اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف یک قلاده شیر از منزل یک تهرانی



شرایط نگهداری حیوانات درخانه,شیر

کشف یک قلاده شیر از منزل یک تهرانی

طی چند روز گذشته یک قلاده شیر و یک قلاده گرگ  از منازل مسکونی در تهران و شهریار کشف شده است اما محیط زیست در این خصوص سکوت کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران  تنها به این جمله بسنده کرد که کشف این شیر جزو کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان بوده که برای مداوا در اختیار پارک پردیسان قرار گرفت. 
 
بنا براین گزارش دامپزشک پارک پردیسان نیز به خبرنگار ما گفت: این شیر هشت ساله که ظاهرا از خانه ای در شمال تهران کشف شده است از کودکی به عنوان حیوان خانگی نگهداری شده در حالی که حیوانات وحشی حیوان خانگی نیستند. 
 
دکتر معماریان ادامه داد: به علت تغذیه بد حیوان بیچاره دچار نرمی استخوان شده و دست و پاهایش روی زمین کج می گذارد به گونه ای که حتی قادر نیست روی پاهایش بایستد. 
 
وی ادامه داد: منظور از تغذیه بد عمدتا گوشت آلوده یا خراب نیست بلکه عدم آگاهی در نحوه و نوع گوشت باعث این شده که این حیوان دفورمه شودو یک حالت انحنا روی کمرش ایجاد شود حتی قادر به دفع نیست و دفع او نیز همراه با درد زیاد است. 
 
وی ادامه داد: شهروندان باید آگاه باشند که حیوانات وحشی حیوان خانگی نیستند چرا که این حیوانات در طبیعت لاشه کامل شکار خود را همراه با پوست و استخوان و پر تناول می کنند و زمانی که گوشت کامل بدون استخوان و پوست توسط انسان به آنها داده می شود به خاطر پروتئین زیاد دچار این مشکلات می شوند. 
 
وی با اشاره به کشف گرگ از یک زیر زمین در شهریار افزود: این گرگ در زیر زمین خانه ای در شهریار نگهداری می شده که او هم به خاطر شرایط نگهداری و تغذیه بیمار است. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان خواهشمندم حیوانات را با آگاهی از اینکه این حیوان، حیوان خانگی است یا خیر در منزل نگهداری کنند.
/ باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کشف مقر و هلاکت یک قلاده ارشد داعش توسط سربازان عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف ماده ضد سرطان معده در شیر گاو



داروی ضد سرطان درشیر گاو

کشف ماده ضد سرطان معده در شیر گاو

محققان تایوانی دریافته‌اند پپتید مشتق شده از شیر گاو موسوم به "لاکتوفریسین B25 یا به اختصار LFcinB25" خاصیتی ضد سرطانی را بر بافت‌های سرطانی معده از خود نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا  منطقه اصفهان، وقوع سرطان‌های معده‌ای از شایع‌ترین علل مرگ ومیر در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای آسیایی محسوب می‌شود.

یکی از درمان‌های اصلی سرطان‌های معده‌ای عمل جراحی و شیمی درمانی است و تنها زمانی موثر واقع می‌شود که سرطان در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود.

محققان طی این پژوهش دریافتند که "LFcinB25" بقای سلول‌های آدوکارسینیوم معده "AGS" (سرطان غددی معده) را طی دوز و شیوه مستقل درمانی کاهش می‌دهد.

پژوهشگران با بررسی‌های میکروسکوپی مشاهده کردند که "LFcinB25" تنها پس از یک ساعت مواجهه با سلول‌های سرطان معده‌ای، به غشای سلول‌های "AGS" حرکت کرده و طی 24 ساعت سلول‌های سرطانی از نظر اندازه کوچک شده و قدرت خود در چسبیدن به سطوح را از دست می‌دهند.

طی مراحل این چرخه، "LFcinB25" با اعمال فرآیند "آپوپتوزیس" یا مرگ برنامه ریزی شده سلول و اتوفاژی (فروپاشی و بازیافت اجزای آسیب دیده و کهنه سلول‌ها) کار خود را آغاز می‌کند و با روند پیشرفت این چرخه، فرآیند اپوپتوزیس طی مکانیزم مستقل کاسپاز قالب شده و اتوفاژی از بین می‌رود.

محققان در این پژوهش به یافته دیگری نیز دست یافتند؛ آنها متوجه نقش "Beclin_1" در افزایش فعالیت سیتوتوکسیک (مسمومیت درون سلولی) "LFcinB25" و افزایش خاصیت ضد سرطانی آن شدند. این پروتئین نقش کاملا کلیدی را در اتوفاژ، رشد تومور و فساد نورون‌های انسانی دارد.

این نتایج می‌تواند گزینش و طراحی داروهای موثر سرطانی را ارتقا دهد.

این پژوهش در مجله "Dairy Science" منتشرشده است.

/ایسنا