اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری اینترنتی با ایمیل یاهو


در ماه‌های اخیر ارسال ایمیل به كاربران یاهو و درخواست تغییر رمز به شیوه‌ای برای كلاهبرداری اینترنتی بدل شده است.

ایسنا: رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان مازندران گفت: در ماه‌های اخیر ارسال ایمیل به كاربران یاهو و درخواست تغییر رمز به شیوه‌ای برای كلاهبرداری اینترنتی بدل شده است.

 سرهنگ احمدرضا رستمی، با بیان اینكه در ماه‌های اخیر تعداد زیادی شکایت از سوی پزشکان و اساتید دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان دوره دکترا ثبت شده است که تمام این موارد مربوط به سرقت رمز ایمیل‌های سرویس یاهوی آنان بود گفت: بررسی‌ها نشان داد كه این عده با دریافت ایمیل‌هایی از طرف سرویس یاهو که البته یک صفحه کاملاً طراحی شده به سبک صفحات یاهو بوده، درخواستی مبنی بر ارسال رمز سرویس ایمیل برای آپدیت دریافت كردند که متاسفانه تمامی این افراد با قرار دادن رمز خود به این سرویس غیرحقیقی سبب شدند تا کلاهبردان پشت این صفحه مجازی با تغییر رمز ایمیل این عده سبب ایجاد کلاهبرداری شوند.

رستمی با بیان اینكه کلاهبرداران با بدست آوردن رمز ایمیل افراد شاکی موفق به دستیابی به لیست تماس‌ها و مکاتبات آنها شده بودند گفت: سارقان از طریق ایمیل شكات به دوستان و آشنایان فرد قربانی ایمیلی با مضمون ارسال کمک مالی ارسال می‌كرده و آنها را فریب می دادند که در بیشتر موارد آشنایان فرد شاکی با ارسال مبلغ به شماره حساب ارسال شده فریب این نوع کلاهبرداری را می‌خوردند.

وی با بیان اینكه کارشناسان و متخصصان پلیس فتا موفق به شناسایی محل انتقال پول‌ها در کشور مکزیک و همچنین کاستاریکا شدند، گفت: مشابه چنین مواردی را اخیراً پلیس فتا به مردم و قشر تحصیل کرده اعلام كرده بود که متاسفانه بدلیل عدم‌توجه هموطنان به خصوص قشر تحصیل کرده، دوباره شاهد بروز چنین کلاهبرداری‌هایی هستیم.

رئیس پلیس فتای استان مازندران عنوان كرد كه هیچ یک از سرویس‌دهنده‌های ایمیل برای تغییرات و آپدیت سرورها و سرویس‌های خود از شما درخواست ارسال رمز نمی‌كنند و هموطنان آگاه باشند که فریب چنین کلاهبرداری‌هایی را نخورده و با دستان خود کلید منزلشان را در اختیار سارقان فضای مجازی قرار ندهند.

وی افزود: پلیس فتا با داشتن کارشناسان و متخصصان در حوزه فضای مجازی هرگز به کلاهبرداران داخلی و خارجی اجازه چنین فعالیت‌هایی را در این فضا نمی‌دهند.


ویدیو مرتبط :
ساختن ایمیل در یاهو با وجود تحریم یاهو علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال پاسخ اتوماتیک در ایمیل یاهو




 

ارسال پاسخ اتوماتیک در ایمیل یاهو

 

قطعاً زمان هایی پیش خواهد آمد که به دلیل مسافرت یا تعطیلات کاری به ای میل خود دسترسی نداشته باشید. این تاخیر چندروزه در مطالعه ای میل ها و ارسال پاسخ می تواند به قیمت رنجیده شدن دوستان یا از دست رفتن فرصت های کاری تمام شود. Vacation Response به عنوان یک پاسخگوی اتوماتیک به تمامی ای میل های دریافت شده پاسخی مناسب خواهد داد و از ارسال کننده آنها به واسطه عدم دسترسی شما به صندوق پستی تان پوزش خواهد خواست.


روش کار بسیار ساده است:

بر روی Options از ناحیه بالا و سمت راست صفحه اصلی ای میل خود کلیک کرده و از منویی که ظاهر خواهد شد گزینه Mail Options را انتخاب کنید. از سمت چپ صفحه ظاهرشده گزینه Vacation Response را انتخاب کنید. در صفحه ای که ظاهر خواهد شد گزینه Enable auto response during your vacation را فعال کرده، تاریخ شروع زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت Auto respond from و تاریخ پایان زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت up until وارد کنید. در مقابل هر کدام از این گزینه ها، کادر اول برای وارد کردن ماه، کادر دوم برای وارد کردن روز و کادر سوم برای وارد کردن سال در نظر گرفته شده است. در قسمت Generic Response متنی را که مایلید در پاسخ به ای میل های دریافتی به صورت اتوماتیک ارسال شود، درج کنید. این پاسخ می تواند اعلام وصول ای میل و قولی برای مطالعه و پاسخ به آن پس از بازگشت از تعطیلات باشد. در صورت تمایل می توانید در قسمت Special Response پیغامی را به صورت اختصاصی برای ای میل های مورد نظرتان درج کنید. در پایان روی گزینه Save Changes در بالای صفحه کلیک کنید.

منبع:آفتاب