اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری به شیوه پرورش زالو


رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که پس از طی دوره های آموزش پرورش زالو در یکی از کشورهای آسیای شرقی و دریافت مدرک در این زمینه اقدام به آموزش متقاضیان کرده و سپس با جعل مدارک نمونه از روی مدرک اصلی و دادن وعده شراکت کارآموزان از آنها کلاهبرداری می کردخبر داد .

 پایگاه خبری پلیس: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که پس از طی دوره های آموزش پرورش زالو در یکی از کشورهای آسیای شرقی و دریافت مدرک در این زمینه اقدام به آموزش متقاضیان کرده و سپس با جعل مدارک نمونه از روی مدرک اصلی و دادن وعده شراکت کارآموزان در پروژه های پرورش زالو با دریافت یک میلیارد ریال وجه نقد از هر فرد ، از آنها کلاهبرداری می کردخبر داد .

سرهنگ «حمیدرضا گل صباحی» با اعلام این خبر گفت : در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری از كلانتری 22 مهرشهر مبنی بر اینکه فردی به نام «مازیار –خ» با معرفی خود به عنوان دكتر و متخصص در زالو درمانی اقدام به برگرازی کلاسهای آموزشی در این رابطه کرده و از هریک از متقاضیان جهت شرکت در کلاسهای آموزشی پرورش زالو مبلغ 35 میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت .

وی در ادامه گفت : در بررسی های بیشتر جزئیات پرونده و تحقیقات تکمیلی از شکات پرونده که پنج نفر بودند مشخص شد که این فرد با ادعای اینکه مدرك خود را از برخی از کشورهای آسیای شرقی همچون كشور های ژاپن ، مالزی ، تایلند و سنگاپور دریافت کرده است ، با دایر کردن کلاسهای آموزشی در امر پرورش زالو اقدام به جذب کارآموز نموده و خود نیز با صدور گواهینامه مهارت در پرورش زالو کار خود را به صورت قانونی جلوه می داده است .

سرهنگ گل صباحی افزود : ماموران در ادامه با انجام تحقیقات نامحسوس و جمع آوری دلایل و مدارک لازم و استعلام از وزارت جهاد کشاورزی دریافتند که گواهینامه های صادره تماماً جعلی بوده و متهم پس از سپری کردن آموزشهای لازم در یکی از کشورهای آسیای شرقی و کسب مهارت در خصوص پرورش زالو و دریافت گواهینامه مهارت از شرکتی در این کشور با برپایی کلاسهای آموزشی به فراگیران در پایان کلاسها مدارکی را ارائه می داده که از روی نمونه اصلی آن تهیه و کاملا جعلی می باشد .

گل صباحی اظهار داشت : متهم در ادامه کلاهبرداری از طعمه های خود با دادن آموزشهای لازم و به بهانه شرکت داوطلبان در پروژه پرورش زالو از آنها مبلغ یک میلیارد ریال دریافت کرده و در این باره هیچگونه اقدامی انجام نداده و هیچ گونه آدرسی از خود در اختیار شکات قرار نداده و با پیگیریهای شکات نیز پاسخگوی تلفنهای آنها نمی باشد .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود : سرانجام از طریق اقدامات اطلاعاتی ماموران ، مخفیگاه متهم در مهرشهر کرج شناسایی و با تحت نظر قرار دادن محل و پس از اطمینان از حضور وی در آنجا طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل و در بازرسی از منزل وی چندین فقره گواهینامه مهارت پرورش زالو به صورت خام به همراه مهر شرکت مذکور کشف و ضبط شد.

متهم دستگیر شده در بازجویی های ماموران در مواجه با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که با دیدن آموزشهای لازم و اخذ مدرک از شرکتی در یکی از کشور های آسیای شرقی به کشور ایران بازگشته و پس از برگزاری کلاسهای آموزشی از روی گواهینامه اصلی خود نمونه هایی را تهیه و با چاپ اسامی متقاضیان بر روی آن و ممهور کردن گواهینامه ها به مهر شرکت ، مبالغی بالغ 100 میلیون تومان از آنها دریافت و سپس آنها را در پروژه ای که وجود خارجی نداشت شریک می کرده است .

گفتنی است ، متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و از آنجا با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی راهی زندان شد .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در هشدار به شهروندان گفت : افراد قبل از تصمیم به هرگونه ثبت نام در کلاسهای آموزشی و یا فعالیت و مشارکت در هر پروژه اقتصادی ، علمی و تجاری پس از استعلام از سوابق آن آموزشگاه یا شرکت از اعتبار و قانونی بودن آن یقین حاصل کرده و سپس در این خصوص اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران و شیادان قرار نگیرند .


ویدیو مرتبط :
پرورش زالو تولید زالو انجمن متخصصان زالو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار نسبت به دو شیوه جدید کلاهبرداری



شیوه جدید کلاهبرداری

بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای نسبت به دو شیوه جدید کلاهبرداری هشدار داد.

بانک ملی ایران گزارش داد: در یکی از این شیوه‌ها اخیراً وب سایتی با نام دامنه www. irancellvitrin. com اقدام به ارسال پیامک از شماره ۲۰۰۰۸۰۲۴ به شماره تلفن‌های اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نموده و با اعلام برنده شدن جوایز وی‌ترین ایرانسل، افراد مذکور را جهت دریافت جایزه به سمت سایت فوق الذکر هدایت می‌ساخت.

 

بر اساس این گزارش، در این شیوه، صفحات وی‌ترین ایرانسل و ارسال مرسوله‌های پستی سایت شرکت پست، کپی و در صفحه دیگری، صفحه پرداخت اینترنتی بانک ملی ایران شبیه سازی شده و از این طریق، اطلاعات کارت‌های شتابی متقاضیان دریافت جایزه وی‌ترین ایرانسل دریافت و ذخیره شده و حساب آن‌ها مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت.

 

تراکنش‌های مالی به جهت موارد امنیتی از طریق پروتکل https انجام می‌شود، بدین صورت که ابتدای آدرس اینترنتی به جای http، https قرار دارد و در صفحه مورد استفاده نباید هیچ گونه پیام خطا، هشدار و خطر در مورد گواهینامه دیجیتالی وجود داشته باشد.

 

بانک ملی ایران در حال پیگیری موضوع مذکور از طریق مراجع ذیربط است. در دومین شیوه نیز افراد شیاد و کلاهبردار با تلفن همراه هموطنان تماس گرفته و ضمن معرفی کذب خود از دفتر مسئولان کشوری و اعلام اینکه مبالغی تحت عنوان هدیه به شما اختصاص داده شده است، از هموطنان می‌خواهند برای واریز مبلغ هدیه به خود‌پرداز مراجعه کرده، ‌ رمز دوم کارت خود را با شماره تلفن همراه‌شان یکسان و شماره کارت و کد cvv۲ را نیز به آن‌ها اعلام کنند تا وجه به حساب آن‌ها واریز شود و سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده، بلافاصله عملیات برداشت از حساب هموطنان صورت می‌گیرد.../مهر