اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبردار نامرئی را شناسایی کنید +عکس


پلیس آگاهی با انتشار تصویر بدون پوشش یک متهم تحت تعقیب از شهروندان خواست تا وی را شناسایی کنند.

خبرگزاری ایسنا: پلیس آگاهی با انتشار تصویر بدون پوشش یک متهم تحت تعقیب از شهروندان خواست تا وی را شناسایی کنند.

با طرح شکایت های مشابه از سوی تعدادی از مالباختگان که به شیوه و شگرد مشابه و توسط فردی به هویت «مجتبی و» از طریق دستگاه خودپرداز مورد کلاهبرداری قرا گرفته بودند پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی، کارآگاهان در بررسی اظهارات مالباختگان متوجه شدند که تمامی آنان از سوی فردی ناشناس و تحت عنوان خریدار مصالح ساختمانی، خودرو، کاغذ، لوازم یدکی خودروهای سنگین و .... ، که از آنها درخواست کرده تا با مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب گزینه انگلیسی نسبت به دریافت پول مورد معامله اقدام کنند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.



یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: درتاریخ 12 اردیبهشت سال‌جاری فرد ناشناسی از طریق تماس تلفنی، خود را خریدار مصالح ساختمانی معرفی و متعاقبا از من درخواست کرد تا برای دریافت پول مورد معامله به نزدیک ترین عابر بانک رفته و رمز عابر بانک خود را در اختیار وی قرار دهم تا وجه مورد معامله را به حساب من واریز کند و من نیز با مراجعه به عابر بانک شعبه فلکه دوم تهرانپارس، با اعلام شماره حساب عابر بانک خود و با انتخاب گزینه انگلیسی و انجام کارهایی که فرد تماس گیرنده درخواست کرده بود منتظر واریز شدن وجه از ناحیه وی شدم اما با بررسی موجودی حساب خود متوجه شدم که مبلغ 26 میلیون و 500 هزار تومان از حساب بنده خارج و به حساب متعلق به مجتبی - و واریز شده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده با هویت فرد دیگری به نام «مجتبی - و» اقدام به افتتاح حساب در شعبات مختلف بانکی کرده و با استفاده از این حساب‌ها اقدام به برداشت وجوه مالباختگان کرده که کارآگاهان با شناسایی محل سکونت مجتبی در محدوده پیروزی خیابان پروانه، به تحقیق از وی پرداخته و اطلاع یافتند که کیف حاوی مدارک شناسایی وی به شیوه سرقت داخل خودرو به سرقت رفته است.

مجتبی پس از حضور در اداره چهاردهم و با ارائه گزارش کلانتری 107 فلسطین به کارآگاهان گفت: در تاریخ 12 اسفند 90 کیف حاوی مدارک شناسایی شامل کارت ملی ، شناسنامه و .... که در صندوق عقب خودرو قرار داشت به سرقت رفت که بلافاصله با مراجعه به کلانتری 107 نسبت به طرح شکایت و اعلام سرقت مدارک شناسایی اقدام کردم.

با توجه به اظهارات مالباخته و با شناسایی حساب های بانکی در شعبات مختلف مشخص شد که تمامی این حساب ها پس از تاریخ سرقت مدارک شناسایی افتتاح حساب شده و متهم پرونده با سوء استفاده از مدارک مسروقه اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان و برداشت غیر قانونی وجوه متعلق به آنها کرده است که بلافاصله ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی، کلیه این حساب های بانکی مسدود شدند.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسایی تصویر کلاهبردار نامرئی شدند که با جعل مدارک شناسایی اقدام به افتتاح حساب کرده بود.

رهبریان با اشاره به انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به شناسایی مالباختگانی که تمامی آنها از سوی متهم این پرونده مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحقیب پلیس آگاهی شدند خواست تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت متهم و یا مخفیگاه و محل های تردد وی را از طریق شماره تماس 51055514 و 51055614 در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
کلاهبردار حرفه ای را شناسایی کنید جایزه بگیرید .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخفیگاه کلاهبردار سابقه‌دار را شناسایی کنید+عکس



مخفیگاه کلاهبردار سابقه‌دار را شناسایی کنید+عکس

پلیس از شهروندان خواست مخفیگاه کلاهبردار فراری را در صورت شناسایی اطلاع دهند.

اخبار حوادث - به گزارش فارس در تاریخ 31 خرداد امسال تعدادی از کسبه و فروشندگان موادغذایی در میدان شوش با مراجعه به دادسرای ناحیه 12 تهران اعلام داشتند که فردی به هویت مهدی عامری اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار تیم مبارزه با کلاهبرداری پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان اعلام کردند که فردی به هویت مهدی عامری به دنبال مراجعات متعدد و درخواست‌های مداوم و حتی اعلام وضعیت حساب بانکی خویش در شعبه میدان شوش و پس از جلب اعتماد، اقدام به خرید مواد غذایی به صورت چکی از آنها کرده و پس از تحویل گرفتن کالاها به یکباره مغازه و انبار خود واقع در میدان امام حسین را سریعا تخلیه و متواری شده است.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، با شناسایی هویت واقعی متهم به نام امیر اطلاع پیدا کردند که هویت مهدی عامری متعلق به فرد دیگری است که در سال 1390 و به واسطه اعتیاد به موادمخدر مدارک شناسایی خود از جمله کارت ملی و کارت شناسایی را به تعدادی از مجرمان سابقه‌دار تحویل داده و متهم پرونده نیز پس از جعل این مدارک، اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان کرده است.

با شناسایی هویت واقعی متهم و در ادامه تحقیقات مشخص شد که امیر پیش از این سابقه کلاهبرداری داشته و در سال 1388 نیز از تعدادی از کسبه صنف بلور و کریستال اقدام به کلاهبردای کرده و حتی در این میان از بستگان خود نیز کلاهبرداری نموده و از ان زمان با جابجایی محل سکونت خود در منطقه خزانه متواری شده است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به انتشار بدون پوشش تصویر متهم، گفت: با توجه به متواری بودن متهم و همچنین احتمال ارتکاب دیگر جرایم و افزایش تعداد مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش متهم جهت شناسایی و دستگیری از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: از همه شهروندن که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص محل‌های تردد و یا مخفیگاه متهم دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21864794 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

استقامتی گفت: همچنین از همه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی متهم شدند نیز دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد و یا شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران مراجعه کنند./فارس