اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری میلیاردی از بازاریان با چک های مسروقه/ فروش اموال در کمتر از 24 ساعت + عکس




اخبار حوادث  - کلاهبرداری میلیاردی از بازاریان با چک های مسروقه/ فروش اموال در کمتر از 24 ساعت + عکس

مرد تبهکاری که با استفاده از چک های مسروقه اقدام به کلاهبرداری می کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 19 شهریور ماه فردی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که قصد فروش 19 تن خرما را از طریق آگهی روزنامه داشته که فردی با ارائه چندین فقره چک به ارزش کلی 185 میلیون تومان اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است . 
 
پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ :  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات مالباخته :  
مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان اعلام کرد :"برای فروش 19 تن خرما اقدام به دادن آگهی در روزنامه کرده بودم که فردی با شماره تلفن اعلام شده در آگهی تماس گرفت و خود را بعنوان مشتری معرفی کرد ؛ پس از اولین ملاقات و توافق به سر کیفیت خرما و نهایتا مبلغ معامله به ارزش 185 میلیون تومان ، این شخص قسمتی از پول خرماها را به صورت نقدی پرداخت کرد ؛ در ادامه قرار شد تا مابقی پول خرماها طی 15 فقره چک به بنده پرداخت شود و من نیز که به این شخص اعتماد کرده بودم ، قبول کردم تا بار خرما را به صورت کامل به این شخص تحویل دهم " . 
 
مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از سرقتی بودن چک ها نیز به کارآگاهان گفت : " در زمان سررسید اولین چک به شعبه بانک نارمک رفته بودم که متوجه شدم که چک به علت داشتن سابقه سرقت ، توقیف شده است ؛ با شماره تماس این شخص بنام "امیر ارسلان" تماس گرفتم اما پاسخگو نبود ؛ به دومین شعبه و در ادامه به سایر شعبات مراجعه کرده و در کمال تعجب متوجه شدم که تمامی چک ها دارای سابقه سرقت بوده و دستور توقیف آنها در سیستم بانکی ثبت شده است " .

اخبار,اخبارحوادث,کلاهبرداری

 
شناسایی دهها مالباخته ی دیگر :  
با آغاز رسیدگی به پرونده و ارجاع پرونده های مشابه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان با دهها مالباخته ی دیگری مواجه شدند که همگی آنها به شیوه ای مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند ؛ دهها مالباخته ای که اقدام به فروش برنج  ، ساعت ، عینک ، عطر ، تلویزیون LCD ، لب تاپ ، تجهیزات رایانه و ... کرده بودند ، پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که همگی جهت فروش اقلام و تجهیزات خود اقدام به دادن آگهی فروش در روزنامه های کثیرالانتشار کرده و جوانی حدودا 30 ساله اقدام به کلاهبرداری از آنها ( به شیوه ی مشابه اولین شاکی پرونده ) کرده است . 
 
شناسایی و دستگیری متهم :
در مورخه 19 آذر ماه یکی از مغازه داران منطقه تهرانپارس که در زمینه فروش تجهیزات رایانه ای فعالیت دارد ، اقدام به فروش چندین دستگاه لب تاپ و گرفتن چندین فقرهچک در ازای فروش آنهاکرده بود ؛ این شخص یک روز قبل از زمان سررسید چک به شعبه بانک مراجعه می نماید تا از وجود پول در حساب مشتری اطمینان پیدا نماید که اطلاع پیدا می کند چک دارای سابقه سرقت بوده و دستور توقیف آن در سیستم بانکی ثبت شده است . 
 
این شخص با اطلاع از موضوع مسروقه بودن چک ها بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پلیس آگاهی اطلاع می دهد ؛ با اعلام خبر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با این شخص تماس گرفته و وی تحت آموزش های پلیسی لازم قرار می دهند.
 
سرانجام متهم بنام "امیر . الف" ( متولد 1366 ) در مورخه 22آذر ماه در منطقه تهرانپارس دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .  


فروش اموال در کمتر از 24 ساعت :  
"امیر . الف" پس از دستگیری و انتقال به پایگاه چهارم با شکات و مالباختگان مواجه حضوری می شود و این افراد ، همگی وی را مورد شناسایی قرار دادند .امیر که چاره ای جز اعتراف نداشت ، به دهها فقره کلاهبرداری اعتراف کرده و عنوان می نماید که اموال خریداری شده را در فاصله زمانی کمتر از 24 ساعت و با قیمتی پایین تر از قیمت بازار به فروش رسانده است . 
 
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " در بررسی های بعمل آمده از دهها فقره چک بدست آمده از متهم و همچنین شکات پرونده مشخص شد که تمامی این چک های دارای سابقه بوده و عمده آنها نیز به شیوه داخل خودرو سرقت شده اند که در حال حاضر ، تحقیقات در خصوص نحوه بدست آوردن چک های مسروقه و احتمال ارتکاب سایر جرایم ارتکابی از سوی متهم ، در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " . 
 
سرهنگ سعدالله گزافی ، با اشاره به ارزش چند صد میلیون تومانی پرونده و احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان ، گفت : " با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد بویژه در مناطق شرق تهران ( پاسداران ، تهرانپارس ، نارمک و ... ) مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند " .


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری 40 میلیاردی در خیابان فردوسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری با چک‌های مسروقه(+عکس)



اخبار حوادث - کلاهبرداری با چک‌های مسروقه

پلیس از شهروندان خواست مخفیگاه مرد جوانی که اقدام به کلاهبرداری با چک‌های مسروقه کرده را شناسایی و اطلاع دهند.

 به گزارش آرمان، در 30 فروردین فردی با مراجعه به کلانتری 121 سلیمانیه به مأموران اعلام کرد که شریک کاری اش اقدام به گرفتن دسته چک وی و خرج نمودن چک ها در سطح بازار نموده و از آن‌زمان به بعد نیز از او هیچ خبری ندارد.

این شخص در اظهارات خود به مأموران گفت: به همراه فردی به نام حامد.ش اقدام به تأسیس یک شرکت پخش لوازم بهداشتی کردیم ؛ حامد به بهانه گرفتن وام اقدام به افتتاح حساب برای من کرد و به این بهانه، طی چند ماه اقدام به گرفتن چک ها نمود اما پس از گذشت مدتی متوجه شدم که چک ها در سطح شهر تهران خرج شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.با آغاز رسیدگی به پرونده و در مراجعه کارآگاهان به محل سکونت حامد .

 ش در محدوده مرکزی شهر تهران، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی اقدام به تغییر محل سکونت خود نموده؛ همزمان با اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهم، اقدامات قانونی جهت انسداد حساب بانکی مالباخته انجام شد.

با انسداد حساب بانکی متعلق به مالباخته، یکی از طلا فروشان منطقه سلیمانیه با مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: خانم جوانی با مراجعه به مغازه بنده اقدام به خرید 500 گرم طلا نمود و من نیز بواسطه آشنایی با خانواده ایشان با قبول یک فقره چک از ایشان اقدام  به فروش طلاها در ازای این چک نمودم اما در کمال تعجب و در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک مسروقه است.

با توجه به اظهارات مالک مغازه طلافروشی، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت این خانم جوان در منطقه پیروزی به تحقیق از وی پرداختند. وی در اظهاراتش عنوان کرد که چک را طی یک معامله دریافت نموده و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن ندارد؛ این خانم جوان با مشاهده تصویر حامد. ش بلافاصله وی را مورد شناسایی قرار داد.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تصویر متهم پرونده از سوی تعدادی از مالباختگان و به منظور شناسایی مخفیگاه این شخص، دستور انتشار تصاویر متهم (دو تصویر مختلف بدست آمده از متهم) از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی افزود: از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر متهم تحت تعقیب پایگاه ششم آگاهی شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه یا محل های تردد وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 21868076 و 33190004 در اختیار کارآگاهان تیم مبارزه با کلاهبرداری پایگاه ششم آگاهی قرار دهند.

همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی نیز که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه نمایند.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

اخبار حوادث - آرمان