اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری به بهانه کمک به ایتام!



کلاهبرداری به بهانه کمک به ایتام!

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه کمک به ایتام و نیازمندان اقدام به تاسیس خیریه غیر مجاز کرده بود، خبر داد.

سرهنگ غلام عباس بلفکه در تشریح این خبر گفت: این فرد با اجاره کردن دفتری در یکی از مجتمع‌های اداری شهر و به بهانه کمک به ایتام و نیازمندان اقدام به چاپ و توزیع قبوض دریافت وجه به شهروندان می‌کرد و در ازای آن به مردم کارت‌های بهرمندی از تخفیفات ویژه می‌داد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های تکمیلی انجام شده مشخص شد، متصدی این موسسه غیر مجاز، وجوه نقد شهروندان را به نفع خود جمع آوری و از این طریق کلاهبرداری می‌کرده است، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این موسسه غیر مجاز چندین بسته قبوض جعلی کمک به ایتام و افراد بی‌سرپرست، یک عدد مهر فاقد مجوز قانونی، تعداد 1129 عدد قلک پلاستیکی ،تعداد 500 عدد کارت بهره‌مندی از تخفیفات ویژه کشف و ضبط شد.

بلفکه با بیان اینکه در این مورد یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، به شهروندان توصیه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بهترین مرجع برای دریافت کمک‌های مردمی به افراد بی‌سرپرست و نیازمند است، از مردم خواست در صورتی که قصد واریز وجوه نقد به حساب یکی از موسسات خیریه را دارند، حتما از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کمک به ایتام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه پرداخت وام



کلاهبرداری میلیاردی به بهانه پرداخت وام

پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی مرد کلاهبردار که به بهانه پرداخت وام یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر،بیست و یکم آذرماه سال گذشته تعدادی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 148 انقلاب به مأموران اعلام داشتند توسط شرکتی که قرار بوده به آنها وام های چند ده میلیون تومانی ارائه دهد ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند .با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای دادسرای خارک، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

همزمان با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم ، کارآگاهان در تحقیقات از مالباختگان اطلاع پیدا کردند که شرکتی کاغذی با نام "بعثت توسعه کوثر" با افتتاح دفتر شرکتی در بلوار کشاورز ـ خیابان فلسطین شمالی و انتشار آگهی "ارائه وام های فنی و حرفه ای" در روزنامه های کثیرالانتشار ، اقدام به دریافت مبالغ چند میلیون تومانی از متقاضیان دریافت وام کرده و مدیر عامل شرکت پس از مدتی فعالیت صوری و در زمان ارائه وام متواری شده است .

کارآگاهان با بررسی اسناد و مدارک شرکت اطلاع پیدا کرند که شرکت توسط شخصی به هویت "فراز شیرزاد" به ثبت رسیده که مشخص شد هویت مذکور ، مجعول و ساختگی بوده و مدیر عامل شرکت با استفاده از مدارک شناسایی و هویت مجعول اقدام به ثبت شرکت کرده است .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد استفاده شده از سوی مدیرعامل شرکت اطلاع پیدا کردند که این شرکت نیز همانند دیگر شرکت های کاغذی ارائه کننده وام ، پس از انتشار آگهی بازرگانی در روزنامه های کثیرالانتشار و جذب متقضاضیان دریافت وام ، اقدام به تنظیم قرارداد و دادن تعهد مبنی بر پرداخت وام در مدت چند ماهه به افراد کرده و مدیرعامل آن نیز همانند دیگر شرکت های کاغذی ، در زمان سررسید پرداخت وام متواری شده است. البته با این تفاوت که در پرونده اخیر ، شخص مدیرعامل در شیوه و شگردی جدید و با هدف جلب اعتماد افراد جهت سرمایه گذاری در خصوص دریافت وام ، پس از تنظیم به اصطلاح قرارداد اقدام به ارائه چک های حساب جاری به مالباختگان ـ بر خلاف روال دیگر شرکت های کاغذی ـ کرده و مالباختگان نیز با در اختیار داشتن چک بانکی و اطمینان از وصول چک های خود ، در زمان سررسید به شعبه بانکی در میدان آرژانتین مراجعه و در کمال تعجب با حساب بانکی بدون اعتبار شرکت و برگشت چک های خود روبرو می شدند .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مالباختگان در اظهارات خود به کاراگاهان اعلام داشتند که مدیرعامل شرکت در زمان تنظیم قرارداد ، به آنها عنوان کرد که سرمایه گذار شرکت ، یک شخص حقیقی بوده و به همین علت تأمین سرمایه ی لازم جهت ارائه وام ، خارج از سیستم بانکی کشور انجام اما با این وجود و به منظور اطمینان از وصول اقساط بازپرداخت ، شرکت تنها در صورت دریافت چک یا سفته ( به عنوان ضمانت ) اقدام به ارائه وام به متقاضیان می کند که به این شیوه اعتماد مالباختگان به فعالیت های شرکت بیش از پیش جلب و متقاضیان وام نیز بلافاصله با تأمین تمامی مدارک بانکی مورد درخواست شرکت و نهایتا دریافت چک های جاری شرکت ، منتظر زمان سررسید وام های خود می شدند.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی این پرونده ، گفت : با توجه به استفاده مدیر عامل شرکت کاغذی "بعثت توسعه کوثر" از اوراق و مدارک شناسایی مجعول به منظور ثبت شرکت و همچنین افتتاح حساب بانکی ، تحقیقات جهت شناسایی هویت واقعی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است که در این راستا دستور انتشار بدون پوشش متهم جهت شناسایی از سوی شهروندانصادر شده است. از شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی ، مخفیگاه یا محل های تردد متهم در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره های تماس 51055614 و 51055514 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

همچنین از دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که توسط متهم پرونده و یا شرکت کاغذی "بعثت توسعه کوثر" مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ./مهر