اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف گور دستجمعی 200 نفره از داعش



اخبار,اخبار بین الملل, داعش

 

اخبار بین الملل - کشف گور دستجمعی 200 نفره از داعش

 یک گور دست‌جمعی در منطقه‌ای میان جلولاء و سعیده کشف شد که در آن حدود ۲۰۰ جنازه افراد کشته شده توسط گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، جای گرفته است.

این منطقه پیشتر توسط شبه‌نظامیان داعش تصرف شده بود که اخیرا آن را پیشمرگه‌های کردستان عراق باز پس گرفتند.

 

به گزارش شبکه خبری روداو، انور حسین مدیر منطقه جلولاء سه شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد این گور دستجمعی در منطقه‌ نظامی کبری میان جلولاء و سعیده کشف شده است. به گفته او، پس از آن‌که کنترل این منطقه توسط پیشمرگه‌های کردستان از شبه‌نظامیان داعش باز پس گرفته شد، این گور دستجمعی که در آن حدود ۲۰۰ جنازه قرار داده شده، کشف شد.

او افزود برپایه اطلاعات موجود، این بزرگترین گور دستجمعی در مناطق تصرف شده توسط داعش است. انور حسین هویت اجساد کشف شده را غیر نظامیان، نیروهای پیشمرگه، سربازان عراقی و شبه‌نظامیان شیعه اعلام کرد. او ادامه داد که به دلیل مسائل قانونی، قرار است هیئتی از بغداد عازم منطقه شود تا پس از آن، عملیات انتقال اجساد آغاز شود.

 

از سویی، در منطقه کوباشی نیز گور دستجمعی دیگری کشف شد که در آن اجساد ۱۵ غیر نظامی و نظامی، قرار داده شده است. مدیر منطقه جلولاء اعلام کرد که این گور دستجمعی بر پایه اعترافات یکی از اعضای داعش که توسط داوطلبان مردمی دستگیر شده است، پیدا شد.

 

 اخبار بین الملل  - بهار نیوز


ویدیو مرتبط :
گور دستجمعی بوسنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف گور دسته‌ جمعی زایران ایرانی عتبات که توسط داعش به شهادت رسیدند



اخبار,اخباربین الملل,کشف گور دسته‌ جمعی زایران ایرانی


 اخبار سیاست خارجی  -  کشف گور دسته‌ جمعی زایران ایرانی عتبات که توسط داعش به شهادت رسیدند

این افراد با لباس های خود دفن شده اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته اند و از این طریق می توان آنان را شناسایی کرد.

  اجساد تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در یک گور دشته جمعی کشف شد.

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق  با اعلام این خبر نوشت:

نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه ها دعوت کردند که از یک گور دسته جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده اند بازدید کنند.

یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زائران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده اند مدفون شده اند.

به گفته ابوکرار این افراد با لباس های خود دفن شده اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته اند و از این طریق می توان آنان را شناسایی کرد.

پیش از این خبری دال بر کشتار زائران ایرانی توسط داعش در رسانه ها منتشر نشده بود و این اولین بار است که ارگان رسمی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، به این مسأله می پردازد.
هنوز مقامات ایرانی به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.

 

اخبار سیاست خارجی  - عصر ایران