اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشنده ترین داروی مخدر را بشناسید


رئیس منتخب جامعه سم شناسی پزشکی آسیا -اقیانوسیه از ترامادول به عنوان پرعارضه ترین داروی مخدر نام برد و نسبت به قاچاق این دارو هشدار داد.

تهران امروز: رئیس منتخب جامعه سم شناسی پزشکی آسیا -اقیانوسیه از ترامادول به عنوان پرعارضه ترین داروی مخدر نام برد و نسبت به قاچاق این دارو هشدار داد و گفت: برخی از افراد سودجو و قاچاقچیان اقدام به قاچاق این دارو و توزیع آن در مراکز غیر مجاز می‌کنند که تهیه و مصرف این قرص‌های قاچاق و بدون شناسنامه به شدت سلامت مردم را تهدید می‌کند و آینده مصرف کننده را به خطر می‌اندازد.

دکتر رضا افشاری با اشاره به اینکه این دارو یکی از مسکن‌های مخدر به شمار می‌رود، اظهار داشت: مصرف بدون تجویز و اعتیاد گونه این دارو موجب بروز تشنج، نارسایی کبد و کلیه، مشکلات قلبی و عروقی و مرگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دارو پرعارضه ترین داروی مخدر به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بیشترین علت بستری در بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد ناشی از مصرف غیر متعادل و بدون تجویز قرص ترامادول است و در ۱۵ درصد موارد این دارو موجب بروز تشنج‌های ناگهانی می‌شود.

قرص ترامادول از دسته داروهای محدود و تحت کنترل به‌شمار می‌رود و پزشکان باید در تجویز غیرضروری قرص ترامادول دقت کافی را داشته باشند و بیمار را نیز از وجود ترکیبات مخدر در داروی تجویز شده مطلع کنند.


وی با اشاره به اینکه این دارو باید از طریق شبکه‌های قانونی کشور و از طریق داروخانه‌ها همراه با نسخه پزشک توزیع شود، اظهار داشت: برخی از افراد سودجو اقدام به قاچاق این دارو و توزیع آن در مراکز غیر مجاز می‌کنند که این قرص‌ها با میزان ترکیبات مخدر غیرمجاز آسیب‌های جدی به سلامتی مصرف کننده می‌زند.

رئیس منتخب جامعه سم شناسی پزشکی آسیا- اقیانوسیه خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جمهوری اسلامی‌ایران توزیع این دارو به صورت غیرمجاز جرم محسوب می‌شود و لازم است دستگاه‌های ذیربط نسبت به این مقوله توجه کافی داشته باشند.      


ویدیو مرتبط :
مواد مخدر کشنده، اما قانونی و در دسترس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماده مخدر جدید ماشروم را بیشتر بشناسید



ماده مخدر,ماشروم چیست,علائم مصرف ماشروم

ماده مخدر جدید ماشروم را بیشتر بشناسید
اخیرا ماده مخدرماشروم  در میان نسل جوان در حال مصرف می باشد که به نظر می رسد از میزان آسیب هایی که به دستگاه عصبی و سلول های خاکستری مغز می رساند آگاهی و اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته است.


ماشاروم ماده ای مخدر از گروه مخدرهای صنعتی و واحد اندازه گیری آن برگ است. این ماده مخدر شبیه به کاغذ بوده، رنگ و بویی ندارد و عوارض استفاده ازآن بسیار قابل ملاحظه و خطرناک  است. به طوری که قدرت توهم زائی آن می تواند تاچندین برابر سایر مخدرهای صنعتی باشد. حدودا 30دقیقه پس از شروع مصرف، علائم توهم زای آن شروع شده و حدود 4 تا 6 ساعت این اثرات باقی می ماند.

 

نکته جالب توجه اینجاست که اثرات توهم زایی قارچ می تواند به صورت لذت بخش یا عذاب آور باشد که این حالات به خلق غالب فرد و عوامل محیطی و بیرونی بستگی دارد. هم چنین این ماده با تحریک اعصاب سمپاتیک موجب افزایش ضربان قلب وفشار خون گشته و گشادی مردمک های چشم را به همراه دارد. از دیگر اثرات آن می توان به سیخ شدن موهای بدن،افزایش دمای بدن و حالت گرگرفتگی و یا تشنج نیز اشاره کرد. چه خوب است دانستن علائم مصرف این ماده مخدر مد نظر خانواده های محترم قرار گیرد.


این ماده پس از ورود به بدن به سیلوسین جذب شده و مصرف آن بروز شادی و سرخوشی موقت را در مصرف کننده دارد؛ به طوری که با تقلید از عملکرد سروتونین درمغز، موجب تغییر در آگاهی مصرف کننده می گردد؛ به عنوان مثال مصرف کننده بدون اختیار می خندد و پس از اتمام اثر این ماده مخدر بر بدن، فعالیت های مغزی به همان شکل باقی مانده و فرد نمی تواند هماهنگی بین فعالیت های بدنی و مغزی خود ایجادکند.


مطالعات صورتگرفته بر روی افراد نشان می دهد که با مصرف دراز مدت ماشروم، می تواند منجر به تغییردر شخصیت فرد و هم چنین افزایش گرایش او به صراحت کلام و دوری از تعصب گردد. به نظر می رسد عزم جدی مسئولان به ویژه متولیان مبارزه با موادمخدر با کنترل عملکرد سودجویانی که هدفی به جز نابودی نسل جوان کشور ندارند احساس می گردد.

منبع : pezeshksonati.com