اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری 3 زن از موسسات مالی



سه زن جوان که با چک‌های جعلی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.

اخبار,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

به گزارش جام جم، اوایل هفته با طرح شکایت مدیران بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به پلیس سیستان و بلوچستان درباره کلاهبرداری سه زن ماموران پلیس وارد عمل شده و پیگیری پرونده را آغاز کردند.

ماموران با پیگیری پلیسی و تحقیق و بررسی درباره این سه کلاهبردار توانستند آنها را شناسایی و دستگیر کنند. رئیس پلیس سیستان و بلوچستان در این باره به جام جم گفت: این سه زن با چک ها و اسناد جعلی، حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال از بانک ها و موسسات مالی سیستان و بلوچستان وام گرفته بودند و قصد فرار داشتند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: این سه زن اهل زاهدان در بازجویی اولیه با توجه به اسناد و مدارکی که هنگام ارتکاب جرم از خود برجا گذاشته بودند، مجبور به اعتراف شدند.

سرهنگ ملاشاهی در پایان گفت: مجرمان جوان بعد از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

  اخبار  حوادث  -  جام  جم 


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع کلاهبرداری موسسات مالی و اعتباری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی: موسسات‌مالی‌ و اعتباری خون مردم را می‌مکند



 

 

موسسه مالی

 

 

 

علما همواره نسبت به جریمه های دیرکرد ایراد داشته اند. موسسات مالی اعتباری که اسامی انقلابی را یدک می کشند، کار را از حد گذرانده اند و مردم از دست آنها عاصی شده اند. گاهی تا بالای 30 درصد سود می گیرند. کجای این کار اسلامی است؟/ قصد داریم سفری به قم داشته باشیم و در این مورد صحبت هایی با علما و مراجع نیز داشته باشیم.

حجةالاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت و گو با خبرنگار سرویس مجلس تابناک گفت:

موسسات مالی اعتباری وضعیت نامناسبی دارند و بارها تذکر داده ایم که مصوبات قانونی را رعایت نمی کنند، نه قوانین مصوب مجلس را و نه تذکرات بانک مرکزی را اجرا نمی کنند و کاملاً خودسرانه عمل می کنند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به فتوای اخیر آیت الله وحید خراسانی اظهار داشت: علما همواره نسبت به جریمه های دیرکرد ایراد داشته اند. موسسات مالی اعتباری که اسامی انقلابی را یدک می کشند، کار را از حد گذرانده اند و مردم از دست آنها عاصی شده اند. گاهی تا بالای 30 درصد سود می گیرند. کجای این کار اسلامی است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی در برابر اعتراضات علما و مشکلات اقتصادی مردم مسئول است، گفت: روحانیت مجلس تصمیم گرفته است از ریاست بانک مرکزی دعوت کند و سوال کند و توضیح بخواهد. همچنین از روسای بانکها و صاحبنظران اقتصادی نیز دعوت خواهد شد تا راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی در مورد وجود ربا در سیستم بانکی گفت: سیستم بانکی اسلامی بر اساس اصل مشارکت و سایر عقود اسلامی عمل می کند البته اگر موسسات به این قوانین عمل کنند اما در مورد جرایم دیر کرد ایراداتی وجود دارد که باید برطرف شود.

رهبر با بیان اینکه باید مدافع اقتصاد اسلامی باشیم، خاطر نشان کرد: بیشترین حساسیت روی موسسات مالی و اعتباری است که پا را از مرزها فراتر گذاشته اند. خون مردم به اسم موسسه مالی و اعتباری و به اسم امام هشتم و بسیج و سپاه و نیروی انتظامی مکیده می شود. اینها نهادها نظام هستند اما نباید خارج از ضابطه ها عمل شود. این با اقتصاد اسلامی سازگار نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس در انتها از سفر قریب الوقوع فراکسیون روحانیون به قم خبر داد و افزود: قصد داریم سفری به قم داشته باشیم و در این مورد صحبت هایی با علما و مراجع نیز داشته باشیم..../تحلیل:تابناک