اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری با جعل اسناد



اخبار حوادث - دریافت 10 میلیون ریال بابت هر سند مجعول
کلاهبرداری با جعل اسناد

فردی جاعل که پروانه حق انشعاب آبیاری قطره ای یکی از ادارات دولتی را جعل و در قبال هر سند جعلی یک میلیون تومان اخذ می کرد توسط ماموران پلیس نجف آباد اصفهان دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ  علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان گفت: درپی تشکیل یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری با شیوه خاص در پلیس آگاهی این شهرستان موضوع کشف و دستگیری متهم پرونده در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات انتظامی و گسترده در جهت کشف، شناسایی و دستگیری فرد مجرم ماموران موفق به شناسایی متهم پرونده شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی هویت متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام سریع و غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او تعداد 33 برگ امتیاز آب جعلی، یک دستگاه پرینتر رنگی و یک دستگاه اسکنر کشف کردند.

سرهنگ جعفری نژاد با اعلام این مطلب که متهم با در اختیار داشتن تعدادی اوراق، سند خام، یک دستگاه پرینتر رنگی و اسکنر اقدام به جعل اسناد امتیاز آبیاری قطره ای می  کرد، افزود: با تحقیقات بیشتر مشخص شد نفر دومی نیز با متهم همدست بوده که وی نیز در ادامه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر جعل سند اعتراف و اقرار کردند با دریافت حدود یک میلیون تومان در قبال هر سند اقدام به جعل اسناد می کردند.

وی در خاتمه به شهروندان در خصوص پیشگیری از جعل و کلاهبرداری هشدار داد و گفت: از تحویل اسناد و مدارک معتبر به افراد ناشناس و غیر مسئول پرهیز کنید.در انجام معاملات وسوسه انگیز تأمل نمایید.مدارک خود را در اختیار دیگران نگذارید و از قبول چک های با صادر کننده ناشناس خودداری کنید.

 

در انجام معاملات از جواز کسب بنگاه معاملاتی اطمینان حاصل کنید.در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت نمایید.با رعایت توصیه ها و هشدار های پلیس و دقت نظر هر گونه سوءاستفاده را برای افراد سود جو غیر ممکن کنید.

گفتنی است؛ تهمان به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
شیوه جدید کلاهبرداری با جعل رسید کارت خوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فسادفی‌الارض، پولشویی و جعل اسناد؛ اتهامات سلطان‌رشوه



دادگاه فساد بزرگ مالی,پرونده فساد مالی,متهمان فسادمالی

 

پنجمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی

فسادفی‌الارض، پولشویی و جعل اسناد؛ اتهامات سلطان‌رشوه

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی معروف به ۳ هزار میلیارد تومانی از دقایقی قبل به ریاست قاضی ناصر سراج در شعبه اول دادگاه انقلاب آغاز شد.

سرویس اقتصادی «فردا»؛ صبح امروز پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان فسادمالی با حضور قاضی ناصر سراج در محل دادگاه انقلاب آغاز شد.

 

در این جلسه به پرونده آقای الف - ش معاون منابع انسانی شرکت امیرمنصور آریا رسیدگی خواهد شد. پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی معروف به ۳ هزار میلیارد تومانی از دقایقی قبل به ریاست قاضی ناصر سراج در شعبه اول دادگاه انقلاب آغاز شد.

 

در ابتدای جلسه منشی دادگاه مواد ۱۲۹، ۱۸۸ و ۱۹۹ را خطاب به حاضران قرائت کرد و در ادامه فراهانی نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست متهم گفت:

«الف.ش» متولد ۱۳۴۹ که از تاریخ ۱۶ شهریور در بازداشت به سر   می برد متهم است به: ۱- فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، ارتشاء، اختلاس و شرکت در تحصیل مال نامشروع.

۲- شرکت در پولشویی حاصل از عواید جرم ۳- جعل اسناد و استفاده از اسناد جعلی ۴- هماهنگی با مدیریت شرکت‌های مرتبط برای گشایش اعتبارات اسنادی.

 

نماینده دادستان تهران گفت: «ب.ب» یکی از متهمان پرونده، «الف.ش» را رابط شرکت اسپادان معرفی کرده و یکی دیگر از متهمان عنوان کرده، وقتی بارها از «الف.ش» درباره کالاهای وارداتی سوال کردم، می‌گفت، کالاها وارد شده اما نمی‌توانیم آنها را به شرکت منتقل کنیم. «ب.ب» می‌گفت تمام کارهای بانکی مجموعه توسط «الف.ش انجام می‌شد.

وی ادامه داد: خانم «الف.ف» منشی متهم گفته سال ۸۹ به واحد تأمین منابع آمدم و نامه‌های مربوط به بانک‌ها را تنظیم می‌کردم و نامه‌های مربوط به شرکت الیت را «الف.ش» امضا می‌کرد.

 

فراهانی گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرده که صرفا امضای خسروی را در مواردی آن هم با اطلاع خودش انجام می‌دادم که ربطی به اعتبارات نداشت.

 

نماینده دادستان با بیان اینکه نقش این متهم در ارتکاب جرایم کاملا مشهود بوده است گفت: متهم و همسرش هر دو سهامدار بانک آریا بوده‌اند. آنها جلسه‌ای با جهرمی داشته‌اند و درباره بدهی‌ها و اعتبارات کسب شده با او حرف زدند که جهرمی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. «الف.ش» به صراحت اعتراف کرده که عملیات خرید اصلا انجام نشده است.

فراهانی ادامه داد: متهم درباره دلیل عدم امضای آقای «ر» در برخی از اعتبارات گفته، او به دلیل بالا بودن بدهی شرکت این کار را انجام نمی‌داد که خسروی خودش به صورت شخصی امضا می‌کرده است./فردانیوز

این خبرتکمیل میشود