اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبردار صفحات اجتماعی بازداشت شد


رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با استفاده از عکس زنان اقدام به ساخت صفحات اجتماعی و دریافت شارژ تلفن می‌کرد خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با استفاده از عکس زنان اقدام به ساخت صفحات اجتماعی و دریافت شارژ تلفن می‌کرد خبر داد.
 
سرهنگ محمد خانی گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی پس از جعل هویت و استفاده از تصویر وی و نسبت دادن مطلب ناروا و غیر اخلاقی در اینترنت به او، قصد دوستی با کاربران اینترنتی را داشته است، ماموران تحقیقات خود را  برای شناسایی این فرد آغاز کردند.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان متهم که سعی داشت هویت واقعی خود را در فضای مجازی مخفی نگه دارد شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

خانی در ادامه افزود: متهم با سرقت هویت افراد از صفحات اجتماعی و ساخت ایمیل جعلی با هویت و تصاویر آنان از طریق تالارهای گفتگو با کاربران ارتباط برقرار کرده و از آنها تقاضای شارژ تلفن می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه اعتماد کاذب به وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی، حریم خصوصی و خانوادگی برخی از کاربران ناآگاه را به مخاطره می‌اندازد، اظهار داشت: کاربران اینترنت حتماً توصیه‌ها و نکات ایمنی را پیرامون حریم خصوصی و شخصی و تنظیمات محرمانگی اطلاعات طبقه‌بندی شده رعایت کرده و توجه داشته باشند دوستی‌های نامناسب اینترنتی یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای شایع پیرامون حریم شخصی و خانوادگی است و ممکن است ارتباطی از پیش برنامه‌ریزی شده برای بهره‌برداری‌های خاص باشد.

وی در پایان از کاربران اینترنتی خواست، اگر وارد محیط چت می‌شوند نسبت به عواقب و سوء استفاده‌های احتمالی دوستی‌های اینترنتی هشیار بوده و به هیچ عنوان به اینگونه ارتباطات که متاسفانه سرانجام غم بار و تلخی به دنبال دارد اعتماد نکنند. 


ویدیو مرتبط :
بازداشت مدیرعامل شرکت کلاهبردار نگین خودرو آفتاب (2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما و پوتین یکدیگر را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی حذف کردند



اوباما و پوتین ,شبکه‌های اجتماعی

اوباما و پوتین یکدیگر را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی حذف کردند

رئیس‌جمهور روسیه به دلیل اختلاف نظر با همتای آمریکایی خود بر سر سوریه، نام وی را از فهرست دوستانش در فیس‌بوک حذف کرده و اوباما نیز در مقابل، نام پوتین را از فهرست دوستانش در توئیتر حذف کرد.

 روزنامه اماراتی البیان نوشت: با وجود اینکه ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و باراک اوباما، همتای آمریکایی وی در جریان نشست گروه 20 با یکدیگر دست داده و سلام و احوالپرسی کردند اما در پی اختلاف نظر آنها بر سر موضوع سوریه و ایجاد تنش در روابط شخصی فیمابین، دو طرف یکدیگر را در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک حذف کرده اند.

البیان به نقل از روزنامه آمریکایی «دیلی راش»، نوشت: پوتین اوباما را از فهرست دوستانش در صفحه اختصاصی خود در سایت فیس بوک حذف کرده است و اوباما نیز همین پاسخ را با حذف نام پوتین از فهرست دوستانش در صفحه توئیتر داده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی اوباما پس از اطلاع از کار پوتین به شدت ناراحت شده بود بخصوص پس از آنکه معلوم شد جو بایدین معاون ریاست جمهوری آمریکا همچنان در فیس بوک با پوتین دوست است به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا همتای روسی خود را از دوستی در توئیتر حذف کرد.

حذف رابطه اینترنتی روسای جمهور آمریکا و روسیه نشان دهنده بحران در روابط دو طرف است بخصوص که دو طرف گفت‌وگویی با یکدیگر ندارند و اوباما نشستی را که قرار بود ماه جاری با پوتین داشته باشد لغو کرده است.

یک روزنامه روسی نیز نوشت: ترتیب قرار گرفتن کرسی های روسای جمهور در اجلاس گروه 20 که از پنجشنبه گذشته کار خود را در شهر سن پترزبورگ آغاز کرده در آخرین لحظه تغییر کرد و به جای اینکه اسامی کشورهای شرکت کننده بر اساس حروف الفبای روسی تنظیم شود بر اساس حروف انگلیسی تنظیم شد تا روسای جمهور دو کشور نزدیک به یکدیگر نباشند.

بر اساس تنطیم حروف انگلیسی بین کرسی اوباما و پوتین کرسی روسای جمهور کشورهای آفریقای جنوبی، عربستان، کره جنوبی، ترکیه و انگلیس قرار گرفته است./فارس