اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری در امداد خودروها "بیداد" می‌کند



img src="/images/stories/news/92/05/92-05-b525.jpg" alt="کلاهبرداری در امداد خودروها,امداد خودروهای جعلی,افزایش کلاهبرداری در امداد خودروها" title="کلاهبرداری در امداد خودروها,امداد خودروهای جعلی,افزایش کلاهبرداری در امداد خودروها"

کلاهبرداری در امداد خودروها "بیداد" می‌کند

در شرایطی که مقامات مسوول بارها خواستار برخورد با امداد خودروهای جعلی و متفرقه شده‌اند حجم کلاهبرداری‌ها در این حوزه به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش ایسنا، حجم کلاهبرداری‌ها در حوزه امداد خودروها به حدی افزایش یافته که به نظر می‌رسد از فرط تکرار، به موضوع عادی و پذیرفته شده تبدیل شده است.

افزایش شدید و قارچ گونه شرکت‌های امداد خودرویی متفرقه در حالی است که مصرف‌کنندگان ایرانی حتی از خدمات امداد خودروهای رسمی که زیر نظر شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو فعالیت می‌کنند نیز راضی نیستند چه برسد به شرکت‌های متفرقه‌ای که هیچگونه نظارتی بر نوع عملکرد و خدمات آن‌ها وجود ندارد.

در جدیدترین رویداد در این زمینه اپراتورهای یکی از شرکت‌های امداد خودروی متفرقه، با شهروندان تماس گرفته و پیشنهاد فروش کارت طلایی امداد یک ساله به قیمت 89 هزار تومان را ارائه می‌کنند.

یکی از شهروندان در این زمینه می‌گوید: اپراتور یکی از شرکت‌های امدادی با من تماس گرفته و اعلام کرد قیمت آزاد کارت اشتراک امداد طلایی 420 هزار تومان است اما با توجه به آن‌که شما جزو مشترکان برگزیده هستید، با قیمت دولتی 89 هزار تومان می‌توانید مشترک شوید.

وی با بیان این‌که اپراتور مربوطه برای تهییج من به خرید اعلام کرد که اگر تا قبل از ساعت 16 همان روز مشخصات کامل خودروی خود را اعلام نکنید سهمیه شما واگذار خواهد شد، خاطرنشان می‌کند: این اپراتور اعلام کرد که کارت امداد طلایی آن‌ها تمام خودروهای داخلی و وارداتی را پوشش می‌دهد این در حالی است که این شرکت چگونه می‌تواند با هزینه 89 هزار تومان خدمات امداد یک ساله خودروی 300 میلیون تومانی من را پوشش دهد!؟

در این زمینه عباسعلی غیاثی - دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو - با رد صلاحیت امداد خودروهای متفرقه می‌گوید:‌ ما این شرکت‌ها را به رسمیت نشناخته و تایید نمی‌کنیم.

وی با بیان این‌که امکان ندارد یک شرکت بتواند با دریافت هزینه 89 هزار تومان به خودروهای داخلی و وارداتی خدمات امدادی مناسبی ارائه دهد، خاطرنشان می‌کند: اگر این شرکت‌ها مورد تایید بودند به انجمن مراجعه کرده و با احراز شرایط مورد تایید قرار می‌گرفتند.

غیاثی ادامه می‌دهد: مشکل این است که هیچگونه نظارتی بر روی شرکت‌های امداد خودرویی متفرقه وجود ندارد و شهروندان در صورت هرگونه شکایت از آن‌ها نمی‌دانند به کدام مرجع باید شکایت کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: این در حالی است که این انجمن هم‌اکنون شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو را تحت پوشش داشته و در صورت هرگونه مشکلی، از سوی این انجمن و شرکت مادر و همچنین سازمان‌های نظارتی به شکایت شهروندان رسیدگی می‌شود./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری از خودروها با جعل عنوان امداد خودرو



در تهران دو تعمیرگاه خودرو دست به کاری زده‌اند که آدم با شنیدن آن هاج و واج می‌ماند؛ کاری که به قول قدیمی‌ها به عقل شیطان هم نمی‌رسد.

شاید هشدارهای چگونگی شناسایی جنس تقلبی از اصل را زیاد شنیده و دیده باشید؛ در بازار امروز نیز تقریبا کالایی نیست که نمونه‌ تقلبی‌اش وجود نداشته باشد، اما امدادخودرو آن هم از نوع تقلبی نوبر است.

به گزارش تسنیم، در همین تهران دو تعمیرگاه خودرو دست به کاری زده‌اند که آدم با شنیدن آن هاج و واج می‌ماند؛ کاری که به قول قدیمی‌ها به عقل شیطان هم نمی‌رسد.

ماجرا از این قرار است که دو تعمیرگاه خودرو واقع در خیابان ستارخان با تبانی شماره تماس‌شان را به عنوان امدادخودرو دو شرکت اصلی تولید خودرو در کشور، به 118 می‌دهند.

رانندگانی هم که اتومبیل‌های‌شان در جاده به دلایل مختلف دچار نقص فنی می‌شد به ناچار به 118 زنگ می‌زدند تا شماره امدادخودرو را دریافت کنند و اپراتور 118 شماره این دو تعمیرگاه را به عنوان امدادخودرو به تماس گیرنده می‌داد.

راننده از همه جا بی‌خبر نیز به خیال اینکه با امداد خودرو تماس می‌گیرد با این تعمیرگاه تماس گرفته و آنها هم تعمیرکار خود را به همراه یک جرثقیل به آدرس اعلام شده اعزام می‌کردند.

در نهایت خودرو راننده بخت برگشته با جرثقیل به تعمیرگاه اعزام می‌شد و پس از دریافت هزینه یدک کشیدن خودرو تا تعمیرگاه، به راننده اعلام می‌کردند تعمیر خودرو حدود یک هفته زمان می‌برد.

زمانی که راننده برای تحویل خودرو خود مراجعه می‌کرد، هزینه هنگفتی را از وی دریافت کرده و خودرو به ظاهر تعمیر شده را تحویل می‌دادند، اما خودرو تعمیر شده پس از طی چند کیلومتر یا حداکثر چند روز باز هم خراب می‌شود و راننده وقتی با تعمیرگاه تماس می‌گیرد به وی می‌گویند ایراد از آنها نیست و شاید قسمت دیگری از خودرو خراب شده است.

دو تعمیرگاه یاد شده به همین طریق مشغول کلاهبرداری از شهروندان بودند که در نهایت گزارش‌هایی از مردم به اداره کل تعزیرات استان تهران می‌رسد و وقتی گشت مشترک تعزیرات برای پیگیری گزارشات مردمی مواجه می‌کنند، به تخلفات این تعمیرگاه‌ها پی برده و برای صاحبان‌ آنها پرونده تشکیل می‌شود.

رئیس شعبه 28 اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان تهران در باره گفت: در همین ارتباط حدود 30 پرونده تشکیل شده و متخلفان به پرداخت 38 میلیون تومان محکوم شدند، البته متهمین پرونده نقل مکان کردند و ما نیز حساب‌های‌شان را مسدود کرده‌ایم.


  اخبار  حوادث  - تسنیم