اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری جدید: شما برنده خط رند شده‌اید!


رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در پی گزارش دفاتر امور مشترکین مبنی بر کلاهبرداری با شگرد جدید مشخص شد افراد کلاهبردار با ترفند برنده شدن خط رند با سیم‌کارت ثابت با طعمه خود ارتباط برقرار می‌کنند.

روزنامه ایران: رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در پی گزارش دفاتر امور مشترکین مبنی بر کلاهبرداری با شگرد جدید مشخص شد افراد کلاهبردار با ترفند برنده شدن خط رند با سیم‌کارت ثابت با طعمه خود ارتباط برقرار می‌کنند.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: در این شگرد، کلاهبردار با بیان اینکه شما در طرح**برنده شده‌‌اید به کاربر وعده می‌دهد شما سیم‌کارت ثابت نزدیک به شماره خود را برده‌اید و برنده خوش شانس ما هستید.  فرد کلاهبردار در ادامه با بیان اینکه سیم‌کارت متعلق به شما دارای حجم نامحدود اینترنت یا ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری است از وی می‌خواهد تا مبلغ 700هزار ریال را به پست تحویل داده و سیم‌کارت را از وی تحویل بگیرد.

فرد فریب خورده با مراجعه به دفاتر امور مشترکین  متوجه می‌شود که باید مبلغ یک میلیون و 400هزار ریال دیگر  بابت هزینه فعال‌سازی بپردازد  درصورتی که هزینه یک عدد سیم‌کارت ثابت یک میلیون و 600هزار ریال است. از طرفی برابر اعلام اپراتور دفتر خدمات امور مشترکین این سیم‌کارت‌ها هیچگونه خدمات مازاد و ویژه ندارد و فرد فریب خورده در اینجا حدود 500هزار ریال از وی کلاهبرداری شده است.

سرهنگ عرفانی با اشاره به تحقیقات پلیسی کارشناسان پلیس فتا برای دستگیری افراد کلاهبردار ادامه داد: هرگونه تماس تحت عنوان برنده شدن جایزه، استخدام و غیره که در متن آن به نحوی هزینه‌هایی را درخواست کرده‌اند حتماً هویت فرستنده را از طریق نمایندگی‌های معتبر خارجی بررسی کنند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.


ویدیو مرتبط :
اموزش نصب چند واتساپ همزمان با خط رند فیلیپین و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی به بهانه فروش خط رند



رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری باند کلاهبرداری فروش خط رند در شیراز خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: در چند روز گذشته چندین پرونده به پلیس فتا ارجاء شده که همگی آن ها با موضوع فروش خط رند و کلاهبرداری با استفاده از این روش بود.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی همچون طراحی سایت فروش، پیامک و سایت های تبلیغاتی اقدام به جذب مشتریان خود می كردند و پس از دریافت هزینه های کلان از این مالباختگان خط هایی را برای این افراد ارسال می کردند که در بازار هزینه بسیار پایینی دارد و به هیچ وجه جزء خطوط رند محسوب نمی شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کلاهبرداران پس از دریافت هزینه و ارسال خطوط معمولی از پاسخ دادن به تلفن های مشتریان امتناء می ورزیدند و گاها با بی احترامی نسبت به این افراد از آن ها می خواستند که دیگر با این شماره ها تماس نگیرند.

سرهنگ حسینی اظهار كرد: با بررسی های فنی و تخصصی كارآگاهان پلیس فتا متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر وجهت تكمیل پرونده به این پلیس انتقال یافتند. 
وی گفت: این کلاهبرداران که سه نفر بودند حدود یکصد میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و به محض مواجهه با پلیس به جرم خود اقرار کردند و شروع به بازپرداخت مبالغ دریافتی از مالباختگان كردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان درخواست كرد: در خریدهای اینترنتی خود دقت نمایند و تا اطمینان کامل از نوع و کیفیت جنس خریداری شده به هیچ وجه هزینه ای را پرداخت نکنند.

 

 اخبار حوادث - باشگاه خبر نگاران