اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداری‌های میلیاردی مثل آب خوردن



فردی كه با استفاده از دستگاه های pos فروشگاه های لوازم خانگی و فرش فروشی در شهر های اصفهان، كاشان و قم توانسته بود به صورتی حرفه ای اقدام به كلاهبرداری كند در عملیات كارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته صاحب یكی از فروشگاه های شهر اصفهان با مراجعه به یكی از كلانتری ها عنوان داشت، فرد ناشناسی به منظور خرید سینمای خانگی به مبلغ 63 میلیون ریال از طریق دستگاه pos اقدام به پرداخت وجه و رسید آن را ارائه كرد و از محل خارج شد، اما بعدا متوجه شدم که پولی به حسابم نیامده و رسید مربوطه نیز رسید مجدد دستگاه pos بوده است.

در ادامه شکایات دیگری از سوی تعدادی از کسبه كه با روشی مشابه مورد کلاهبرداری فرد مذكور قرار گرفته بودند ارائه شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره به خبرنگار ما گفت: بلافاصله در این زمینه پرونده ای در این پلیس تشكیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرارگرفت.

سرهنگ ستار خسروی عنوان داشت: سرانجام ماموران با استفاده تصاویر به دست آمده از متهم، هویت وی را به دست آورده و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم كه در تحقیقات صورت گرفته اشکلات و اختلالات بانکی و دستگاه pos را دلیل این امر عنوان و قصد بیگناه جلوه دادن خود را داشت وقتی در برابر كشف علمی روش مجرمانه وی ونحوه فریب فروشندگان توسط كارآگاهان قرار گرفت به ناچار به جرم خود اعتراف و علاوه بركلاهبرداری در شهر اصفهان به انجام این روش در شهرهای كاشان و قم نیز اقرار كرد.

وی با بیان اینكه در بازرسی از منزل متهم یك میلیارد ریال اموال مسروقه كشف و به مالباختگان بازگردانده شد بیان داشت: در این زمینه پرونده تشكیل و متهم با شكایت شاكیان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص نحوه استفاده صحیح از دستگاه های pos عنوان داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده، سرقت و كلاهبرداری از طریق این نوع دستگاه ها به صاحبان فروشگاه ها توصیه می كنیم دستگاه های كارت خوان را در پیش خوان میز خود قرار داده ، كارت را از مشتری دریافت و مبلغ را خودشان وارد نموده و سپس از مشتریان بخواهند تا رمز خود را وارد كنند.

این مقام انتظامی با بیان اینكه درخواست رمز عبور كارت های الكترونیكی از شهروندان توسط فروشندگان كاری اشتباه است تصریح كرد: شهروندان نباید در حضور افراد دیگر رمز خود با صدای بلند به فروشندگان بدهند بلكه باید از فروشنده درخواست كنند تا اجازه دهد رمز كارت را خودشان وارد كنند زیرا در غیر این صورت ممكن است توسط افراد سودجو و فرصت طلبی كه از رمز آنها مطلع شدند مورد دستبرد قرار بگیرند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
دریافت وام های میلیاردی مثل آب خوردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به جاي آب خوردن ازبطري آب شيرمصرف کنيد!!



 

به جاي ازبطري آب خوردن ازآب شيرمصرف کنيد!!


آيا مي دانيد به چه دليل توصيه مي شود که از آب شير مصرف کنيد نه آب بطري؟

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد آب بطري بيش‌تر از آب شير باکتري دارد. حتي در بعضي از موارد ميزان باکتري آب بطري تا 100 برابر حد مجاز است.
70 درصد از برند‌هاي آب بطري در مغازه‌ها داراي مقادير بالاي باکتري هستند. آب شير به مراتب کم‌تر باکتري در خود دارد.
آب بطري‌ها به آن اندازه که ما فکر مي‌کنيم خالص نيستند. تعداد باکتري‌هاي در بعضي از بطري‌ها حتي از صد برابر ميزان مجاز نيز بالاتر است.
بايد کنترل‌هاي بيش‌تري در مورد ساخت بطري‌هاي آب در کارخانه‌ها انجام شود. البته ما انتظار نداريم که هيچ ميکروارگانسمي در آب بطري نباشد، اما تحقيقات ما نشان مي‌دهد تعداد باکتري‌هاي موجود در اين بطري‌ها 100 برابر حد مجاز است.
اگر شما به آب شير با کيفيت خوب دسترسي داريد، هيچ نيازي نيست که آب بطري بنوشيد. در کمال تعجب بسياري از مصرف کنندگان تصور مي‌کنند چون بابت آب بطري پول پرداخت مي‌کنند، آن ها خالص‌تر و مطمئن‌تر نسبت به آب شير هستند.
باکتري‌هايي که در آب بطري هستند معمولا منجر به بروز بيماري نمي‌شوند. اما مقادير بسيار بالاي باکتري در اين بطري‌ها مي‌تواند براي افرادي مانند زنان باردار، نوزادان و سالمندان خطرناک باشد.
علاوه بر اين پلاستيک به کار رفته در ساخت اين بطري‌ها هزينه‌هاي سنگيني براي محيط زيست به همراه دارد. بنابراين کارشناسان معتقدند مردم تا حد ممکن بايد از آب شير استفاده کنند.
اما اگر زماني شما تشنه شديد و دسترسي به شير آب نداشتيد خريد آب بطري ارزش بهايي که مي‌پردازيد را دارد.....

سیمرغ