اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی، تحت عنوان صراف



کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی، تحت عنوان صراف

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار 20 میلیارد ریالی در این جزیره خبر داد.

سرهنگ محمد بوستانی در این‌باره گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در پی مراجعه دو تن مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی تحت عنوان صراف، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: کارگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات گسترده و با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی پس از چند روز، سرانجام متهم 34 ساله را شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی قشم خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی به جرم ارتکابی و کلاهبرداری به مبلغ تقریبی 20 میلیارد ریال با همدستی برادر خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق با صدور قرار 15 میلیارد ریالی روانه زندان شد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری در بازار صراف ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره



اخبار حوادث - کلاهبرداری 9 میلیارد ریالی در سفر به عتبات و عمره

وی افزود: متهم با انجام مانور متقلبانه تعدادی از زائران را به سفرهای زیارتی اعزام کرده بود که همین امر موجب گمراهی و جلب اعتماد سایر متقاضیان شده و در مراحل و ثبت نام‌های بعدی به شیوه‌های مختلف سفر افراد را به تعویق انداخته بود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری کلاهبرداری که از طریق پخش آگهی تبلیغاتی مبلغ 9 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مهدی قدمی از دستگیری کلاهبرداری که از طریق پخش آگهی تبلیغاتی مبلغ 9 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: در پی شکایات واصله مبنی بر کلاهبرداری از طریق پخش آگهی تبلیغاتی در سطح شهر قم از زائران عتبات عالیات و حج عمره بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم اصلی شناسایی و دستگیر شد و در مواجه با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به جزئیات کامل این کلاهبرداری اعتراف کرد.

قدمی اظهار داشت: متهم با وعده اعزام به عتبات عالیات با مبلغ 800 هزار تومان و حج عمره با مبلغ 2 میلیون تومان و اسکان در بهترین هتل‌های عراق و عربستان به صورت مسافرت هوایی، با همدستی چهار نفر دیگر در مکان‌هایی همچون بنگاه معاملات املاک، دفتر خدمات کامپیوتری و فروشگاه لباس اقدام به ثبت نام از متقاضیان می‌کرد.

وی افزود: متهم با انجام مانور متقلبانه تعدادی از زائران را به سفرهای زیارتی اعزام کرده بود که همین امر موجب گمراهی و جلب اعتماد سایر متقاضیان شده و در مراحل و ثبت نام‌های بعدی به شیوه‌های مختلف سفر افراد را به تعویق انداخته بود.

قدمی اظهار داشت: ماموران با توجه به حساسیت موضوع با به کارگیری تمام توان پلیسی خود در یک عملیات غافلگیرانه تمام متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: ماموران در تحقیقات خود پی بردند تاکنون بیش از یک‌هزار و 100 نفر، مجموع مبلغ 9 میلیارد ریال، از شهر قم و برخی استان‌های دیگر برای انجام سفر زیارتی به این افراد پرداخت کرده‌اند.

قدمی گفت: در نهایت متهم اصلی به همراه سایر متهمان دیگر ضمن اعتراف، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شد.
 اخبار حوادث - عصر ایران