اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف 66 مار سمی از یک خانه در مشهد



 اخبار حوادث - کشف 66 مار سمی از یک خانه در مشهد

13 حلقه افعی بزرگ، 45 حلقه افعی شاخ‌دار، چهار حلقه کفچه مار، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی در بازرسی از منزل این متخلف، کشف و به اداره کل انتقال یافت. از منزل این متخلف تعداد زیادی تور پرنده‌گیری و مارگیری و دیگر ابزار و ادوات صیادی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف 66 حلقه مار سمی از منزل یک صیاد غیرمجاز در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حمید صالحی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی بر شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی و نگهداری اجزای وحوش به صورت مخفیانه و غیرقانونی، بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از منزل این متخلف واقع در خیابان طبرسی مشهد، چهار جعبه محتوی 66 حلقه مار سمی از گونه‌های حمایت و حفاظت شده کشف شد.

صالحی با بیان اینکه عمده مارهای مکشوفه از نوع افعی بوده است، افزود: 13 حلقه افعی بزرگ، 45 حلقه افعی شاخ‌دار، چهار حلقه کفچه مار، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی در بازرسی از منزل این متخلف، کشف و به اداره کل انتقال یافت. از منزل این متخلف تعداد زیادی تور پرنده‌گیری و مارگیری و دیگر ابزار و ادوات صیادی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: بر اساس بند الف ماده 12 قانون شکار و صید ناظر بر ماده 680 قانون مجازات اسلامی، افرادی که بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار و یا صید حیوانات وحشی حفاظت شده کنند به حبس از سه ماه تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 18میلیون ریال محکوم خواهد شد.

صالحی، مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت این تخلف را 228 میلیون ریال، عنوان و خاطرنشان کرد: مجرم موظف به واریز مبلغ جریمه یاد شده به حساب خزانه دولت است.

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گرفتن مار سمی در خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنده‌گیری یک حلقه مار سمی در رختخواب اهالی خانه‌!



مسئول ایستگاه‌های آتش‌نشانی گچساران تصریح کرد: این مار سمی در منزلی واقع در بولوار بعثت کوی 500 دستگاه گچساران صید شده است.

مسئول ایستگاه‌های آتش‌نشانی گچساران گفت: یک حلقه مار سمی به طول 120 سانتی‌متر در یک منزل مسکونی در رختخواب اهالی خانه مخفی شده بود زنده صید شد.

به گزارش ایسنا، کامبیز افشین‌پور در جمع خبرنگاران افزود: امدادگران آتش‌نشانی یک مار سمی و خطرناک را که موجب وحشت اهالی منزل شده بود در گچساران با تجهیزات مخصوص صید کردند.

وی اظهار کرد: یک حلقه مار سمی به طول 120 سانتی‌متر در یک منزل مسکونی در رختخواب اهالی خانه مخفی شده بود زنده صید شد.

مسئول ایستگاه‌های آتش‌نشانی گچساران تصریح کرد: این مار سمی در منزلی واقع در بولوار بعثت کوی 500 دستگاه گچساران صید شده است.

افشین‌پور عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 30 حلقه مار 90 تا 120 سانتی‌متری در واحدهای مسکونی و صنفی گچساران با همکاری ماموران امدادی ایستگاه‌های آتش‌نشانی زنده‌گیری شده است.

وی ادامه داد: مارهای صید شده در خارج از محدوده گچساران رها شدند.

مسئول ایستگاه‌های آتش‌نشانی گچساران از افراد خواست در صورت مشاهده اینگونه جانوران خطرناک، پیش از هر اقدامی برای از بین بردن و یا گرفتار کردن آنها، با سامانه 125 تماس بگیرند.


 اخبارحوادث  -   ایسنا