اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کلاهبرداران پای پلیس راهور را وسط کشیدند



دو مرد جوان برای جذب مشتری و کسب درآمد، دست به کار عجیبی زدند. آنها با برخی دارندگان خودرو تماس گرفته و از کیف کمک‌های‌اولیه‌ای سخن به میان می‌آوردند. کیف‌هایی که از این پس اگر در خودروتان نباشد، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه 100 هزار تومانی خواهید شد.

همین تهدید کافی بود تا رانندگان به خرید کیف‌ها اقدام کنند، در حالی که جریمه 100 هزار تومانی فقط شگردی برای فروش این کیف‌ها بود. متهمان این پرونده کیف‌ها را به مبلغ 89 هزار تومان به فروش می‌رساندند.

به گزارش جام جم مدتی قبل مرد جوانی به پلیس آگاهی گلستان رفت و از کلاهبرداری عجیبی خبر داد. او به افسر پلیس گفت: چند روز پیش مردی با من تماس گرفت و گفت نمایندگی امدادخودرو است و در رابطه با کیف کمک های اولیه صحبت کرد. مرد ناشناس که به نظرم مدیر فروش بود، مبلغ کیف را 89 هزار تومان عنوان کرد. آن طور که مرد جوان ادعا می کرد داخل کیف باید کارت اشتراک، دفترچه راهنما، بلیط نیم بهای سینما، وسایل کمک های اولیه و... قرار می داشت.

با استفاده از کارت اشتراک درصورت بروز حادثه یا خرابی خودرو، پنج نوع خدمات رایگان از طریق شرکت انجام می شد. تسهیلاتی که در نظر گرفته شده بود خوب بود، اما من علاقه ای به خرید نداشتم به همین دلیل گفتم به کیف نیاز ندارم، اما او تهدید کرد که اگر کیف را خریداری نکنم، از طرف راهنمایی و رانندگی خلافی 100 هزار تومانی برایم صادر می شود و از این به بعد باید چنین کیفی داخل هر خودرویی باشد. من که دیدم خرید کیف ارزان تر از خلافی خودرو درمی آید، کیف را تهیه کردم. اما چند روز بعد خودروی من دچار خرابی شد و با امدادخودرو تماس گرفتم، آنها گفتند کارت برای شرکت است اما شماره اشتراک صحیح نیست. تازه آن موقع بود که متوجه شدم، در دام کلاهبرداران قرار گرفته ام.

با شکایت مرد جوان پلیس مبارزه با جرائم کلاهبرداری استان گلستان وارد عمل شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. کارآگاهان در نقش خریدار کیف های کمک های اولیه با شرکت تماس گرفته و درنهایت موفق شدند دو عضو باند را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 18 بسته کارت اشتراک شرکت امداد خودرو و چند بسته کیف کمک های اولیه کشف شد. متهمان که خود را در دام پلیس می دیدند و چاره ای جز اعتراف نداشتند به کلاهبرداری هایشان به این شیوه اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان درباره این خبر می گوید:« در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دو پسر جوان که اهل استان گلستان نیستند، دو ماه قبل به شهرستان گرگان آمده و نقشه کلاهبرداری خود را اجرا کرده اند. آنها در تماس با شرکت های بیمه مشخصات صاحبان خودرو را گرفته و بعد از آن در تماس با مالکان خودرو به فروش کیف های کمک های اولیه اقدام می کردند. در صورتی که صاحبان خودرو از خرید ممانعت می کردند، متهمان مدعی می شدند که اگر این کیف ها داخل خودرویتان نباشد از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه 100 هزار تومانی می شوید.»

سرهنگ اکبری ادامه می دهد: «در بررسی ها مشخص شد آنها نماینده رسمی امداد خودرو نبوده و کارت های اشتراک را به صورت غیرمجاز تهیه کرده اند. از آنجا که افراد این باند به اجبار و با تهدید به فروش کیف ها اقدام می کردند از نظر قانونی مجرم محسوب شده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.»


 اخبار حوادث - جام جم


ویدیو مرتبط :
کل کل با پلیس راهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دونالد ترامپ وتد کروز برای کوبیدن همدیگر پای همسران خودرا وسط کشیدند



 اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,دونالد ترامپ

 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا وتد کروز رقیب اصلی اودر این حزب، با تشدید درگیری های لفظی دررسانه ها، همسران همدیگر را نیز برای ضربه زدن به حریف وارد کارزار سیاسی کردند.

بنا به گزارش منابع خبری غربی، طرفداران تد کروز درآستانه انتخابات درون حزبی سه شنبه گذشته درچند ایالت آمریکا، تصویر نامناسب وزننده همسر ترامپ را از یک مجله تبلیغاتی سال 2000 زمانی که هنوز به ازدواج ترامپ درنیامده بود، درسایت «فیس بوک» منتشر کردند ودر کنار آن نوشتند: این «ملانیا ترامپ» بانوی اول بعدی آمریکا است؛ درغیراین صورت می توانید ازتد کروز حمایت کنید.


ملانیا 45 ساله که اصالت اسلوونیایی دارد درکار طراحی جواهرات است اما درگذشته یک مدل تبلیغاتی بوده است.


درواکنش به این موضوع ، ترامپ درصفحه شخصی خود درشبکه اجتماعی «توئیتر» که هفت میلیون دنبال کننده دارد، نوشت:« تد کروز دروغگو ازتصویر تبلیغاتی قدیمی ملانیا استفاده کرده است؛ تدکروز دروغگو مواظب باش! وگرنه رازهایی را درباره همسرت افشا می کنم!»


کروز نیز بلافاصله درمقام پاسخ برآمد و درتوئیتر نوشت:«این تصویر همسر شما بود نه ما؛ دونالد اگر قصد حمله به هایدی را داشته باشی بزدل تر ازآن هستی که فکر می کردم!»


روزنامه نیویورک تایمز دراین خصوص نوشت: آگهی تبلیغاتی طرفداران کروز ظاهرا با هدف تاثیرگذاری برنتیجه انتخابات درون حزبی درایالت «یوتا» واستفاده ازاخلاقیات جمعیت محافظه کاراین ایالت که اکثریت مردم آن پیرو فرقه «مورمون» هستند، طراحی شده بود. در این ایالت کروز به آسانی پیروز شد وترامپ پس از«کیسیک» درمقام سوم قرارگرفت. ترامپ درانتخابات روز سه شنبه در ایالت آریزونا پیروز شد.


«هایدی کروز» 43 ساله همسر تد کروز مدیر مالی است وبه دلیل شرکت درمبارزات انتخاباتی همسر خود ازمحل کار خود درشرکت مالی «گلدمن ساکس» مرخصی گرفته است.


هایدی کروز درواکنش به تهدید ترامپ گفت که ازخط ونشان کشیدن ترامپ هیچ نگرانی ندارد .
اوافزود: «احتمالا می دانید بیشتر حرف های دونالد ترامپ هیچ پایه واساسی درواقعیت ندارد.»

 

اخبار  بین الملل  - ایرنا