اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری بزگ مرد تبهکار با فروش ویزای جعلی



کلاهبرداری بزگ مرد تبهکار با فروش ویزای جعلی

مرد تبهکار که با کلاهبرداری میلیونی از مسافران اروپا به آنها ویزای جعلی می داد ، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

اخبار حوادث - به گزارش مهر، چهارم مرداد امسال مدیر یکی از آژانس های هواپیمایی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران ، با طرح شکایتی اعلام کرد که فردی به بهانه تهیه ویزای آمریکا و اروپا - شینگن - ، اقدام به کلاهبرداری از او کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی و ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، مدیر آژانس مسافرتی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : 17 خرداد امسال فردی با مراجعه به شرکت خدمات مسافرتی واقع در خیابان ستاری و پس از جلب اعتماد ادعا کرد که قادر به اخذ ویزای آمریکا و همچنین ویزای شینگن اروپا است و در این رابطه مبادرت به تنظیم قرارداد کرد و مبلغ 60 میلیون تومان به این شخص پرداخت کردم .

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع خود از کلاهبردار بودن این شخص به کارآگاهان گفت :برای یکی از بستگانم که متقاضی عزیمت به کشور آلمان بود ـ از طریق آقای "مرتضی . ح"ـ یک فقره ویزای شینگن آلمان تهیه کرده اما پس از عزیمت ایشان به کشور ترکیه جهت مسافرت به آلمان ، متوجه شدیم که ویزای مذکور جعلی است ! و پلیس ترکیه پس از دستگیری و مدتی حبس او را به ایران بازگرداند.

با آغاز رسیدگی به این پرونده و با مراجعه دیگر مدیران آژانس های مسافرتی و همچنین متقاضیان دریافت ویزا جهت مسافرت به خارج از کشور به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شیوه های کلاهبرداری متهم

در شیوه اول ، متهم پس از شناسایی افراد در اطراف سفارتخانه ها بویژه سفارتخانه های دو کشور آلمان و ایتالیا ، با طرح ادعای اخذ ویزا ، اقدام به دریافت وجه از مسافران کرده و در ازای آن ، ویزای جعلی در اختیار این افراد قرار داده است .

در شیوه دوم ، متهم با مراجعه به مدیران آژانس های مسافرتی و معرفی خود به عنوان کارمند رسمی یکی از سازمان مرتبط با گردشگری و یا مدیر و سهامدار آژانس خدمات مسافرتی ، اقدام به تنظیم قرارداد با آژانس های مسافرتی و نهایتا تحویل ویزا کرده که مدیران آژانس های مسافرتی نیز با مراجعه مسافران و اطلاع از جعلی بودن ویزاهای صادر شده از سوی متهم ، مجبور به بازپس دادن پول مسافران می شدند .

کلاهبرداری میلیونی از مسافر اروپا

یکی از مالباختگان در پنجم مهر امسال ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : حدودا 35 روز پیش ، به آژانس مسافرتی ... رفته و برای سفر به خارج از کشور با مدیر آژانس صحبت کردم . در آنجا با آقای مرتضی . ح ( متهم ) آشنا شده و وی برای تهیه ویزا ، مبلغ 40 میلیون تومان را پیشنهاد کرد و مدیر آژانس نیز وی را به عنوان کارمند خود معرفی کرد. من هم بابت سفر ، مبلغ 20 میلیون تومان به حساب متهم و مبلغ 10 میلیون و 600 هزار تومان نیز به حساب مدیر آژانس واریز کردم. قبل از واریز پول ، زمانیکه در خصوص میزان شناخت و اطمینان به آقای "مرتضی . ح"سؤال کردم ، مدیر آژانس با اطمینان اظهار داشت که آقای مرتضی . ح یکی از مطمئن ترین افراد شرکت است اما زمانیکه برای مسافرت به فرودگاه مراجعه کردم ، در کمال تعجب متوجه شدم که ویزا تقلبی است.

دستگیری متهم

با توجه به شیوه و شگرد متهم در شناسایی مالباختگان ، کارآگاهان محل های تردد متهم را شناسایی و این مکان ها را تحت مراقبت نامحسوس خود قرار داده و سرانجام موفق به دستگیری "مرتضی . ح"31 ساله در میدان فردوسی شدند .

با انتقال متهم به پایگاه دوم ، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه کلاهبرداری از مالباختگان و یا صاحبان آژانس های مسافرتی شده و اظهار داشت که در زمان مراجعه مسافران به آژانس های مسافرتی تنها اقدام به دریافت مدارک مسافران جهت برگزاری تورهای مسافرتی کرده !! اما پس از مواجهه حضوری با مدیران آژانس های مسافرتی و دیگر مالباختگان به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به دریافت وجه نقد از مدیران آژانس های مسافرتی و همچنین مسافران متقاضی ویزا اعتراف کرد .

همچنین در ادامه تحقیقات و بر خلاف ادعای متهم مبنی بر معرفی خود به عنوان کارمند یکی از سازمان های مسافرتی مرتبط با گردشگری مشخص شد که وی در حدود دو سال پیش از این سازمان اخراج شده و در حال حاضر هیچگونه ارتباط و یا وابستگی به این سازمان ندارد .

سرهنگ کارآگاه مهرداد  یگانه - رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ -با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم و انجام تحقیقات تاکنون دهها مالباخته ای که از سوی متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند شناسایی و به پایگاه دوم پلیس آگاهی دعوت شده اند لذا از دیگر مالباختگان و مدیران شرکت های آژانس های مسافرتی به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب تهران که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند ./مهر

 


ویدیو مرتبط :
40 هزار ویزای جعلی کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی



اخبار,اخبار اجتماعی,سیم‌كارت جعلی


 اخبار اجتماعی - کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی

«سیم‌کارت اعتباری مشابه خط شما با قیمتی مناسب آماده فروش است»؛ این جمله‌ای بود که زن و مرد کلاهبردار هنگام تماس با طعمه‌هایشان به زبان می‌آوردند.

به گزارش همشهری، آنها با درج شماره تلفن‌های جعلی روی سیم‌‌كارت‌های معمولی، آنها را به‌عنوان سیم‌كارت ویژه به فروش می‌رساندند و دست به كلاهبرداری می‌زدند.

نخستین شكایت از متهمان زمستان 2سال پیش در كلانتری 122تهران مطرح شد. شاكی كه مرد جوانی بود، به مأموران گفت: چند روز پیش خانمی با من تماس گرفت و مدعی شد كه از نمایندگی یكی از شركت‌های تلفن همراه تماس می‌گیرد و شماره‌ای مشابه شماره تلفن من با یك رقم اختلاف در اختیار دارد و می‌تواند این سیم‌كارت را به مبلغ 60هزار تومان در اختیارم قرار دهد. من هم قبول كردم و آدرسم را دادم و 3ساعت بعد پیك موتوری مقابل خانه‌مان توقف كرد.

سیم‌كارت را كه گرفتم، شماره رویش را نگاه كردم و دیدم كه كاملا شبیه شماره موبایل دائمی‌ من است. 60هزار تومان به‌علاوه مبلغی به‌عنوان مژدگانی به پیك موتوری دادم و سیم كارت را گرفتم اما ساعتی بعد وقتی آن را استفاده كردم دیدم كه شماره‌اش با شماره من كاملا فرق دارد و یك شماره عادی است برای همین تصمیم گرفتم از فروشنده به اتهام كلاهبرداری شكایت كنم.

این مرد تنها شاكی پرونده نبود؛ چرا كه به فاصله چند روز، عده دیگری هم با مراجعه به پلیس شكایت‌های مشابهی مطرح كردند.

بررسی تمامی شكایت‌ها نشان می‌داد كه كلاهبرداران در تماس با دارندگان سیم‌كارت‌های دائمی و گفتن این جمله كه سیم كارتی اعتباری با شماره‌ای مشابه سیم‌كارت دائمی شما در اختیار داریم، سیم‌ كارت‌های معمولی را به آنها می‌فروختند. با افزایش شكایت‌ها و تشكیل پرونده‌ قضایی، تیمی از كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری كلاهبرداران را شروع كردند.

 آنها در بررسی‌های اطلاعاتی توانستند محل كار متهمان را در خیابان جمهوری شناسایی و مرد كلاهبردار و همدستش را كه زنی جوان بود، دستگیری كنند.

متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به كلاهبرداری گسترده با این شگرد اعتراف كردند.

 در این میان رضا گفت: من اعتیاد شدیدی به مصرف مواد‌مخدر دارم و برای همین با كلاهبرداری هزینه خرید مواد مصرفی‌ام را تأمین می‌كردم. ما به‌صورت تصادفی با شماره موبایل‌های دائمی ‌تماس می‌گرفتیم و مدعی می‌شدیم كه سیم‌كارت اعتباری مشابه این شماره را داریم. اگر طعمه‌مان فریب می‌خورد، برچسبی جعلی با شماره‌ای مشابه‌ شماره تلفن وی تهیه می‌كردیم و روی جعبه سیم‌كارت معمولی می‌چسباندیم. بعد سیم‌كارت جعلی را با پیك برای مشتری می‌‌فرستادیم و به این ترتیب سیم‌كارت معمولی را چند برابر قیمتی كه خریده بودیم، به او می‌فروختیم

.پس از چند‌ماه فعالیت نیز محل كارمان را تغییر می‌دادیم تا درصورت شكایت شناسایی نشویم.

سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران با اشاره به كلاهبرداری میلیونی این زن و مرد از مالباختگان احتمالی خواست برای شكایت به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.
 اخبار اجتماعی - همشهری