اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری 2 پزشک قلابی از زن بیمار



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - کلاهبرداری 2 پزشک قلابی از زن بیمار

دو پزشک قلابی که به بهانه درمان سوختگی و عمل زیبایی از یک زن در شهرستان بهارستان کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این باره گفت: چندی پیش دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی، از دو پزشک قلابی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، مدتی پیش او در پی آتش سوزی خانه شان، از ناحیه دست و صورت بشدت سوخته و به همین دلیل دچار افسردگی شده و پس از مدتی با مشاهده اعلامیه ای مربوط به یک پزشک پوست و زیبایی، با او تماس گرفته و به مطب آن فرد رفته است.

سرهنگ داوود عبدالمالکی افزود: مرد پزشک پس از بررسی وضع زن جوان، ادعا کرده به دلیل مشغله کاری نمی تواند جراحی را انجام دهد و او را به دوستش که یک پزشک جراح است، معرفی کرده تا او عمل زیبایی را در مطبش انجام دهد. زن جوان نیز پس از ملاقات با پزشک دوم، شش میلیون تومان به او پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: وقتی شاکی در روز تعیین شده به مطب پزشک می رود، متوجه می شود مطب اجاره ای بوده و تحویل صاحبش شده و از پزشک معروف نیز خبری نیست و پی می برد هر دو پزشک قلابی بوده و از او کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران با استعلام از سازمان نظام پزشکی متوجه شدند هویت هر دو پزشک جعلی بوده است. در ادامه با چهره نگاری رایانه ای از دو متهم فراری، جستجو برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این که ماموران چند روز پیش اطلاع یافتند یکی از متهمان به اتهام کلاهبرداری از سوی پلیس دستگیر و به یکی از زندان های جنوب کشور منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان تصریح کرد: مرد زندانی به پلیس آگاهی منتقل شد و در مواجهه حضوری با شاکی اعتراف کرد، یک متهم سابقه دار است که با جعل عنوان پزشک با همدستی دوستش که او نیز سابقه دار است، از مردم کلاهبرداری می کرده اند.با اعتراف متهم، دیگر همدست وی نیز دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی که به این شیوه در دام آنها گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از دو پزشک قلابی به پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران مراجعه کنند.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
درگیری پزشک و بیمار که موجب مرگ بیمار شد - ضربه مشت پزشک و مرگ بیمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز پزشک قلابی به 11 زن



تجاوز پزشک قلابی به 11 زن

مرد تبهکار که در پوشش پزشک قربانیان خود را بی‌هوش و از آنها سرقت می کرد، در تازه ترین اعترافات خود به تجاوز به عنف نسبت به 11 نفر از طعمه های خود اعتراف کرد.

چندی قبل ماموران پلیس آگاهی در جریان اقدامات مجرمانه یک پزشک قلابی از تهران قرار گرفتند.
 
بررسی شکایت ها نشان می داد متهم که مرد میانسالی است با پرسه زدن در اطراف خیابان ناصرخسرو و بانک شهر طعمه های خود را از میان بیماران شناسایی کرده و به بهانه درمان به آنها قرص خواب‌آور می داد.
 
تبهکار میانسال که خود را دکتر داروساز، صاحب داروخانه و یا استاد دانشگاه معرفی می کرد پس از بی‌هوش کردن طعمه های خود از آنها پول، طلا و تلفن همراه سرقت می کرد.
 
وی همچنین به طعمه های خود پیشنهاد می داد که می تواند برایشان در داروخانه کار پیدا کند.
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده دکتر قلابی اظهار داشت: متهم با پوشیدن کت و شلوار و کیف مهندسی در خیابان پرسه می زد و با چرب زبانی طعمه های خود را فریب می داد. تاکنون 31 نفر از سراسر کشور علیه متهم شکایت کرده اند.
 
وی افزود: مرد تبهکار در برخی موارد بعد از بیهوش کردن قربانیان آنها را مورد تعرض قرار می داد.
 
وی حتی تعدادی از قربانیان خود را در ساعات اولیه شب به پارک ساعی کشانده و پس از بیهوشی آنها را در داخل پارک مورد آزاد و اذیت قرار داده بود. در برخی موارد نیز به خانه مالباختگان رفته و در آنجا آنها را مورد تعرض قرار می داد.
 
وی ادامه داد: متهم دارای پنج فقره سابقه کیفری مرتبط است که در یکی از سرقت هایش قربانی جان خود را از دست داد. او همچنین برای اینکه بتواند طعمه هایش را فریب دهد نام برخی داروهای تخصصی را حفظ کرده بود. مرد تبهکار در یکی از سرقت هایش با فریب دختر دانشجویی خود را استاد دانشگاه معرفی کرده و او را نیز به همین شیوه بیهوش و اموالش را سرقت کرده بود.
 
در حال حاضر تحقیقات در این رابطه ادامه دارد و افرادی که بدین شیوه مورد آزار و اذیت و یا سرقت قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت خود را مطرح کنند.

/ باشگاه خبرنگاران