اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف ۹۰ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در تهران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کشف ۹۰ میلیون تن ذخیره معدنی در تهران

 

اخبار اقتصادی - کشف ۹۰ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در تهران

او با اشاره به اینکه هم اکنون 650 معدن فعال در استان تهران وجود دارد، گفت: در کل کشور 5700 معدن فعال وجود دارد و سهم استان تهران از معادن فعال کشور معادل 10.87 درصد است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشف 90 میلیون تن ذخیره جدید معدنی در استان تهران در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان کشف ذخایر جدید معدنی نسبت به سال 1391 با رشد 125 درصدی مواجه شده است.

مجید پورمقدم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه میزان ذخایر معدنی اکتشاف شده استان تهران بالغ بر 1.5 میلیارد تن می شود، گفت: کل ذخایر قطعی کشور به 37 میلیارد تن است و سهم استان تهران از ذخایر قطعی معدنی کشور به حدود 4.05 درصد می رسد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون 650 معدن فعال در استان تهران وجود دارد، گفت: در کل کشور 5700 معدن فعال وجود دارد و سهم استان تهران از معادن فعال کشور معادل 10.87 درصد است.

وی با بیان اینکه از مجموع 68 نوع ماده معدنی کشف شده در کشور تاکنون 23 ماده در استان تهران کشف شده است، اظهار کرد: استان تهران از نظر دارا بودن معادن مصالح ساختمانی و سنگهای سبز شهرت دارد. در بسیاری از پروژه های بزرگ ساخت و ساز مانند برج میلاد، تونلهای رسالت و توحید، اتوبان دو طبقه صدر، پروژه های انبوه سازی و برج سازی از مواد تولیدی در معادن استان تهران مانند شن و ماسه استفاده شده است. همچنین در پروژه بوستان نهج البلاغه از سنگهای سبز معادن استان استفاده شده است.

پورمقدم افزود: مساحت استان تهران به 12 هزار و 981 کیلومترمربع می رسد که از این مقدار 3924 کیلومترمربع جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست است. مساحت مجموع مناطق معدنی استان نیز به 1915 کیلومترمربع می رسد. در همین حال طبق بررسی های انجام شده مساحت پتانسیلهای معدنی اکتشاف نشده استان تهران بالغ بر 3417 کیلومترمربع بوده که این یعنی تاکنون هیچ کار اکتشافی در این مساحت بزرگ انجام نشده است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کشف یک تن مواد مخدر در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف 100 تن داروی قاچاق در تهران



 داروی قاچاق , کشف داروی قاچاق

کشف 100 تن داروی قاچاق در تهران

ماموران پلیس امنیت پایتخت موفق به کشف 100 داروی قاچاق شدند. 

چندی قبل مأموران پلیس امنیت تهران از  ورود یک محموله بزرگ داروی قاچاق از غرب کشور مطلع و پس از اقدامات اطلاعاتی با رهگیری این محموله موفق شدند محل دپوی این داروها را در جنوب تهران کشف کنند.
 
در ادامه تیم ویژه پلیس پایتخت با انجام عملیات موفق به کشف این مقدار داروی قاچاق و دستگیری تعدادی از قاچاقچیان شد.
 
گفتنی است، بخش زیادی از این داروها، داروهای ممنوعه و نیروزا بوده است. /مهر