط بسیار مناسب و تحویل آن به صورت یک ساعته کرده است.

در این تبلیغات آمده بود انواع خودروهای سواری ایرانی و خارجی بدون هرگونه محدودیت به متقاضیان تحویل داده خواهد شد به  شرط اینکه آنان برابر جدول فروش اعلامی از سوی شرکت، 50 درصد از ارزش خودرو را به صورت نقدی پرداخت کنند و پس از تحویل گرفتن خودرو نیز نسبت به انجام تعهدات خود درخصوص پرداخت اقساط 60 ماهه و البته با کمترین سود بانکی اقدام کنند.

با توجه به وسوسه‌آمیز بودن این تبلیغات گروه زیادی از مردان و زنان به این شرکت مراجعه کرده و با تنظیم قرارداد با آن و پرداخت نیمی از پول خودرو در انتظار تحویل گرفتن خودروهایشان بودند اما تنها یک روز بعد متوجه می‌شوند که مدیر شرکت با بهانه‌هایی زمان تحویل خودروها را به هفته‌های بعد موکول می‌کند و 3 ماهی نگذشته بود که متوجه می‌شوند شرکت تعطیل شده و مدیرعامل جوان آن نیز گریخته است.

کارآگاهان با بررسی مدارک این شرکت اطلاع پیدا کردند که شیاد فراری شرکت را ثبت کرده اما این شرکت هیچ‌گونه مجوزی درخصوص فعالیت رسمی و قانونی درخصوص فروش لیزینگ خودرو ندارد. تیم پلیسی فاش کرد که وی 23 ساله در مدت فعالیت سه ماهه شرکت با انواع خودروهای مزدا 3، توسان و خودروهای شاسی بلند به محل شرکت در تردد بوده که این خودروها از سوی کارآگاهان شناسایی و مشخص شد که همگی به صورت روزانه از سوی مدیرعامل کلاهبردار کرایه می‌شدند.

کارآگاهان که به سرنخ‌های ویژه‌ای از جوان شیاد رسیده بودند خیلی زود خانه وی در منطقه قلعه حسن خان – شهر قدس – را شناسایی کردند و پی بردند این جوان همزمان با تعطیلی شرکت و برداشت پول‌های میلیاردی طعمه‌هایش، دیگر به محله‌شان بازنگشته و زندگی پنهانی‌ای دارد.

تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه این مرد کلاهبردار در دستور کار قرار داشت تا اینکه کارآگاهان سرنخ‌هایی از وی در شهرهای مختلف استان‌های شمالی کشور به دست آوردند و دیدند این مرد مرتب مخفیگاه‌های خود را در کمترین زمان تغییر می‌دهد. درحالی که  او تصور می‌کرد کارآگاهان پلیس نتوانند وی را به دام اندازند با اقدام‌های خاص پلیسی آخرین مخفیگاه وی در رامسر شناسایی شد و مأموران  با محاصره آن مدیرعامل شیاد شرکت «یاس خودرو مطمئن» را روز 30 آبان ماه سال جاری به دام انداختند.

او که شوکه شده بود در بازجویی‌ها گفت: «من هیچ قراردادی با شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی نداشتم و تنها برای کلاهبرداری شرکتی را ثبت کرده و توانستم با وعده وسوسه‌آمیز خریداران خودرو را فریب دهم و با پول میلیاردی پا به فرار بگذارم.»وی افزود: «با وجود اینکه ثروتمند شده بودم اما خواب راحتی نداشتم و همیشه فکر می‌کردم پلیس پشت در خانه است، کابوس می‌دیدم و می‌خواستم جای مطمئنی برای پنهان شدن پیدا کنم تا اینکه دستگیر شدم.»

بنابر این گزارش، در بررسی‌های پلیسی مشخص شده این کلاهبردار جوان تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان به جیب زده است و طعمه‌های زیادی داشت. از این‌رو کسانی که با همین روش به دام افتاده‌اند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به اداره 14 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.