اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف گنجینه جواهرات 2400 ساله در بلغارستان



کشف گنجینه جواهرات 2400 ساله در بلغارستان

یک گنجینه جواهرات دیگر با قدمتی 2400 ساله در بلغارستان کشف شد.

با گذشت حدود یک ماه از کشف گنجینه‌ای شامل ده‌ها سکه طلا و نقره در محوطه تاریخی مشهور «پرپرکیون» بلغارستان، روز پنجشنبه در جریان یک پروژه کاوش باستان‌شناسی یک گنجینه جواهرات دیگر با قدمتی 2400 ساله کشف شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گنجینه در محوطه‌ای تاریخی در در نزدیکی روستای تاریخی «وشتاری» در شمال غربی شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان کشف شده و شامل جواهرات تاریخی ارزشمند از جمله النگو، گردنبند، انگشتر است.

کشف این گنجینه در شرایطی صورت می‌گیرد که در روزهای پایانی ماه سپتامبر نیز در جریان یک پروژه کاوش باستان‌شناسی به سرپرستی پروفسور «نیکلای اورچاروف» که از او به عنوان «ایندیانا جونز» بلغارستان نام برده می‌شود، گنجینه‌ای شامل ده‌ها سکه طلا و نقره کشف شد.

هرچند بلغارستان کشوری غنی از نظر داشتن محوطه‌های تاریخی است، اما بیش‌تر محوطه‌های این کشور بدون حفاظت به حال خود رها و به منبع درآمد قاچاقچیان آثار تاریخی تبدیل شده‌اند.

کارشناسان برآورد کرده‌اند در بلغارستان بین 30 تا 33 هزار نفر به کاوش غیرقانونی در محوطه‌های تاریخی و قاچاق آثار کشف‌شده مشغول هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
درخت 2400 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف گردنبند 2400 ساله +عکس



گفته شده است که این گردنبند مربوط به مصریان باستانی است و نزدیک به 2400 سال نیز سن دارد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مصریان باستان از جمله تمدن های پیشرفته در زمان خودشان بوده اند و این روزها هر کدام از آثار آن ها که کشف می شود شگفتی جدید را ایجاد می کند.

به تازگی تصاویری یک تکه جواهر شیشه ای منحصر به فرد در سیبری رونمایی شده است. گفته شده است که این گردنبند مربوط به مصریان باستانی است و نزدیک به 2400 سال نیز سن دارد.

کشف گردنبند , گردنبند 2400 ساله
این جواهر ازسوی تیم کاشف آن، "گردنبند کلوپاترا" نام گرفته است و در نتیجه یه تحقیق باستان شناسی در نزدیکی اسکلت یک زن پیدا شده است که به نظر می رسد 25 سال بیشتر سن نداشته است.

این تحقیقات باستان شناسی نزدیک به 9 سال پیش انجام شده است اما این اولین بار است که تصایری از منتشر می شود و در این مدت تحت آزمایش و تحقیقات مختلف قرار داشته است. همچنین لازم به ذکر است محققان تا به حال نتوانسته اند قیمتی را برای آن تعیین کنند.

کشف گردنبند , گردنبند 2400 ساله
با توجه به ازمایش و تحقیقاتی که روی این گردنبند انجام شده است اما همچنان در مورد اصلیت آن شک هایی وجود دارد از همین رو این گروه محققین روسی تصاویر گردنبند را برای پیدا کردن تاریخچه اصلی آن منتشر کرده اند.

دوام آوردن و همچنین تغییر نکردن حالت این گردنبند از جمله نکات بسیار کلیدی در مورد آن است. محققان امیدوارند با انتشار این تصاویر، محققان دیگر بتوانند به آن در شناخت اصلیت این جواهر کمک کنند.... / yjc.ir