اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری از داخل زندان



اعضای باندی که از داخل زندان با ترفندی خاص از ٢٠٠ نفر کلاهبرداری کرده‌اند، شناسایی شدند.

 زندانیان کلاهبردار به‌صورت کاملا حرفه‌ای و به کمک همدستان خود در بیرون از زندان اقدامات مجرمانه‌شان را انجام می‌دادند. مأموران پلیس فتای شهرستان پاکدشت با دریافت نیابت قضائی یکی از استان‌های کشور در مورد شناسایی و دستگیری فرد متواری که پنج‌ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.

 

با انجام عملیات تخصصی مشخص شد متهم برای فرار از قانون به ترفندهای حرفه‌ای و زیرکانه‌ای توسل جسته است ولی کارشناسان پلیس فتا با تلاش شبانه‌روزی، ضمن شناسایی مخفیگاه متهم موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه، او را دستگیر کنند. در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده از این شخص مشخص شد وی با همدستی هشت‌نفر در داخل زندان و با شیوه ارسال پیامک با مضمون برنده‌شدن جایزه کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، مال‌باختگان را پای دستگاه‌های عابربانک می‌کشاندند و با دریافت رمز دوم آنها، اقدام به برداشت وجه از حساب مال‌باختگان می‌کردند.

 

سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده انتظامی پاکدشت، با تأیید این خبر گفت: بیش از ٢٠٠ نفر در سطح کشور به این شیوه مورد سوءاستفاده قرار گرفته و هم‌اکنون نیز از متهم شاکی هستند. رئیس پلیس پاکدشت گفت: شهروندان باید اطلاعات خود را نسبت به روش‌های کلاهبرداری افراد افزایش داده و به‌سادگی اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار افراد قرار ندهند. وی تأکید کرد: در صورت برنده‌شدن افراد در هریک از قرعه‌کشی‌های قانونی کشور نیازی به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز نیست و مراکز مربوطه موظف هستند به‌صورت یک‌طرفه مبلغ را به حساب افراد واریز کنند.

 

 اخبار حوادث  -  شرق 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری میلیاردی از داخل زندان با ارسال پیامک!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری تلفنی زندانیان از داخل زندان!



کلاهبرداری تلفنی زندانیان از داخل زندان!

مجرمان سابقه‌داری که از داخل زندان با تلفن اقدام به کلاهبرداری از طریق عابربانک‌ می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

‌ فردی در 12 مهرماه سال جاری با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران اعلام‌کرد که برای دریافت پول و به درخواست شخصی که خود را مهندس جابری معرفی کرده، به دستگاه عابربانک ( ATM ) مراجعه و پس از انتخاب گزینه انگلیسی پیش‌بینی شده در دستگاه عابربانک و انجام کارهایی که این شخص از وی درخواست کرده، در آخر به جای واریز پول متوجه کسر از حساب خود شده است.

با تشکیل پرونده با موضوع کلاهبرداری به شیوه ATM و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 31 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. زن و شوهر مالباخته با مراجعه به اداره چهاردهم، در اظهارات خود عنوان داشتند که از طریق آگهی روزنامه قصد فروش اثاثیه منزل خود را داشتند که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

همسر مالباخته به کارآگاهان گفت: در پی درج آگهی فروش اثاثیه منزل در روزنامه، در ساعت 20:00، 11 مهرماه شخصی با معرفی خود به عنوان مدیرعامل یک شرکت خصوصی و به بهانه خرید مبلمان منزل تماس گرفت و برای واریز مبلغ 25 میلون ریال، شماره عابربانک خود را اعلام کرد. این شخص از همسرم خواست که به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک مراجعه کند تا واریز مبلغ را با دستگاه ATM انجام دهد اما در عوض واریز پول از سوی این شخص، یک میلیون و 495 هزار و 566 ریال از حساب ما برداشت شد.

مالباخته نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "پس از گرفتن شماره حساب عابربانک از سوی شخص تماس گیرنده، این شخص اظهار داشت که چون حسابش "ارزی" است، به منظور دریافت پول نیاز است تا به دستگاه عابربانک مراجعه کنیم تا او بتواند پول را به حسابم واریز کند؛ من نیز با مراجعه به دستگاه عابربانک ( ATM ) همان‌گونه که این شخص درخواست کرده بود، گزینه زبان انگلیسی را انتخاب کرده و کدهایی اعلامی‌ از سوی وی را وارد دستگاه کردم که بعد از اخذ صورتحساب مالی متوجه شدم که در عوض دریافت پول، مبلغ از حساب همسرم کسر شده و به حساب فردی دیگر واریز شده است.

به گزارش ایسنا، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی انجام شده از حساب مالباخته، یکی از مجرمان سابقه‌دار به هویت «پاستور . خ» 37 ساله را در زندان شناسایی کردند که به اتهام سرقت از اماکن خصوصی و تکرار جرم به زندان، رد مال و ... محکوم شده است که با انجام هماهنگی قضایی، محل نگهداری متهم داخل زندان بازرسی و کارآگاهان موفق به پیداکردن دو جلد دفترچه حاوی تلفن‌های استخراج شده از آگهی‌های روزنامه و شماره کارت‌های عابربانک استفاده شده در انتقال وجوه کلاهبرداری شده توسط متهم شدند. با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده ، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود گفت" به مدت 6 ماه است که با همدستی یکی از متهمان داخل زندان به هویت «محمد . ع» 27 ساله و پس از تهیه عابربانک از خارج از زندان، با معرفی خود به عنوان مدیرعامل، مهندس، مأمور خرید و ... اقدام به شناسایی مالباختگان از طریق آگهی‌های روزنامه کرده و پس از کشاندن این افراد به پای دستگاه ATM، با انجام اقدامات روانی آنان را راضی می‌کردیم تا گزینه انگلیسی را انتخاب و سپس ...".

بررسی سوابق متهم «محمد .ع» نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این به خاطر ارتکاب جرایم مختلف سرقت خودرو، خرید و فروش موادمخدر، سرقت مقرون به آزار و آخرین بار به اتهام مشارکت در سرقت، بارها دستگیر و روانه زندان شده است. محمد پس از شناسایی با متهم اول پرونده، به پلیس آگاهی انتقال پیدا کرد.

متهمان ضمن اعتراف صریح به کلاهبرداری به این شیوه در اظهارات خود عنوان داشتند که از طریق برخی مجرمان سابقه‌دار که در حال حاضر آزاد هستند، اقدام به تهیه عابربانک کرده و پس از آن که کارت یا شماره حساب کارت‌های عابربانک در اختیارشان قرار می‌گرفت، ضمن تماس با مالباختگان اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: با وجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر در مورد این شیوه و شگرد کلاهبرداری از سوی برخی مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای و ارائه هشدار و توصیه‌های ایمنی در این خصوص، باز هم شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان بدون توجه به این نکات در دام این افراد که تمامی آنان دارای فن و قدرت بیان بسیار بالایی هستند، گرفتار شده و خودشان به واسطه بی‌توجهی به هشدارهای پلیس اقدام به انتقال وجه نقد به حساب عابربانک در اختیار متهمان می‌کنند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای پلیسی از کلیه شهروندان خواست: در زمان استفاده از دستگاه‌های عابربانک برای انتقال وجوه نقد، حتما از هویت شخص تماس‌گیرنده اطمینان کسب کنند و مد نظر داشته باشند که برای واریزشدن وجه‌نقد به حساب بانکی آنان، به هیچ عنوان نیازی به مراجعه آنان به دستگاه‌های عابربانک نیست.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد هرگونه درخواست فرد یا افراد تماس‌گیرنده مبنی بر انتخاب گزینه انگلیسی را جدی گرفته و در صورت عدم‌آشنایی کامل با زبان انگلیسی، به هیچ عنوان از این گزینه در انجام عملیات انتقال وجه استفاده نکنند./ایسنا