اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف گور دسته جمعی در دیالی عراق


مقام های عراقی از کشف یک گور جمعی در استان دیالی واقع در شرق این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری العالم: مقام های عراقی از کشف یک گور جمعی در استان دیالی واقع در شرق این کشور خبر دادند.

در این گور واقع در منطقه زیر نفوذ گروهک تروریستی داعش جسد 16 مرد یافته شده است.

"محمد امین حسن " فرماندار شهر خانقین گفت: اجسادی در نزدیکی منطقه کوباشی واقع در 140 کیلومتری شمال شرق بغداد کشف شده است.

مسئولان بیمارستان خانقین که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: این اجساد انتقال یافته به بیمارستان تجزیه شده بود و اثر گلوله در سر همه آنها مشاهده می شود.

فرماندارخانقین گفت: این افراد ماه گذشته پیش از رسیدن نیروهای امنیتی عراق به این منطقه و بیرون رانده شدن تروریستهای داعش از آن اعدام شده بودند.


ویدیو مرتبط :
کشف گور دسته جمعی ایزدی های کرد در سنجار عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف 6 گور دسته‌ جمعی در دیالی عراق


فرمانده عملیات صلاح الدین از هلاکت 70 داعشی در شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین عراق خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده عملیات صلاح الدین از هلاکت 70 داعشی در شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین عراق خبر داد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در حالی که نیروهای مسلح عراق با کمک نیروهای واکنش سریع در شهر الحویجه در حال انجام وظیفه بودند، با آتش سنگین سلاح‌های سبک، سنگین و تک‌تیراندازها مواجه شدند و در این درگیری 30 تن از نیروهای ما و افراد مسلح کشته شدند.

محمد علی تمیم، وزیر آموزش و پرورش عراق به نقل از یک منبع نزدیک به وی، در اعتراض به حوادث منطقه الحویجه استعفا داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این عملیات پس از پایان مهلتی که وزارت دفاع عراق برای تظاهرکنندگان تعیین کرده بود، انجام شد.

قرار بود تظاهرکنندگان تا مهلت تعیین شده اشخاصی را که در حادثه جمعه گذشته دست داشتند و باعث کشته شدن سربازانی در ایست بازرسی نزدیک به میدان الاعتصام شده بودند، تحویل دهند.

عبد الوهاب الساعدی، فرمانده عملیات صلاح الدین نیز از هلاکت 70 داعشی در شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق خبر داد.

الساعدی در گفتگویی مطبوعاتی گفت: خساراتی که به اعضای داعش وارد شده در روزهای آینده به نابودی این گروه تروریستی در شهر تکریت منجر خواهد شد.

همچنین نیروهای ائتلاف مقر اعضای داعش را در شهر تکریت در مرکز صلاح الدین هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن 20 عضو آن شد، در حالی که نیروی هوایی عراق نیز در حمله‌ای به مقر داعش در شهرستان فلوجه در استان الانبار هفت داعشی را به هلاکت رساند.

همچنین نیروی هوایی عراق انفجار یک خودروی بمب گذاری شده را در شمال شرق رمادی در استان الانبار ناکام گذاشت.

مقامات شهر سعدیه در استان دیالی نیز امروز شش گور دسته جمعی را که متعلق به قربانیان داعش در مناطق مختلف این شهر بود، کشف کردند.

به گفته این مقامات، تاکنون مجوز نبش قبر پنج مورد از این گورهای دسته جمعی صادر شده است.

محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق نیز دستور تشکیل گروهی برای حمایت از نیروهایی که با تروریسم در نبرد هستند، صادر کرد که از نیروهای حامی تاسیسات زیربنایی و چهره‌ها تشکیل و افسران و وابسته‌ها به دور از هر گونه گرایشی و تنها برای مردم عراق با یکدیگر متحد شده و به معیارها و ملاک‌های حرفه‌ای خود پایبند باشند.

وزیر کشور عراق با قدردانی از قهرمانی‌های پلیس و پیروزی‌هایی که در نبرد با داعش به دست‌ آورده، تاکید کرد: مسئولیت اصلی نیروی امنیتی حمایت از امنیت داخلی است.