اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف گور دسته‌ جمعی زائران ایرانی در عراق


اجساد تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در یک گور دسته جمعی کشف شد.

عصر ایران: اجساد تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در یک گور دسته جمعی کشف شد.

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق  با اعلام این خبر نوشت: نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه ها دعوت کردند که از یک گور دسته جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده اند بازدید کنند.

یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زائران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده اند مدفون شده اند.

به گفته ابوکرار این افراد با لباس های خود دفن شده اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته اند و از این طریق می توان آنان را شناسایی کرد.

پیش از این خبری دال بر کشتار زائران ایرانی توسط داعش در رسانه ها منتشر نشده بود و این اولین بار است که ارگان رسمی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، به این مسأله می پردازد.
هنوز مقامات ایرانی به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.


ویدیو مرتبط :
کشف گور دسته جمعی ایزدی های کرد در سنجار عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات جدید از کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی در عراق



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی در عراق

 

اخبار سیاست خارجی - جزئیات جدید از کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی در عراق

برخی منابع خبری عراقی گفتند تا کنون جسد 80 نفر از این گور بیرون کشیده شده است و با توجه به وضعیت اجساد احتمال می رود این اجساد متعلق به افرادی باشند که قصد داشتند به صورت پیاده برای روز عرفه در کربلا باشند.

خبر کشف گور دسته جمعی در اطراف بغداد و وجود اجساد زائران ایرانی در این گور در سر خط خبرهای این روزها قرار گرفته است.

نخستین بار خبر كشف این گور را سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران به نقل از شبكه خبری الفرات منتشر كرد. این گور دسته جمعی توسط یكی از گروه های شبه نظامی متشكل از نیروهای داوطلب برای مبارزه با داعش، وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این گور دقیقا در منطقه لطیفیه، 20 كیلومتری جنوب غرب بغداد کشف شده است. این منطقه تا چندی پیش تحت اشغال داعش بوده و به تازگی توسط این گروه شبه نظامی از وجود داعش پاكسازی شده است.

بنا به این گزارش، در گور دسته جمعی اجساد افراد ایرانی و عراقی دفن شده‌اند. لطیفیه یکی از شهرک های اطراف بغداد است. ساکنان این شهر ابتدا شیعه بودند اما در زمان حکومت قبلی عراق نیروهای رژیم بعث دست به تغییر جمعیتی این شهر زدند و به زور اکثریت ساکنان شیعه این شهرک را بیرون راندند و سنی ها را به آن جا كوچ دادند. در حال حاضر اكثریت این منطقه سنی‌مذهب است.

این شهر در مسیر حرکت زائرانی که از بغداد قصد تشرف به کربلا را دارند قرار دارد.

برخی منابع خبری عراقی به ایلنا گفتند تا کنون جسد 80 نفر از این گور بیرون کشیده شده است و با توجه به وضعیت اجساد احتمال می رود این اجساد متعلق به افرادی باشند که قصد داشتند به صورت پیاده برای روز عرفه در کربلا باشند.

هنوز هیچ منبع رسمی‌ای خبری مبنی بر این که چه تعداد از این اجساد ایرانی و چه تعداد از این اجساد عراقی هستند منتشر نكرده است اما با توجه به تازه بودن اجساد و تائید این که به همراه این اجساد اوراق شناسایی بوده است پیش بینی می شود ظرف امروز و فردا خبرهایی در این خصوص منتشر شود.

مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران با تایید كشف چنین گوری اعلام كرد، از آن جایی كه لطیفیه در منطقه جنگی واقع شده است كشف جزئیات بیشتر از این گور دسته جمعی كمی زمان‌ می‌برد.

این در حالیست که مدیر کل عتبات در گفتگو با ایلنا هویت ایرانی اجساد را تائید کرد و گفت احتمالا این اجساد متعلق به 8 سال پیش هستند که به طور خود جوش جهت زیارت به عراق رفته بودند
اخبار سیاست خارجی - ایلنا