اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف یک حمله سایبری پیچیده به ایران


یک رسانه غربی به نقل از یک شرکت روسی ادعا کرده است کارشناسان یک حمله سایبری پیچیده هدفمند را که از سال 2010 مبادرت به دزدی اطلاعات از ایران و برخی کشورها می کرده است، کشف کرده اند.

خبرگزاری مهر: یک رسانه غربی به نقل از یک شرکت روسی ادعا کرده است کارشناسان یک حمله سایبری پیچیده هدفمند را که از سال 2010 مبادرت به دزدی اطلاعات از ایران و برخی کشورها می کرده است، کشف کرده اند.

 بر اساس ادعای بی بی سی، رئیس شرکت روسی آنتی ویروس «کسپراسکای» گفت کارشناسان یک حمله سایبری پیچیده هدفمند که از سال 2010 مبادرت به دزدی اطلاعات از ایران و برخی کشورها می کرده است را کشف کرده اند.

به گزارش بی بی سی، " ویتالی کاملاک"رییس شرکت روسی آنتی ویروس "کسپراسکای" گفت : کارشناسان شرکت ما موفق به کشف حمله سایبری گسترده موسوم به "فلیم" (شعله) شده اند که به طور گسترده از آگوست 2010 مبادرت به جمع آوری اطلاعات از برخی کشورهای منطقه مثل ایران ، سوریه ، سودان، لبنان، مصر و عربستان کرده است.

وی در ادامه، به نام رژیم صهیونیستی هم به عنوان یکی دیگر از طرفهایی که به زعم وی مورد حمله سایبری قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت وسعت و پیشرفتگی "فلیم" در حدی است که بیانگر این است که این کار توسط یک دولت پشتیبانی می شود، اما نمی توان مبدا آن را مشخص کرد.

وی همچنین مدعی شد 600 هدف خاص مورد حمله "فلیم" واقع شده اند که شامل اطلاعات شخصی افراد، اطلاعات تجاری، اطلاعات موسسات آموزشی و سیستم های دولتی می شود.   


ویدیو مرتبط :
حمله سایبری چند نفره به بزرگ ترین سایت متخلف در ایران !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی به دلیل همکاری با ایران در جهت حمله سایبری به کامپیوترهای کاخ سفید، CIA و FBI



 

وزارت خارجه امریکا , دولت اوباما

 

دولت اوباما دستور به اخراج رئیس کنسولگری ونزوئلا در "میامی" آمریکا را به دلیل همکاری در جهت حمله سایبری به کاخ سفید را داده است.

به نقل از "ای پی"، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که "لیویا اکوستا" دیپلمات ونزوئلائی اخراج شده و تا روز سه شنبه مهلت دارد تا خاک امریکا را ترک کند.

وزارت خارجه امریکا دلیل اخراج وی را توضیح نداده است و دولت هوگو چاوز هم به این اقدام امریکا واکنشی نشان نداده است.

در ماه دسامبر، وزارت خارجه امریکا اتهاماتی را که مستندی به نام "تهدید ایران" به سه کشور ایران، ونزوئلا و کوبا وارد کرده بود را مورد تایید قرار داد.

به نوشته ی وال استریت ژورنال، این شبکه ی اسپانیایی زبان در گزارشی ادعا کرد که "اکوستا" در میان گروهی از دیپلمات های ونزوئلایی، ایرانی و کوبایی در مکزیک بود که قصد حمله به کامپیوترها در کاخ سفید، اف بی ای و سیا و چندین نیروگاه هسته ای را داشتند!

بنا بر ادعای وال استریت ژورنال، این مستند براساس مکالمات ضبط شده ی این دیپلمات ونزوئلایی با سفارتخانه های ایران و کوبا بوده است.

محمد حسن غدیر، سفیر سابق ایران در مکزیک با حضور در مستند تهیه شده ی این شبکه این اتهامات را رد کرد.

این ویدیو و صوت ها توسط دانشحویان دانشگاه مکزیک بدست امده است.

شبکه ی یونیویژن ادعا کرد که "آکوستا" به دنبال گرفتن اطلاعات در مورد سرورهای نیروگاه های هسته ای در امریکا بوده است.../انتخاب