اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری پلیس قلابی زن در «بی‌تالک»



پلیس قلابی زن که به بهانه ازدواج پسری را در بی‌تالک فریب داده و از او کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم ، هفدهم بهمن امسال پسر جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از یک پلیس زن به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

مالباخته در اظهاراتش گفت: دو ماه پیش با دختر جوانی در «بی‌ تالک» آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت و هر از گاهی با هم تلفنی حرف می‌زدیم. او مدعی بود از ماموران انتظامی است و درجه سروانی دارد. به گمان این که گفته‌هایش صحت دارد فریبش را خورده و اعتمادم به او جلب شد.

وی اضافه کرد: در جریان این دوستی اینترنتی به او علاقه‌مند شدم. دختر جوان زمانی که متوجه علاقه من شد، ادعا کرد که او نیز به من علاقه‌مند است.

شاکی تصریح کرد: او در ادامه دوستی اینترنتی‌مان مدعی شد که بتازگی با یکی از دوستانش مهدکودکی را در مشهد راه‌اندازی کرده و مدیریت آن را نیز علاوه بر حرفه پلیسی‌اش برعهده دارد و اگر تمایل داشته باشم می‌تواند مرا هم به عنوان شریک در این مهدکودک سهیم کند. مبلغ چهار میلیون تومان از من درخواست پول کرد که آن را به حسابش واریز کردم. او سپس به بهانه سفر و سرقت شدن تلفن همراهش ارتباطش را قطع کرد. همچنین یک گوشی تلفن همراه را مقابل مهدکودکی در مشهد برده و تحویل زن میانسالی دادم.

مالباخته خاطرنشان کرد: زمانی که خبری از او نشد، به همان مهد کودک رفتم که مسئولان آنجا گفتند، مدیر مهدکودک زن دیگری است و خانم پلیس را نمی‌شناسند. همان جا بود که متوجه شدم او کلاهبردار است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری پلیس قلابی زن آغاز شد تا این که ردی از مخفیگاه او در اطراف مشهد به دست آمد و متهم که زن میانسالی بود، دستگیر شد.

متهم زن با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی بازجویی شد و به جعل عنوان پلیس و کلاهبرداری از جوان خواستگار اعتراف کرد.

وی در اظهاراتش گفت: پس از جدایی از همسرم، هزینه زندگی‌ام را به سختی تامین می‌کردم، بنابراین با عضویت در بی‌تالک تصمیم گرفتم با جعل عنوان پلیس زن، مردان جوان را به دام انداخته و از آنها کلاهبرداری کنم. شاکی در بی‌تالک به دام من افتاد و گمان می‌کرد پلیس هستم. برای این که اعتمادش را بیشتر جلب کنم، عکس‌های اینستاگرامی یک دختر جوان را سرقت و آن را برای پسر جوان ارسال می‌کردم. او شیفته من شده و فریب حرف‌هایم را خورده بود.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این‌باره گفت: با اعتراف متهم زن، او روانه زندان شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری او از افراد دیگر ادامه دارد.


 اخبار  حوادث  -  جام جم


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری رئیس دفتر قلابی ضرغامی از بازیگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری 2 پزشک قلابی از زن بیمار



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - کلاهبرداری 2 پزشک قلابی از زن بیمار

دو پزشک قلابی که به بهانه درمان سوختگی و عمل زیبایی از یک زن در شهرستان بهارستان کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این باره گفت: چندی پیش دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی، از دو پزشک قلابی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، مدتی پیش او در پی آتش سوزی خانه شان، از ناحیه دست و صورت بشدت سوخته و به همین دلیل دچار افسردگی شده و پس از مدتی با مشاهده اعلامیه ای مربوط به یک پزشک پوست و زیبایی، با او تماس گرفته و به مطب آن فرد رفته است.

سرهنگ داوود عبدالمالکی افزود: مرد پزشک پس از بررسی وضع زن جوان، ادعا کرده به دلیل مشغله کاری نمی تواند جراحی را انجام دهد و او را به دوستش که یک پزشک جراح است، معرفی کرده تا او عمل زیبایی را در مطبش انجام دهد. زن جوان نیز پس از ملاقات با پزشک دوم، شش میلیون تومان به او پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: وقتی شاکی در روز تعیین شده به مطب پزشک می رود، متوجه می شود مطب اجاره ای بوده و تحویل صاحبش شده و از پزشک معروف نیز خبری نیست و پی می برد هر دو پزشک قلابی بوده و از او کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران با استعلام از سازمان نظام پزشکی متوجه شدند هویت هر دو پزشک جعلی بوده است. در ادامه با چهره نگاری رایانه ای از دو متهم فراری، جستجو برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این که ماموران چند روز پیش اطلاع یافتند یکی از متهمان به اتهام کلاهبرداری از سوی پلیس دستگیر و به یکی از زندان های جنوب کشور منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان تصریح کرد: مرد زندانی به پلیس آگاهی منتقل شد و در مواجهه حضوری با شاکی اعتراف کرد، یک متهم سابقه دار است که با جعل عنوان پزشک با همدستی دوستش که او نیز سابقه دار است، از مردم کلاهبرداری می کرده اند.با اعتراف متهم، دیگر همدست وی نیز دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی که به این شیوه در دام آنها گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از دو پزشک قلابی به پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران مراجعه کنند.

اخبار حوادث - جام جم