اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف 40 کیلو ماده انفجاری در سینا


نیروهای ارتش مصر در ادامه حملات علیه گروه های تروریستی در سینا، ۲ ترویست خطرناک را به قتل رساندند.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای ارتش مصر در ادامه حملات علیه گروه های تروریستی در سینا، ۲ ترویست خطرناک را به قتل رساندند.

سرتیپ «محمد سمیر» سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که نیروهای ارتش سوم میدانی موفق شدند یکی از مکان های تجمع عناصر تروریستی در مرکز سینا را شناسایی کرده و 2 تن از تروریست های خطرناک را به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، 40 کیلوگرم ماده انفجاری تی ان تی، 4 بمب دست ساز که برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی تهیه شده بود، 10 کمربند انفجاری و 2 گلوله آر پی جی از مکان این تروریست ها کشف و ضبط شد.

واشنگتن امکان تغییر مکان سربازانش در سینا را بررسی می کند

سی ان ان گزارش داد که آمریکا امکان انتقال سربازانش از شمال سینا به مکانی در جنوب که از امنیت بیشتری برخوردار باشد، بررسی می کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن به دلیل ترس از حملات شاخه داعش در سینا سعی دارد سربازان خود را از شمال به جنوب سینا انتقال دهد و در همین راستا در حال بررسی این موضوع با مصر و اسرائیل که معاهده صلح در سال 1979 را امضا کرده اند، است.

آمریکا نزدیک به 700 نیرو را در چارچوب نیروهای چند ملیتی جهت نظارت بر اوضاع شبه جزیره سینا در این منطقه مستقر کرده است.

بر پایه این گزارش، واشنگتن امکان انتقال تعداد نامشخصی از سربازان خود از پایگاه نظامی در شمال به پایگاه دیگری در جنوب را بررسی می کند.

قاهره اخبار مربوط به تعویق سفر ملک سلمان را تکذیب کرد

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اخبار پایگاه ها الکترونیکی و شبکه های اجتماعی درباره به تعویق افتادن سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به قاهره را تکذیب کرد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، سفر ملک سلمان فردا پنج شنبه در موعد مقرر خود انجام خواهد شد.
در این بیانیه همچنین آمده است که سفر ملک سلمان به قاهره مهم و تاریخی است و بر تمامی شک و تردیدها درباره روابط دو طرف مصر و عربستان خط بطلان می کشد.

قرار است ملک سلمان در این سفر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و بر عمق روابط دو طرف و تمایل دو کشور برای تقویت این روابط تاکید نماید.

انفجار در العریش

منابع امنیتی و پزشکی در استان شمال سینا اعلام کردند که در اثر وقوع انفجار در یک خودروی زرهی در منطقه المیدان واقع در غرب العریش، معاون مدیر امنیت استان به نام سرلشگر «یاسر حافظ» زخمی شده است.

خنثی سازی یک بمب در الجیزه

منابع مصری از خنثی سازی یک بمب دست ساز بزرگ در شهر 6 اکتبر استان الجیزه خبر دادند.


ویدیو مرتبط :
ماده انفجاری نیتروفلشزن nitroflashzen

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف 6 کیلو طلا از صحنه تصادف اتوبان قم!



کشف 6 کیلو طلا از صحنه تصادف اتوبان قم!

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف حدود 6 کیلو طلا از صحنه تصادف دلخراش اتوبوس‌های آزاد راه قم – تهران خبر داد.

حوادث - به گزارش ایسنا، سرهنگ احمد صادقی روز پنج شنبه با اعلام این خبر گفت: در شب حادثه فرمانده پاسگاه انتظامی "کوشک نصرت" با دقت نظر در صحنه تصادف متوجه وجود مقادیر قابل توجهی طلا در میان خاکسترهای به جای مانده از صحنه تصادف می‌شود.
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: نام‌برده با جمع آوری طلاهای مکشوفه و انتقال آنها به پاسگاه، مراتب را صورتجلسه و پس از اخذ دستور قضائی طلاهای مکشوفه را به صورت امانی تحویل خزانه یکی از بانک‌های استان می‌دهد./ایسنا