اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری میلیاردی تبریز دستگیر شد



 

 رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری کلاهبردار 20 میلیارد ریالی با 40 فقره کلاهبرداری در تبریز خبر داد.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران، سرهنگ صابر عباس‌زاده اظهار داشت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم که در امر ساخت و ساز و پیش فروش آپارتمان در کلانشهر تبریز فعالیت داشته و با شاکیان به صورت مشارکتی و یا به صورت قرارداد پیش فروش، قولنامه‌هایی منعقد و برای هر کدام از آنها واحدهایی مجزا فروخته و تمام یا هفتاد یا هشتاد درصد وجه قراردادها را از آنان اخذ کرده و هیچ گونه واحدی از آپارتمان‌های پیش فروش را به نامبردگان تحویل نداده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم پس از جمع‌آوری وجوهات مالباختگان و با فروش بعضی از واحدها به چند نفر و ثبت قرارداد با آنان به منظور فرار از چنگال قانون، کلیه‌ اسباب و اثاثیه خود را از شهر تبریز جمع‌آوری کرده و مخفیانه به شهرهای شمالی و مرکزی کشور متواری شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با تلاش و ادامه تحقیقات ماموران، متهم شناسایی و مشخص شد اخیرا به شهر جدید سهند تبریز نقل مکان کرده است که محل اختفای وی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های علمی و فنی به بیش از 20 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد که در این زمینه 40 نفر از شاکیان نیز شناسایی شدند و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای تبریز معرفی شد.


 اخبار حوادث - باشگاه  خبرنگاران 


ویدیو مرتبط :
متهمان اختلاس 200 میلیاردی دستگیر و دیپورت شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری ۷۰ میلیاردی در پوشش صندوق قرضه الحسنه/ ۲ مرد شیاد دستگیر شدند



فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری ۲ متهم که با وعده اخذ وام‌های میلیاردی با بهره پایین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

سردارسیروس فتحی فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان پیشوا در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان، در خصوص افرادی که با وعده اخذ وام‌های کم بهره از آن‌ها کلاهبرداری کرده‌اند، اقدامات خود را در خصوص شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.

وی ادامه داد: متهمان با راه اندازی صندوق قرض الحسنه با دادن وعده‌های دروغین به مردم، شهروندان را اغفال می کردند تا در این صندوق سپرده گذاری کنند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: ماموران با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که کلاهبرداران، با معرفی خود به عنوان افرادی بانفوذ و دارای ارتباط قوی با وزارتخانه‌ها و بانک‌ها در تهران و اینکه می‌تواند اقدام به اخذ وام‌های سنگین میلیاردی با بهره پایین و سود کم انجام دهند، ۷۰ میلیارد ریال را کلاهبرداری کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان پیشوا با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دو کلاهبردار را دستگیر کردند.

سردار فتحی ادامه داد: با انتقال کلاهبرداران به مقر پلیس امنیت عمومی، متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف و در خصوص شیوه کلاهبرداری گفتند: با راه اندازی صندوق قرض الحسنه، وعده اخذ وام کلان با سود پایین را به شهروندان داده و در‌‌ همان زمان جهت جلب اعتماد آن‌ها، مدارکی جهت تشکیل پرونده دریافت می‌کردیم که با این شگرد مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از مردم اخذ کردیم.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه متهمان تحویل مقام قضائی شدند، با هشدار به شهروندان گفت: فعالیت شرکت‌ها و ادارات دولتی و افراد مدعی واسطه‌گری در این زمینه غیرقانونی و بر خلاف مقررات است، به هیچ وجه به آن‌ها اعتماد نکنید.


اخبار  حوادث   -  باشگاه  خبر  نگاران