اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبردار نیکوکار دستگیر شد!



  کلاهبرداری,کلاهبردار نیکوکار,اخبار,اخبار حوادث

 

کلاهبردار نیکوکار دستگیر شد!

رییس پلیس فتای گیلان از دستگیری فردی که با ظاهری آراسته و موجه با کمین در مقابل خودپردازهای خلوت اقدام به خالی‌کردن حساب افراد میانسال کرده بود، خبرداد.

 

سرهنگ ایرج محمدخانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: درپی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم، مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ظاهری آراسته، به قصد کمک فریبشان داده و از حساب عابربانک آنان برداشت کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات از شکات و پی‌جویی‌های پلیسی سرنخ‌هایی از سارق به‌دست آمد که با انجام یکسری کار نامحسوس پلیسی کارآگاهان پلیس فتا هویت وی را شناسایی کرده و پس ازهماهنگی‌های قضایی در یک عملیات غافلگیرانه سارق را در یکی از محلات شهرستان رشت حین تردد دستگیر کردند.

محمدخانی ادامه داد: سارق پس از دستگیری و انتقال به پلیس فتا ابتدا منکر همه اتهامات شد اما وقتی با شواهد و قرائن موجود روبرو شد به ناچار لب به سخن گشوده و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 

وی متهم را 39 ساله با مدرک دیپلم معرفی و خاطرنشان کرد: متهم با استفاده از ظاهری آراسته و موجه در مقابل خودپردازهای خلوت کمین می‌کرده و افراد میانسال و ناآشنا به دستگاه ATM را شناسایی کرده و به قصد کمک به آنان کارت و رمزشان را گرفته و بعد از اخذ کارت و رمز آن، وقتی کارت را درون عابربانک می‌فرستاد با دستکاری عابربانک، کارت متوقف شده و زمانی که قربانی به توصیه سارق برای رفع اشکال به شعبه مربوطه مراجعه می‌کرده فرصت را غنمیت شمرده و کارت را از دستگاه خارج و از محل متواری می‌شد.

 

رییس پلیس فتای گیلان با اشاره به اینکه این متهم حدود 10 میلیون ریال از حساب چند شهروندان گیلانی برداشت کرده بود، افزود: این متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد./قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
کلاهبردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبردار 120 میلیارد ریالی دستگیر شد/ خروج 12 میلیارد ارز از کشور



کلاهبردار 120 میلیارد ریالی دستگیر شد/ خروج 12 میلیارد ارز از کشور

کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان اصفهان موفق به کشف کلاهبرداری 120 میلیارد ریالی در بانکی در این شهر شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، در پی وصول پرونده مبنی بر دادخواهی سیستم بانکی علیه یک شرکت بازرگانی در اصفهان رسیدگی به این پرونده بزرگ کلاهبرداری در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت. با توجه به حساسیت موضوع و کلاهبرداری بزرگ صورت گرفته ،تیمی از برجسته ترین کارآگاهان اداره مبارزه جعل و کلاهبرداری تشکیل و به صورت ویژه و متمرکز بر روی این پرونده شروع به کار کردند.

پس از مدت زمان کوتاهی با تحقیقات علمی، فنی و پلیسی صورت گرفته از سوی این کارآگاهان مشخص شد فردی به هویت عابدین مدیر عامل یک شرکت بازرگانی در اصفهان با اقداماتی متقلبانه و فریب کارانه توانسته است کارکنان بانک مورد نظر را فریب دهد و 120 میلیارد ریال ارز از کشور خارج کند.

با اقدامات علمی و فنی صورت گرفته کارآگاهان موفق به شناسایی این کلاهبردار شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه توانستند او را دستگیر کنند و برای انجام تحقیقات بیشتر وی را به همراهی آثار و مدارک جمع آوری شده از مخفیگاهش به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم که ابتدا کلاهبرداری را رد می کرد و خود را بی گناه معرفی می کرد در نهایت با بازجویی های صورت گرفته از سوی کارآگاهان و رویارویی با ادله و شواهد غیر قابل انکار علمی و پلیسی در نهایت لب به اعتراف گشود و در بازجویی های خود اقرار کرد که با  اقدامات متقلبانه با ارائه ثبت سفارش به سیستم بانک جهت خرید کالا از کشور چین،درخواست حواله ای به مبلغ 120میلیون ریال از سیستم بانکی کرده که با ارائه مدارک مورد نظر به بانک و انجام عملیات بانکی با با ترفندی خاص توسط بانک به حساب او در چین واریز شده است.

با اقرار صریح این کلاهبردار بزرگ و تکمیل شدن تحقیقات پرونده وی به مقام قضایی معرفی و با صدور قراری دویست میلیاردی روانه زندان شد./مهر