اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف 300 عروسک مشکوک از زائران


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از کشف بیش از 300 مورد از عروسک های مشکوک و حاوی مواد خطرناک پس از بازگشت زائران به کشور خبر داد و گفت: در پی اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی در این خصوص تاکنون هزار و 112 زائر با پلیس تماس گرفتند.

خبرگزاری ایرنا: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از کشف بیش از 300 مورد از عروسک های مشکوک و حاوی مواد خطرناک پس از بازگشت زائران به کشور خبر داد و گفت: در پی اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی در این خصوص تاکنون هزار و 112 زائر با پلیس تماس گرفتند.

حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: برخی وسایل اسباب بازی نیز از جهتی دیگر مشکوک هستند و قرار است به لحاظ تشخیص پزشکی بررسی هایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام حتی شاهد یک مورد مشکل امنیتی نبودیم، گفت: در حوزه نظم و امنیت، همین که بحث اسباب بازی های مشکوک اعلام شد، مردم بسیار همراهی کردند و اگر این همراهی مردمی نبود با مشکل مواجه می شدیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی همچنین بیان کرد: در این ایام گروه های امنیتی عراق چندین گروه تروریستی را متلاشی کردند و همکاری اطلاعاتی دستگاه های اطلاعاتی کشور و سپاه پاسداران به این مساله بسیار کمک کرد.

ذوالفقاری افزود: ستاد مرکزی اربعین حسینی از ابتدای اعزام زائران به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین فعال بوده و جلسات این ستاد بطور مستمر حتی در روزهای تعطیل برگزار شد تا روند اعزام و بازگشت زائران سهولت یابد.

وی ادامه داد: تعامل نزدیکی با مقامات عراقی داشتیم و زائران و هم مردم عراق به لحاظ کمک به بهبود امنیت مراسم و از منظر کمک به منظور اسکان و تغذیه، بسیار همراه بودند.

بنا به اعلام مسئولان ستاد مرکزی اربعین حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از زایران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند.


ویدیو مرتبط :
کشف 300 عروسک مشکوک پس ازورود زائران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زائران مراقب اسباب بازی های سوغاتی باشند!/ هشدار معاون امنیتی وزارت کشور نسبت به کشف بسته ​های مشکوک



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند بسته مشکوک را در مرزها پیدا کرده و در حال بررسی آنها هستیم.

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره کشف بسته‌های مشکوک در مرزها، اظهار کرد: امروز دو سه بسته مشکوک را به ویژه در اسباب‌بازی‌ها در مرزهای مهران و خوزستان کشف کردیم و در حال بررسی آنها هستیم.

رییس ستاد اربعین به زائران توصیه کرد اگر وسایلی از جمله اسباب‌بازی خریداری کرده و با خود همراه دارند قبل از دست زدن به آنها با واحدهای انتظامی مستقر در منطقه هماهنگی داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی در مرزها کنترل بیشتری بر عبور و مرور زائران خواهند داشت، گفت: زائران هم برای حفظ امنیت خود بهتر است قبل از ورود به کشور وسایل خود را چک کنند.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا