اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت



 فردی که با راه اندازی سایت تقلبی به نام پایگاه خبری سهام عدالت از 850 نفر کلاهبرداری کرده بود،توسط پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.

به گزارش خبر آنلاین ز، سردار "کامرانی صالح" با اعلام این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز در پی رصد و پایش اینترنتی با سایتی با عنوان "پایگاه خبری سهام عدالت" به آدرس اینترنتی www.sahamedalat.com مواجه شدند.


وی افزود: این پایگاه خبری با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر این که «دولت قصد دارد بدون اطلاع رسانی، طرح ثبت نام مردم در سهام عدالت را اجرا کند و اگر کسی ثبت نام نکند به منزله نوعی انصراف خواهد بود»، از متقاضیان سهام عدالت خواست تا با واریز مبلغ 55 هزار ریال نسبت به بروز رسانی اطلاعات خود و ثبت نام مجدد در این سامانه اقدام کنند .


فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد : علیرغم اطلاعیه سازمان خصوصی سازی مبنی بر این که هرگونه اطلاع رسانی و اقدام در خصوص سهام عدالت صرفا از طریق رئیس کل و مدیران ارشد سازمان و یا از طریق سایت سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir صورت خواهد گرفت، اما در پی درج این اطلاعیه در سایت قلابی سهام عدالت به آدرس اینترنتی www.sahamedalat.com، تعداد 850 نفر از شهروندان اشتباهاً در سایت مذکور ثبت نام کردند.


سردار کامرانی صالح درباره شگرد گرداننده این سایت گفت: عامل گرداننده سایت مذکور با تعبیه درگاهی برای واریز وجه اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام، دریافت وجه از این طریق و جمع آوری بانک اطلاعاتی دارندگان سهام عدالت در سطح کشور از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، آدرس محل سکونت،شماره تلفن همراه و ... اقدام به کلاهبرداری میلیونی از مردم کرده است .
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و فنی، سایت مذکور و گرداننده آن را شناسایی کردند.


سردار کامرانی صالح گفت: کارآگاهان پلیس فتا در تحقیقات فنی و تخصصی پلیسی، اقامت گاه متهم را در تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند .


فرمانده انتظامی استان البرز درخاتمه گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتای استان البرز،ضمن اعتراف به جرم خود، اقرار کرد: با کپی برداری از سایت سهام عدالت، راه اندازی سایتی شبیه به آن، بارگذاری اطلاعیه های فریبنده و تحریک احساسات مردم برای ثبت نام در سایت مذکور، از شهروندان کلاهبرداری میلیونی کرده است .

 

  اخبارحوادث  -  خبر  انلاین


ویدیو مرتبط :
پرونده ی سهام عدالت به کجا ها رسیده و عاقبت سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه کلاهبرداری به نام سهام عدالت



ادامه کلاهبرداری به نام سهام عدالت

درحالی تاکنون حدود 35 میلیون نفر ایرانی مشمول طرح سهام عدالت و دریافت حداقل یک میلیون تومان سهام شده‌اند که به دلیل ناآگاهی اکثر مردم و طمع برخی و همچنین خلاء اطلاع رسانی، کلاهبرداری و اخاذی از این طرح همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، بعد از افشای انواع کلاهبرداری در تهران و شهرستان‌هایی مانند خمین ،زاهدان، شهر ری و اصفهان، ‌هنوز هم عده‌ای سوء استفاده‌گر با جعل اسناد اقدام به مراجعه به منازل شهروندان و توزیع فرم‌هایی تحت عنوان سهام عدالت و اداره کار و امور اجتماعی می‌کنند.

 

در تازه‌ترین رویداد یک پیک موتوری با مراجعه به منازل افراد مقیم مرکز و شمال تهران اقدام به ارایه فرم‌های جعلی برای دریافت سهام عدالت کرده و ضمن دریافت هزینه پیک، انعامی را هم مطالبه می‌کرد.مراجعه شوندگان هم به دلیل فریبی که از دریافت حداقل یک تا حداکثر 5 میلیون تومان سهام عدالت می‌خوردند، در برابر دریافت فرم‌ها به راحتی 20 تا 50 هزار تومان را به پیک موتوری می‌دادند.

 

این درحالی است که به رغم افشای کلاهبرداری‌های قبلی، متاسفانه عده‌ای از هم‌وطنان در غیبت اطلاع رسانی و عدم آگاهی خود، به راحتی فریب خورده و می‌خورند. در این میان حتی عده‌ای از سوء استفاده کنندگان اقدام به معامله وکالتی سهام عدالت دارندگان سهام و نیازمندان به وجه نقدکرده و می‌کنند که از نظر مقامات مسئول غیر قانونی است چرا که دارندگان سهام عدالت تا زمان آزادسازی سهام و امکان داد و ستد در بازار سهام ،نمی توانند سهام خود را واگذار کنند.

براساس این گزارش،‌ پیش از این محمود افضلی معاون سازمان خصوصی سازی به فارس گفته بود ارزش روز هر یک میلیون تومان سهام عدالت به حدود 2.5 میلیون تومان رسیده و قرار است در صورت موافقت رئیس جمهور به یک دهک دیگر از افراد جامعه سهام عدالت داده شود.

منبع:  فارس